Vişnap

Domates Soslu Tereyağlı İstavrit Fırında

0
Merhabalar..
Balık yasağı olsa da bu yasak olta balıkçılarını kapsamadığı için biz balık sevenlere büyük nimet diye düşünüyorum.
Geçen cafeye gittiğim de balıkçı denizden gelmiş sandalını kıyıya çekiyordu.Hemen acaba balık yakaladı mı gidip bakayım diye ayağa kalkmıştım ki çalışanlar otur otur o ilk buraya gelir tuttuğu balıkları satmak için deyince ehh iyi madem deyip gözüm kapıda oturdum tekrar yerime.

Geldi BALIKÇI ve hemen aldım kıpır kıpır oynayan istavritleri.2 kg kadar vardı eve geldim hemen ayıklayıp yıkadım.Yarısını o akşam vakit geç olduğu için az yağla mısır unlu en pratik hali ile pişirdim.
Kalan diğer yarısını da bir sonra ki yemek için tereyağlı domates soslu yapıp fırına verdim sonuç nefisti.

Bu tür domates soslu balığı rahmetli annem yapardı,hatırladığım kadarı ile en çokta sardalya balığını bu tür pişirmeyi tercih ederdi.Ben de arada değişiklik adına yapıyorum.Büyük balıklarla daha da güzel oluyor yemesi kolay kılçık olayı hemen hemen yok gibi.
Malzemeleri:
Yarım kg istavrit
2 Yemek kaşığı tereyağ
Yaım bardak mısır unu
2 Adet yeşil sivri biber
2 Ufak diş sarımsak
2 Adet orta boy domates
Kekik,tuz,Kırmızı pul biber
Tarifi:
İstavritlerin kafalarını koparıp temizleyip bol su ile yıkayalım ve süzgece alıp süzdürelim.
Domatesleri rendenin iri tarafı ile rendeleyelim.Biberlerin sapını kesip atalım ince olarak doğrayalım.Sos tenceresine 1 yemek kaşığı tereyağ alıp eritelim içine biberleri atalım bir kaç dakika soteleyelim.
Rendelediğimiz domatesleri ilave edip yarım çay bardağı kadar su katalım.İnmesine yakın içine rendelediğimiz sarımsağı katalım.Domatesler yumuşayıp ezilene kadar pişirelim,Baharatlarını ve tuzunu ilave edip karıştırıp ateşin altını kapatalım.

Mısır ununu tepsiye alıp tuz serpelim süzülen istavritleri mısır unu ile harmanlayalım.
Düz dönderme tavasına tereyağ koyup eritelim.Mısır unlanmış istavritleri düzgün olarak dizelim.Ve orta ateşte yarı çiğ kalacak kıvamda pişirelim.Tavanın düz kapağı ile veya düz bir tabak ile balıkları alt üst edelim.
Tekrardan az tereyağ ilave edip eritelim.Kapakta ki balıkları içine düzgünce koyup bu yüzünü de yarı çiğ kıvamda pişirelim.

İster porsiyonluk  toprak güveç kaba "veya normal fırın kabına" balıkları alalım.Üzerlerine eşit olarak sarımsaklı domates sosunu dökelim.200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına balıkları atıp yaklaşık 20/25 dakika fırın alt üst konumda olarak pişirelim.
Salata eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.
HAYIRLI RAMAZANLAR DİLEĞİM İLE SEVGİLER SEVGİLER...






0 yorum:

Yorum Gönder