Vişnap

Fırında Portakallı Baharatlı Hamsi Pilaki

0

Merhabalar.
Hamsilerin orta kılçıkları dahi alınmışken ben onları en güzel en en lezzetli hali ile nasıl pişireyim dedim kime mi dedim?Elbet kendime zira hazırlayan ben pişirecek olan benim:)

Fırın tepsisini aldım tereyağ ile yağladım.Sebzeleri başladım kesip doğramaya,bu arada bir gözüm fırında pişen nefis portakallı çikolatalı kekte.
Arada bakıyorum her şey yolunda düzgün gidiyor iken bir ara burnuma hafiften yanık kokusu geldi.Bir baktım fırına aman Allah'ım benim nazik uslu kekim nasıl kabarıyor kabarıyor dayanamayıp isyankar olup atmış kendini kalıptan dışarı sığmayınca kalıbına:)Fırının içine doğru kenarından akıyor akıyor akıyor.Ben karşısında sadece seyrediyor seyrediyorum açamam ki fırın kapağını çökme tehlikesi var ya hani keklerin.!
Ahh bir hızını alamadı gitti.Derken geçti isyanları duruldu ve bana çıktı mı bir sürü iş fırın temizliği.
İşte bu noktada ben de bir isyan havaları göründü tıpkı bulutlu havalar gibi de kime neye isyan edeceğim kendime mi,keke mi.?

Kek bu arada pişti kalıbında soğuyor.Fırın soğudu ve hemen temizledim balıktan önce zira az sonra yine bana lazım olacak,ertelemek olmadı o yüzden:)
Cafeden istediler uzun zaman olmuş ben onlara kek filan yapmıyor muşum özlemişler kekimi:)
Malzemeleri:
600/700 Gr hamsi "ayıklanıp temizlenmiş"
1 Adet portakalın suyu
Yarım adet portakalın dilimleri
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet orta boy kırmızı soğan
3 Sap taze soğan
1 Adet orta boy havuç
5 Adet baby patates veya "1 adet orta boy"
5 Adet çeri domates
4 Adet kornişon turşu
1 Adet kırmızı kapya biber
3 Adet yeşil biber
Çeyrek demet maydanoz
Çeyrek demet dereotu
3 Yemek kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı tuz
Baharatlar istenilen miktar
Top kekik,garam masala,cajun,kepse,karabiber,acı toz kırmızı biber,tarçın,kırmızı pul biber
Tarifi:
Hamsilerin kafalarını koparıp atalım.Duru suyu çıkana kadar bol suyla yıkayalım.Süzgeçe alalım hafif tuzlayalım ve orta kılçıklarını kuyrukları ile beraber çıkartalım.

Sebzelerin ve portakalın kabuklarını soyup saplarını keselim,kornişonları bir kaç parçaya keselim.Diğer sebzeleri de istenilen boyda keselim.Bunları harmanlamak için geniş bir kaseye alalım.Üzerlerine tuzunu ve istediğimiz miktarlarda baharatları katıp alt üst ederek karıştıralım.10/15 dakika kadar bekletelim ki sebzeler baharatların aromaların içlerine çeksinler.

Fırın tepsisini tereyağın bir kısmı ile yağlayalım.
Tabanına bir sıra sebzeli karışımdan alıp eşit olarak
yayalım.Üzerlerine bir sıra hamsileri tam açarak ve derili kısımları yukarı gelecek şekilde aralıksız "pişince küçülüp aralıklı kalmasın sebzeler"üst üste dizelim.Tekrar hamsilerin üzerlerine kalan diğer sebzeleri dizelim.Diğer hamsileri de sebzelerin üzerlerine kapatalım.

Sebzelerin bir kısmını da hamsilerin aralarına serpiştirelim ki piştiğin de bakınca içinde ne olduğu anlaşılsın gizli kalmasın o güzelim sebzeler.

Üzerlerine tereyağını aralıklı olarak koyup bir çay bardağı su ve bir adet portakal suyunu ilave edelim.Üzerini yağlı kağıt ile kapatalım.Ön ısıtma yaptığımız 200 derece ısılı fırında hamsiler ve sebzeler pişene kadar patatesler havuçlar da yumuşadığında üzerinde ki yağlı kağıdı alıp beş on dakika da bu şekilde fırınlayalım yemeğimizin üzeri hafif kızarana kadar yeterlidir.

Fırında portakallı baharatlı hamsi pilakimizi soğutmadan sıcak olarak yanında güzel bir yeşil salata ile servise sunalım.
SEVGİLERİMLE..











0 yorum:

Yorum Gönder