Vişnap

Taflan Reçeli Karayemiş

0
Merhabalar..
Giresun Görele'den sevgiler selamlar.
Buralara hiç gelme durumlarım yokken ani gelişen olayların akışı ile çok özlediğim Görele'ye çok şükür geldim.
Seviyorum buraları köylerini doğasını suyunu her bir güzelliğini.

Geçen gün Zıva Vadisine çıktık çıkarken de yolumuz üzerinde ki köylere uğradık misafir olduk akrabalara,eş dosta.

Kırıklı köyünde bize yöresel lezzetler ve taflan reçeli ikram ettiler.Hepsi çok güzeldi daha öncesi yediğim bildiğim ve de kendimin de yaptığı lezzetler.
Ama taflan reçelini ilk duydum gördüm ve tattım.
Lezzeti ahh olamaz böyle bir güzellik ki ben vişne reçelini çok çok severim onu dahi sollar geçer tat olarak.

Aşağı inip salı günü köylerden gelen taze organik ürünler ile kurulan meşhur salı pazarı gününü sabırsızca bekledim.
Taflan da onlardan biri.
Yok yoksa marketlerde manavlarda her zaman var taflan mevsimi süresince.
Lezzetli olması için yaptığımız işin hakkını verip ilk olarak malzeme seçimi ile işe başlamak şart.

Ve alıp taflanları eve geldim hemen çekirdekleri sapları ayıklayıp yıkayıp süzdürüp toz şekerine yatırdım bir kaç saat öncesinden.

Süre sonunda ateşin altını yakıp taflan reçelimi pişirdim tadına baktıktan sonra ilk sözüm keşke daha fazla yapsaydım..
Sağlık olsun seneye nasibimiz de varsa yine yeniden yaparız bu nefis güzelliği.


Taflanın faydaları:
Sinirleri yatıştırır.
Bronşitte şikayetleri giderir.
Öksürüğü keser.
Spazm giderir.
Regl gecikmesinde faydalıdır.
Prostat problemlerini önler.
Antioksidan içerdiği ve kanser tedavisinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Demir eksikliğini giderir.
Zengin antioksidan bileşenleri sayesinde bir çok hastalığın oluşumu ve gelişmesini önlemede faydalıdır.
Şeker hastalığı için faydalıdır..


Malzemeler:
Net 1 kg taflan
1 Kg toz şeker
1 Ufak su bardağı su
Yarım adet limon suyu
Tarif:
Taflanın çekirdeklerini saplarını ayıklayıp kalan aşağı yukarı net bir kg civarında ki taflanı bol su ile yıkayıp süzelim.

Derin tencereye alıp üzerine bir kg toz şekeri ve bir ufak su bardağı su ilave edelim.Kapağını kapatıp bir kaç saat bekletelim.

Süre sonunda ateşin altını yakıp orta ısılı ateşte kaynatalım.Kıvamı hafif koyulaşmaya başlayınca yarım limon suyunu ilave edip beş on dakika daha kaynatıp ufak bir tabağa az miktar koyup dondurucuda soğutup kıvamını kontrol edelim.

Akışkanlığı hafif koyu ise reçelin ateşini kapatalım.Ya hemen o an çok sıcak iken veya iyice soğuduktan sonra ertesi günü temiz ve kuru kavanozlara boşaltıp ağızlarını sıkıca kapatalım.

İster hemen yiyelim istersek bir miktar da kış mevsimi için saklayalım.
AFİYETLE..
Unutmadan tereyağın yanı sıra beyaz peynirle de yemesi çok güzel uyumlu oluyor taflan reçelinin tıpkı vişne reçeli gibi.
Çok faydalı bir meyve olan taflanın sanırım mevsimi geçti geçmek üzere nerede görürseniz ister ağaçta ister pazar da manavda ilk rast geldiğiniz yerde alıp reçelini marmelatını mutlaka pişirin diye ısrarla tavsiye ederim.
Hem sağlığımıza olan sayısız faydaları ve üstüne üstlük muazzam harika güzel lezzeti için.
Sağlıkla güzellikler ve de mutluluklar ile geçsin günleriniz.
SEVGİLERİMLE..




0 yorum:

Yorum Gönder