Vişnap

Döküm Tavada Kuzu Külbastı.

0
Merhabalar.
Esasın da kuzu külbastı ve diğer ızgaralık etler her zaman mangal ateşin de pişirildiğin de en iyi en güzel sonuçu ve lezzeti veriyor.

Günümüz şartlarında apartman dairelerin de mangal yapmak hayal gibi.Benim ise böyle imkanım çok şükür var ama neden bilmem pek tercih etmiyorum.Zaten mangalım da kömür değil lav taşlı,arada bir kullanıyoruz.

Ekseri ızgaralar için mini fırının ızgara bölümünü kullanıyorum.Bir mini fırın ki çok hizmet etti çok.Beni bırakıp akşama sabaha emekli olursa hemen yine yeniden aynısını vakit geçirmeden alırım.Mutfağımın olmazsa olmazı.

Arada döküm ızgara tavayı tercih ediyorum bugün ki külbastılar gibi.Evet iyi güzel de döküm tavada ızgara yaptığım da mutfak çok duman için de kalıyor bir ikincisi yağlar çok sıçrıyor ocağa hiç hoş değil yemek sonrası derin uzun ocak temizliği eziyet.

Az önce kızartma yaptığımdan hazır ocak bu kadar yağlanıp batmışken ben de fırsatı değerlendirip  ondan kuzu külbastıları döküm ızgara tava da yaptım.Yemek sonrası güzel bir ocak temizliği yapmak şart.
Malzemeleri:
500 Gr kuzu külbastı
1 Yemek kaşığı tereyağ
Kekik
Tuz
1 Adet orta boy patates
1 Adet kırmızı kapya biber
1 Adet yeşil biber
2/3 Adet çeri domates
Tarifi:
Döküm ızgara tavayı ocağa alıp yüksek ateşte iyice kızdıralım.Patateslerin kabuklarını soyup yıkayıp kurulayalım.Kibrit çöpü inceliğinde keselim kenara alalım.Tavaya bol fındık yağı koyup kızdıralım.İçine patatesleri atalım nar gibi kızartalım.Kağıt havlu üzerine alalım.Aynı tavada jülyen doğradığımız biberleri de kızartalım.

İyice kızan döküm tavaya bir yemek kaşığı tereyağ  ilave edip fırça ile tavanın her yerini yağlayalım.İyice ısınan tavaya kuzu külbastıları ve çeri domatesleri alalım,etleri önlü arkalı mühürleyelim.Tuzunu ve kekiğini serpelim.
Sonra ateşin ısısını orta ayara getirelim.Her iki yüzlerini fazla kurutmadan 5'er dakika pişirelim.Yanında patatesler,biberler,çeri domatesler ile servise sunalım.
Bu miktarlar 2 kişilik sizler kişi sayısınca miktarları artırabilirsiniz.
SEVGİLERİMLE..









0 yorum:

Yorum Gönder