Vişnap

Taze Naneli Çikolatalı Kurabiye

0
Merhabalar..
Taze nane ve çikolatanın uyumunu çok çok sevdiğimi daha öncesi de söyleyip yazmıştım.Hatta bir de taze-naneli-cikolatal-kek taze naneli kek yapmış tarifini paylaşmıştım.Ondan sonra o taze naneli kekimden bir kaç defa daha yaptım her yapışımda lezzetine bağımlı oldum.
Bu arada taze naneli dondurmaya da bayılırım:)Salatalara o an ev de varsa illa ki katarım taze nane benim için adeta ömre bedel.!

Bugün de bahçeden koparıp topladığım taze nanelerin mis kokusu nasıl mutfağı sardı bir an acaba kurabiye yapsam mı bu nefis taze nanelerden derken aradan bir kaç dakika geçti geçmedi taze naneleri yıkayıp incecik kesmeye başladım bir an da:)

Ve harika taze naneli çikolatalı kurabiyemin tarifi aşağıda.
Malzemeleri:
125 Gr tereyağ veya "margarin"
1 Çay bardağı sıvı yağ
4 Yemek kaşığı nişasta "silme"
5 Yemek kaşığı pudra şekeri "silme"
1 Adet yumurta "sarısı içine akı üzerine"
1 Paket kabartma tozu
5 Yemek kaşığı ince kıyılmış taze nane
1 Çay bardağı ince kıyılmış toblerone çikolata
Aldığı kadar elenmiş un
Tarifi:
Taze nanelerin yapraklarını ayıklayıp bol suyla yıkayalım süzdürelim.İncecik kesip kıyalım.
Hamur karıştırma kabına yumurta sarısını,tereyağ,sıvıyağ,nişasta ve pudra şekerini alıp karıştıralım.Elenmiş unu kontrollü ve eleyerek ilave edelim.Kabartma tozunu da ilave edip yoğuralım.Kurabiye hamurunun kıvamı hafif ele yapışacak yumuşaklıkta olana kadar gerektikçe kontrollü olarak un ilave edip yoğuralım.İstenen kıvamı alınca un ilave etmeyi bırakalım.

Bu aşamada ince kıydığımız toblerone çikolataları ve ince kıydığımız taze naneleri ilave edip kurabiye hamuruna yedirine kadar yoğuralım.Üzerini örtüp 15/20 dakika dinlendirelim.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim,dinlenen kurabiye hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp elimizle yuvarlayıp hafif üzerlerine bastırarak az aralıklı olarak tepsiye dizelim.
180/185 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp yaklaşık 15 dakika kadar pişirelim.Kendi tepsisinde soğutup istediğimiz zaman çay,limonata vs eşliğinde servise sunalım.
Taze naneyi isterseniz 3 veya 4 yemek kaşığı koyabilirsiniz.Şayet benim gibi aromasını lezzetini seviyorsanız benim yaptığım ölçü olarak 5 yemek kaşığı taze nane katmanızı tavsiye ederim.

Kıyır kıyır çok lezzetli bir kurabiye olmasının yanı sıra kapaklı cam kavanozda veya her hangi bir saklama kabında "benim tercihim camdan yana" oldukça bayağı uzun bir süre ilk gün tazeliğini koruyor.Tabii böylesi nefis kurabiyelerin yenmeden kalacağı ihtimal dışı.
SEVGİLERİMLE..





0 yorum:

Yorum Gönder