Vişnap

İncirli Tarçınlı Kek

0

Merhabalar
Dün gece canım aniden kek istedi,saate baktım saat 21.20 ve duraksadım bir an acaba.!
Yapsam mı diye düşünmem ile kalkıp mutfağa gitmem arasın da 5 dakika geçmemiştir.Zira biraz daha düşünsem biliyorum ki anın da vazgeçerim.Bu sefer vazgeçmemek adına unları yumurtaları aldım ve çırpma kabına yumurtaları kırdım bile.Artık daha istesem de geri dönüşüm yok:)

Çok güzel kek oldu kabardı kalıba yapışmadı kısaca gece gece beni hiç üzmedi,üstelikte kendisine hiç özenmedim.
Malzemeleri:
2 Adet orta boy yumurta
1 Su bardağı toz şeker "200 gr"
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Çay bardağı sulu yoğurt
1 Çay bardağı ılık su
1 Çay bardağı ince doğranmış kuru incir
1 Tatlı kaşığı tarçın "tepeleme"
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un "koyu boza akışkanlığında"
Tarifi:
Kek pişirmeye başlamadan önce kullanacağımız malzemelerin oda ısısında olması gerekiyor.
Kuru incirleri tavla zarı boyunda kesip kaseye alalım.Üzerine ılık su döküp 5/10 dakika kadar bekletip yumuşamasını sağlayalım.

Kek kalıbını yumuşak margarinle yağlayıp un serpip her yana yayılmasını sağlayalım.Fazla gelen unları kalıbı ters yüz ederek silkeleyelim.

Karıştırma kabına yumurtaları kırıp üzerine toz şekeri ilave edip şeker eriyene kadar çırpalım.
Sulu yoğurt,fındıkyağı ve ılık suyu ilave edip çırpmaya devam edelim.
Tarçını katalım karıştıralım,unu eleyerek kontrollü olarak bir yandan çırparak ilave edelim.

Ilık su da beklettiğimiz kuru incirleri una bulayıp eleyerek kek karışımına katalım.Kabartma tozunu eleyerek ilave edelim.

Bu aşamada kaşıkla alttan üste doğru karıştırıp incirlerin her yana eşit dağılmasını sağlayalım.Kek harcımızın kıvamı koyu boza akışkanlığında olacak.
Kalıba döktüğümüz harcın eşit dağılması ve hava kabarcıklarının çıkması için tezgaha hafifçe bir kaç kere vuralım.

165 derece ısıya ayarladığımız soğuk fırına atalım.Kabarmaya başladığında gerekirse fırın ısısını 170 dereceye çıkaralım.Çöp şiş testinden sonra kuru çıkınca dışarı alıp nihale üzerinde ilk sıcağının çıkmasını bekleyip daha sonrası servise sunalım.
SEVGİLERİMLE..





0 yorum:

Yorum Gönder