Vişnap

Bezelye Döndermesi Tereyağlı

0
Merhabalar..
Bugün mutfağımda bezelye döndermesi yaptım.Ben biraz taneli sevdiğimden ayrıca bir avuç kadar araka bezelye de kattım aralarına,şart değil.

Bu lezzetli yöresel tarif illa ki tereyağ istiyor hatta bence şart bile,ondan tereyağı tırnak içine alıp önemini belirttim.Yok ben sevmem tereyağlı değil illa da sağlıklı olmalı ondan dolayı sıvı yağlı yapacağım dersen aynı lezzeti yakalayamazsın benden demesi karar senin cancaazımmm.

Bir de bugünler de sevdiğim takip ettiğim bloglara uğrayamaz oldum bunun için huzursuz ve de üzgünüm.En kısa zamanda telafi etmek istiyorum.Bunda inanır mısınız şu kavurucu sıcakların etkisi çok çok fazla.Bloğuma tarifi yazıp dar çıkıyorum bilgisayarın başından.Ne içeriler ne dışarılar yok bir tek kare yer rahat nefes almaya.Klima olayını da pek sevmiyorum zira beni çarpıyor tutuluyorum.
Artık tarifime geçeyim bugün hava biraz serin nasıl güzel nasıl şeker gibi, bunaltmıyor çok şükür...
Malzemeleri:
Yarım kg yaprak bezelye "sultani"
1 Çay bardağı araka "taneli"bezelye "opsiyonel"
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Su bardağı fırın mısır unu
1 Adet yumurta "opsiyonel"
Tuz
Tarifi:
Sultani bezelyelerin uç kısımlarını keselim yıkayalım ve süzgeçe alalım.Tencereye su koyup kaynatalım.İçine bezelyeleri atıp yumuşayana kadar haşlayalım süzüp soğuk suya tutalım ve süzgeçe alalım süzülsünler.

Bir tepsiye mısır ununu alalım tuzunu ilave edip harmanlayalım.Süzülen bezelyeleri mısır unu ile iyice unlayalım.Fazla unlarını süzgeçle silkeleyip tereyağ koyup kızdırdığımız dönderme tavasına alalım.Her tarafa eşit olarak yaydıralım bezelyeleri.Tavanın kapağını kapatarak önce altını pişirip düz kapak vasıtası ile alt üst edip diğer yanının da pişmesini temin edelim.Bu aşamada isteğe bağlı olarak yumurtasını orta kısmına kıralım kapağı açık olarak kızarıp pişsin.
Ve soğutmadan sıcak olarak servise sunalım..
 "Dönderme tavası Karadeniz'e özgü düz kapağı içine girip kapanan bir güzel tava" Gördüğünüz her hangi bir yerden almanızı tavsiye ederim.Benim mutfakta adeta elim ayağım gibi çok işime yarıyor.
SEVGİLERİMLE..







0 yorum:

Yorum Gönder