Vişnap

Karadeniz Poğaça..

0

Merhabalar..
Neden Karadeniz poğaça mı? Bilemedim o an içimden öyle geldi öyle yazdım ismini.
İçin de hakiki fırın mısır unu var,Görele'de "imansız" dedikleri uzayan taze peynir var ve en önemlisi hakiki Görele'nin köyünde yapılmış katkısız doğal ev yapımı tereyağ var eee varsın bu poğaçaların ismi Karadeniz poğaça olsun değil mi.?

Kendimi poğaçaları yaparken bir an Görele'de olduğumu hayal ederek hissettim orada ki mutfağım da pişirmiş olaydım yaa şu poğaçaları diye iç geçirdim.

"ÖZLEDİM" öyle böyle değil özlemin tarifini anlatıp yazmaya kelimelerim yetersiz.! Sadece tek kelime ile "ÖZLEDİM":(
Vuslat ne zamana nasip kısmet diyelim.!

Bugün aşağıda ki nefis poğaçaları yaparken biraz klasik çizgiden dışarı çıkmak istedim ve çıktım da sonuç nefis oldu Karadeniz poğaçalarımın her biri.
Malzemeler:
200 Gr tereyağ
Yarım çay bardağı fındıkyağ
2 Adet yumurta "1 adet yumurtanın sarısı üzerine"
Yarım su bardağı soğuk su
1 Tatlı kaşığı tuz
 2 Yemek kaşığı "silme"sebzeli çeşni vegeta
1 Çay kaşığı toz şeker
2 Yemek kaşığı sirke
 1 Su bardağı ince kıyılmış fındık
1 Adet orta boy havuç
Yarım demet dereotu
350/400 Gr imansız peynir
2 Su bardağı fırın mısır unu
1-1,5 Su bardağı buğday unu
 1 Paket kabartma tozu
1 Çay kaşığı karbonat
Tarif:
Derin karıştırma kabına buğday ve mısır unun bir kısmını eleyerek koyalım.Üzerine tereyağ,fındık yağı,soğuk su,bir bütün yumurta ve bir yumurta akını ilave edelim.

Tuz,toz şeker,sirke,sebzeli çeşni "vegeta" kabartma tozu ve karbonatı ilave edip yoğurmaya başlayalım.
Poğaça hamurunun kıvamı ele yapışmayacak yumuşaklığa gelinceye kadar kalan diğer mısır unu ve buğday ununu kontrollü olarak ve eleyerek ilave edelim.
Poğaça hamurunun kıvamı istediğimiz yumuşaklığa geldiğinde kenara alalım.

İmansız peynirini robottan iyice kum gibi oluncaya kadar geçirelim."Bu peynirin bir kısmını poğaçaların üzerine serpmek için ayıralım."
Havucun kabuklarını soyup rendeleyelim veya rondodan geçirelim.
Dereotlarını yıkayıp süzdürüp incecik kıyalım.

Dinlenen poğaça hamuruna son olarak imansız peynirini,havucu ve dereotlarını ve ince fındık kırığını ilave edip hamurun hepsini beraber tekrar yoğuralım.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
Poğaçalarımızın oldukça küçük tek lokmalık olması için hamurdan ceviz kadar parçalar alıp yuvarlayalım avuç içimizle bastırıp yayalım ikiye katlayıp D şekli almasını sağlayalım.

Fırın tepsisine alıp üzerlerine yumurta sarısı sürüp birer tutam imansız peyniri ve fındık kırığı serpelim.
Ön ısıtma yaptığımız 185/190 derece ısılı sıcak fırına atalım.Alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.Ve sonrası AFİYETLE..
Kış mevsimi geldiğinde hani kış sebzeleri çıktığında aklımda daha da başka başka Karadeniz'i anımsatacak eş değerli poğaçalar yapmak var.Bu ısırgan pırasa melolcan vs olabilir.Hatta hamsi de olur neden olmasın ki.?
SEVGİLERİMLE:)









0 yorum:

Yorum Gönder