Vişnap

Sardalya Marin..

2
Merhabalar..
Balıkçı tezgahlarında balıkları gördükçe hep alıp pişirmek pişirip yemek geliyor içimden.

Akşama ne yapsak dediklerin de balık desem dur daha şimdiden bıktıracaksın bizleri,az bir ara ver demelere başlarlar yakında bu benim düşüncem:)

Bu defa ateşte pişirmeden direk taze sıkılmış limon suyunda pişirdim.

Neden limon suyunda balığı pişirmek istedim çünkü marine edeceksek hangi balık olursa olsun illa çok taze taptaze olması şart.!

Benim sardalyalarım da çok çok tazeydiler ve ben bu fırsatı kaçırmak istemedim.

O an gördüm ya taptaze ve oldukça iri sardalyaları hemen dayanamayıp 1 kg aldım geldim cafeye.
Yok içimden bir ses git 1 kg daha al böylesi taze balığı zor bulursun vs vs aklımdan bir sürü düşünceler geçerken çocuğu yolladım koş git al 1 kg daha dememle aldı geldi.

Oldu mu ev de 2 kg balık olsun vallahi balığın çoğu hiç olur mu çeşit çeşit pişirilir yenir.

Hatta sardalyaların mevsimi geçmeden bir iki kilo daha alıp kapanışı öyle yapayım istiyorum.
Malzemeler:
500 Gr sardalya
2 veya 3 Adet limon suyu
İki üç diş sarımsak
Taze çekim karabiber
Sızma zeytinyağ
Tuz
Servisi için isteğe göre "yeşillik,roka,dereotu,maydanoz,taze veya kırmızı soğan"
Tarif:
Sardalyaların kafalarını kuyruklarını kesip çıkarıp atalım.
Bol su ile hırpalamadan pullarını da iyice temizleyerek bir kaç su yıkayalım.
Süzgece alıp süzülmelerini temin edelim.

Bu aşama da orta kılçıklarını ve sırtta ki çıkıntılı kılçığı da temizleyelim.
Son bir kere daha sudan geçirip iyice süzdürüp hafif tuzlayalım.

Kapaklı dikdörtgen borcama taze sıktığımız limon suyunu dökelim.
Rendelediğimiz sarımsakları da ilave edip limon suyu ile harmanlayıp karıştıralım.
Balıkları açarak gerekirse iki balığı derileri dışa gelecek şekilde yapıştırarak sarımsaklı limon suyuna yatıralım.
Eğer üzerlerine limon suyu yeterli gelmezse biraz daha taze limon suyu ilave edelim.
Limon suyu balıkların üzerini tamamen kapatacak.

Borcamın kapağını kapatıp buz dolabına kaldırarak limonun asidesi ile balıklar renk değiştirip beyaz olana kadar limon suyu içinde pişmesini bekleyelim.

Bu süre 2 - 3 saat sonra tamam olsa da ben 24 saat bekletip sonra hazırlayıp servise sunuyorum bu biraz benim huysuzluğum diyelim:)

Servis için marine olan sardalyaları servis tabağına alıp üzerlerine sızma zeytinyağ ve limon suyu dökelim.
Az da taze çekim karabiber çekip sardalyaların üzerlerine serperek ilave edelim.
İsteğe göre yanında eşlikçi olarak istenilen yeşillikler,roka ve taze soğan,kırmızı soğan vs eşliğinde servise sunalım..Afiyetle..

Hiç aklınız da endişe olmasın nasıl ki tuzda pişiyorsa balık limonun asidesi ile de çok güzel pişiyor hiç bir yeri çiğ kalmıyor.
Üstelik bu yöntem ile gayet hafif gayet lezzetli oluyor.
İster meze olarak ister ara soğuk olarak olmadı salatalarınıza ilave ederek tüketebilirsiniz.

Balık sevenlere bol balıklı günler sevmeyenlere de lütfen balığı sevmelerini ve tüketmelerini diliyor sevgilerimi yolluyorum..







2 yorum: Leave Your Comments

  1. Diğer malzemeleri süs için mi aldık. Yalnızca limondan bahsetmişsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumun sayın ADSIZ misafiri öncelikle ziyaretiniz için teşekkürler.
      Yorumunuz için lütfen söyler misiniz süs olan malzemeler burada hangileri oluyor..?
      İsteğe göre isteyen istediği malzeme ile servise sunar diye yazmışım....!
      Sizin görüpte benim göremediğim eksiklik hangisi.?

      Sil