Vişnap

Fıstıklı Pazı Borani

0
Merhabalar.
Bugün içimde bir sıkıntılar bir afakanlar bunaldım iyice ve pazı borani tarifimin fotoğraflarını çekerken düştü içime bu sıkıntılar.Ve kendi kendime söylendim durdum nereden neden niçin yemek bloggeri oldum ki ben diye elimde tabak bir terasa bir odaya cam önüne git gel fotoğraflarını çekmek için.Çekmesine çekiyorsun da kırk takla attırıyor bazen fotoğraf çekimleri gün ışığından dolayı.

Oysa kişisel yazılar yazan blogger olsaydım bu sıkıntılarım olmazdı.Vallahi ben çok sıkıldım bir süreliğine ara versem bu yemek blogerliğine diye düşündüm durdum.Bakalım hayırlısı artık işim bitip kendime geldiğimde yine yemek blogerliği aşkım depreşir.Alışmışım bir kere bırakıp ara versem yemek blogerliğine eminim ben de büyük boşluk oluşur.
Malzemeleri:
Bir bağ pazı
Yarım çay bardağı fındık yağı
1 Adet küçük boy kuru soğan
1 Çay kaşığı kara biber
Tuz
1 Su bardağı yoğurt
2/3 Diş sarımsak
1 Yemek kaşığı sızma zeytin yağ+1 yemek kaşığı fındık yağı
2 Yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
Tarifi:
Pazıların saplarını ayırıp ayrı doğrayalım ve iyice yıkayalım süzülmeye alalım.Pazı yapraklarını da orta incelikte doğrayıp iyice yıkayalım süzgece onu da alalım.Bir tencereye su ilave edip kaynatalım içine pazı saplarını atıp yumuşayana kadar haşlayalım.Doğradığımız pazı yapraklarını da ilave edip bir kaç dakika daha haşlayalım ateşin altını kapatalım.Bir kaç dakika sonra süzgece alıp süzülmelerini sağlayalım.

Diğer yanda kuşaneye fındık yağımızı alıp ince yemeklik doğradığımız kuru soğanı ilave edip kavuralım.Süzgecte ki pazıları elimizle fazla sularını sıkarak kavrulmuş soğanlara ilave edip beraber kavuralım.Ateşin altını kapatalım soğumasını bekleyelim.Sarımsağı rendeleyip yoğurtla karıştırıp kavrulup soğuyan pazılarla yoğurdu karıştıralım servis tabağına alalım.

Diğer yanda sızma zeytinyağ+fındık yağını ufak sahana alıp içine dolmalık fıstıkları atıp kavuralım.İnmesine yakın 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biberini ilave edip bu sosumuzu da servis tabağında ki pazı boranilerimizin üzerine döküp servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Tarifimi yazdım fotoğraflara baktım pek içime sinmese de yine de yayına verdim.Dedim ya bugün çok sıkıntılıyım.Varsın bu tarifimin fotoğrafları  bugün istediğim gibi olmasın.Yine yazımı okurken yok yok ben seviyorum bu yemek işini yapmasını fotoğraflarını çekmesini yazmasını.Anladım ki yaptığım iş istediğim gibi olmayınca bana soğukluk geliyor o an için uzaklaşıyorum yaptığım işten.Hepimizin vardır böyle gel git anları,ben de böyle bir gün yaşadım ve yaşıyorum da bugün.Hayırlısı diyelim ve her yeni gelen gün güzellikleri ile gelsin.Sevgilerimle.
,



0 yorum:

Yorum Gönder