Vişnap

Ispanaklı Peynirli Börek

0
Merhabalar.
Bir güzel lezzetli börek yapmışım ki yiyen bir daha isteyip bir de nasıl yaptığımı sordular,dedim ki onlara olanca sevgimi kattım ondandır böylesi çok çok lezzetli olması:)
Yarısını burada evimde ufak bir tadilat var onlara ustalara çay demleyip ikindi üzeri ikram ettim.Bayıldılar hatta delikanlı sordu nasıl yaptın çok güzel olmuş deyince güldüm.Çoğu erkek yer sever geçer gider ama nasıl yapıldığı hiç ilgisini çekmez:)
Diğer yarısını da cafede çalışanlara yolladım.Her yiyen tarafından çok beğenilince merak ettim ben de bir tadına bakayım dedim bir ufak parçasını yedim evet gerçekten çok güzel çok lezzetli olmuş.

Bir de cafe için devamlı yapmamı istediler mi.Olmaz dedim her zaman devamlı satmanız için yapmam girmem öyle beni sıkacak oluşumların içine.
Üzüldüler müşteriler devamlı börek soruyorlarmış sorsunlar börek yerine orada bir sürü yiyecekler var onları yesinler dedim:)

Laf aramızda bence yufkaların arasına kattığım sos malzemelerin de et suyunun bunda büyük katkısı var,lezzetine lezzet katmış.Bir gün öncesinden ilikli kemikli et kaynatmıştım et suyu elde etmek için.Ekseri et suyumu kendim yapar ve bulundurmaya çalışırım çorbalara pilavlara ayrı bir lezzet kattığı malum.

5 yaprak yufkadan oluşan böreğim kimlere nasip olmadı ki.Bereketi içindeymiş çok şükürler olsun Rabbime.Eskiler ne güzel demiş herkes kısmetini yer diye ne kadar doğru bir laf.
Malzemeleri:
5 Yaprak yufka
1 Kg ıspanak
300 Gr sert yarı yağlı beyaz peynir.
2 Adet yumurta
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı tuz
Ara Sos Malzemeleri:
1 Su bardağı et suyu
1 Su bardağı fındık yağı
5/6 Yemek kaşığı un
Üzeri İçin:
2 Adet yumurta sarısı
2 Yemek kaşığı fındık yağı
Susam
Tarifi:
Yufkanın tekini tezgaha alıp tam ortadan ikiye keselim.Diğer 4 adet yufkayı da aynı şekil ortadan keselim.Üst üste koyalım üzerini kurumaması için örtelim.

Ispanakların yapraklarını ayırıp doğrayalım,saplarını kullanmıyoruz.Bol su ile yıkayıp sirkeli suda 10/15 dakika bekletelim.Derin karıştırma kabına beyaz peyniri çatal ile ezip ufalayalım.Sirkeli suda ki ıspanakları sudan geçirip süzgeçte biraz bekletip sebze kurutucu ile iyice kurutalım.

Ispanakları tepsiye alıp üzerine kararınca tuz serpip "fazla olmasın tuzu çünkü tekrardan tuzundan arınsın diye yıkamayacağız" elimizle ovalım.Elimizle sıkarak fazla sularından arındırıp beyaz peynire ilave edelim.İçine baharatlarını ve yumurtaları kırıp kaşıkla karıştıralım.

Bir diğer derince kasede ara sos malzemesi için soğuk et suyunu fındık yağını ve unu katalım çırpıcı ile iyice çırpalım pütür kalmasın.

İlk yarım daire yufkamızı tezgaha alıp her tarafını yeterince soslayalım.Geniş kısmını 2/3 parmak genişliğinde içeri kıvıralım.Bu kısma ıspanaklı peynirli iç harcımızı boydan boya eşit olarak yayalım.Her iki kenarından birer parmak içeri kıvırarak yukarı doğru hafif gevşek olarak rulo şeklinde saralım.Bu uzun rulolara ister "S" şekli ister iki uçlarını içe doğru kıvırarak şekil verelim.Kalan diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayalım.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine fazla sıkışık olmayacak şekilde dizelim.Benim fırınım mini fırın olduğu için bir kaç postada pişirdim.Davul büyük fırını da yerinden çıkarmaya ben üşendim.
Üzerlerine iki yemek kaşığı fındık yağı ile incelttiğimiz yumurta sarısı sürüp bol susam serpelim.Ön ısıtma yaptığımız 200 derece ısıda ki fırında nar gibi olana dek pişirip kızartalım.
Önümüzde ki günler de cafeye davet ettiler illa gel diye nedenmiş o ne var dediğimde Adapazarı'ndan kocaman bir bal kabağı tahmini 15 kg vardır diyorlar,hediye gelmiş onu pişirip bal kabağı ziyafeti yapacaklarını söylediler.Oysa  bilseler ki ben hayatım da hiç sevmem bal kabağı tatlısını:)

Onlara o gideceğim bal kabağı davet gününe yine yeniden bu nefis ıspanaklı beyaz peynirli et sulu böreğimden yapıp götüreyim istiyorum bari kabak tatlısı yemesem de böreğimden yerim.

Sevgi ile aşk ile sağlık ile mutluluk huzur daha ne diyim  bilemedim gönlünüz hep şen ferah olsun.








0 yorum:

Yorum Gönder