Vişnap

Pizza...

0
Merhabalar.
Pizza pizza yaşasın pizza.Sevmeyenimiz var mıdır?Sanmıyorum çoluk çocuk genç,yaşlı hepimizin severek yediği olağanüstü bir lezzettir pizzalar.Bir de benim gibi pizzanın hamurunu E.Y.M (ekmek yapma makinesi )nde yapıyorsak yapılışı da sular seller gibi kolaydır.Laf aramız da ben pek hamur işlerini yapmayı sevmediğimden hep kaçınırım bu tür hamur işlerinden.

Kim demiş yemelerini sevmiyorum diye,bayılıyorum günün büyük bölümünde hamur işi yiyim bıkmam hiç.Makineye unu,suyu,tuzu,şekeri,kuru mayayı da attım.O orada karılıp mayalanırken ben de diğer işlerimi halledeyim.Pizza malzemelerini doğrayım hazır olsunlar.

Gerçi bugünler de salam,sucuk sosislere,kaşar peynirlere kadar hepsi dilimlenmiş,rendelenmiş hazır satılıyor.Daha o kadar tembelliğe alışmadığımdan pizza malzemelerimi kendim doğrayıp hazırlayacağım:)
Malzemeleri:
Bir kap ölçek ılık su
1+1/2 küçük kaşık ölçek tuz
3 büyük kaşık ölçek toz şekeri
1+1/2 büyük kaşık ölçek sıvıyağ
1+1/2 büyük kaşık ölçek süt
Üç kap ölçek un
İki küçük kaşık ölçek aktif kuru maya
Pizzamızın üzeri için 
Kaşar peyniri rendesi
Sucuk
Sosis
Salam
Siyah zeytin
Mısır
Domates
Yeşil biber
Kekik
Tuz
Tarifi:
Malzemelerimizi sırasıyla su,tuz,şeker,sıvıyağ,süt,un ve mayayı makinemizin haznesine koyalım.Hamur programında makineyi çalıştıralım.Sinyal sesinden sonra tahmini bir buçuk saatte mayalanıp hazır oluyor hamurumuz.Kalıptan çıkaralım.Tezgaha alalım elimizle bastırarak hamurumuzun gazını alalım.Hamuru acelemiz yoksa bir tasa koyalım üzerini temiz nemli mutfak bezi ile örterek yarım saat dinlendirelim.Yok acelemiz varsa beklememize gerek yok.

Dinlenen hamurumuzu yağladığımız fırın tepsimize elimizle yayalım.Hamurun üzerine  sulandırılmış salça ve ketçap karışımından sürelim.Üzerine rendelediğimiz kaşar peynirinin bir bölümünü 1/3 ünü serpelim.Kaşar peynirinin üzerine dilimlediğimiz pizza malzemelerinin hepsini karışık olarak yayalım.En üzerine de kalan kaşar peyniri rendemizin hepsini eşit olarak dökelim.İstersek hafifce tuz da sepeleyebiliriz.Tabii ki muhteşem aromalı kekiğimizi unutmayalım.

180/190 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.Yanın da cola iyi gidiyor.Çay da olabilir de nedense bugün canımız cola istedi buz gibi cola sıcacık pizza nefis ikili oluşturdular soframız da.Afiyetler olsun canı çekipte yapacak olanlara.
Sevgiler sevgiler etrafımız da bizi seven bizi anlayan gerçek dostlarımızın olması dileği ile hoşça kalın.
                                     

0 yorum:

Yorum Gönder