Vişnap

Hoşkıranlı Kaşar Peynirli Börek

0
Merhabalar.
Hoşkıranın kavurmasından sonra sıra da böreği var.Geçen kavurmasını yaptığımda haşladığım hoşkıranların yarısını börek için ayırıp dondurucuya atmıştım.Bugün yapayım istedim ama nedense içimden gelmedi.Sadece malzeme listesini yazıp yapımını yarına bıraktım.

Zira bugün günü kendime ayırmak istiyorum,gecede çok sevdiğim arkadaşımın kına gecesi var mutlaka oraya gideceğiz çocukluk arkadaşımla.Orada diğer arkadaşlarımızla da karşılacağız ondan ben de biraz heyecan var.Seviyorum onları ve uzun zaman oldu görüşmeyeli.

Ve yattık uyuduk uyandık bugün oldu ve deli sıcak havaya rağmen böreğimi yaptım fotoğraflarını çektim.Şimdi de oturdum tarifini yazıyorum,bitince hemen yayına vereceğim."Bu arada aynı anda nefis bir kekte yaptım" belki onunda tarifini yazarım sıcağa dayanıp bunalmazsam. ^-^
Malzemeleri:
4 Adet yufka
1  Küçük borcam dolusu haşlanmış hoşkıran
Yarım çay bardağı fındıkyağı
2 Orta boy kuru soğan
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı karabiber
1 Kahve kaşığı tuz
200/250 Gr kaşar peynir
1 Adet yumurta sarısı
Susam veya çörek otu
Ara Sos Malzemeleri:
 1 Ufak su bardağı fındık yağı "150 ml"
1 Ufak su bardağı su
1 Yemek kaşığı un
Tarifi:
Hoşkıran otların saplarını koparıp atalım yapraklı kısımlarını doğrayıp bol su ile duru suyu çıkana kadar bir kaç su yıkayalım.Kaynar suya atıp yarı diri kıvamda haşlayıp çıkarıp soğuk su ile şoklayıp süzgeçe alalım.

Tencereye fındık yağını alıp kızdıralım.İçine yemeklik doğradığımız kuru soğanları atıp karamelize olana kadar kavuralım.Üzerine süzgeçte ki hoşkıranların fazla suyunu elimizle sıkarak ilave edelim.Baharatlarını ve tuzunu ilave edip bir kaç tur karıştırıp kavuralım.Ateşin altını kapatalım ılınması için kenara alalım.

Yufkanın ilkini tezgaha tam daire şeklinde açıp her tarafını karıştırıp çırptığımız ara sosu ile soslayalım.Üzerine ikinci yufkayı serip yine her tarafını soslayalım.

Üzerine hoşkıran kavurmasını her yerine eşit gelecek şekilde serip yayalım.Rendelediğimiz  kaşar peynirlerini de her tarafına serpelim.Yufkanın aşağı yukarı sağ ve sol kenarlarından ikişer  parmak içeri doğru kıvıralım.Ve aşağıdan başlayarak yukarı doğru 4 parmak eninde rulo yaparak gevşek olarak saralım.Geniş üçgenler olacak şekilde rulo böreğimizi keselim.Diğer kalan 2 adet yufkaya da aynı işlemi uygulayalım.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine alıp üçgen böreklerimizin üzerine yumurta sarısı sürüp bol susam serpelim.190/200 derece ön ısıtma yaptığımız fırında nar gibi olana dek kızartalım.Sıcak olarak çay,ayran,meyve suyu vs eşliğinde servise sunalım.
Nasıl bekliyorum soğuk kış mevsimini büyük büyük özlemlerle bir an önce zaman geçse de gelse diye yollarını gözlüyor adeta günleri sayıyorum.Ben bahar aylarının insanıyım baharın olmadığı zamanlar soğuk kış günlerin de talibiyim.
SEVGİLERİMLE..














0 yorum:

Yorum Gönder