Vişnap

Kaşar Peynirli Gözleme.

0
Merhabalar.
Bir şımardım ki ben hamur açma özürlü olarak bunları yaptım dün gece.Bunda ne var demeyin gülmeyin sakın.Dedim ya hamur açma özürlüyüm ben ahh o hamurlar daha cıvık halde iken parmaklarıma ellerime yapıştığın da ben zıvanadan çıkar orada pes eder bırakırdım hamur yoğurma sevdalarımı.Bu sefer inatlarıma geldim ve de pek güzel oldu hamurum ne bana ne oklavalara yapışmadı.Pişirdim pişme kıvamı da harika oldu böyle tel tel katmer katmerdi seyrettim yerken ellerimle böyle koparta koparta yedim vallahi yanında da zeytin,çay başka da bir şey istemez.Kendi zaten başlı başına lezzetli oldu.

Ahhh bu  gözlemeyi canım annem yapardı pişirmesini ben üstlenirdim Oooooo öyle bir açardı ki yufkayı kocaman haaa beni görse ufak açtığımı oklava ile kovalardı yeminle:)Napim ilk acemilikte böyle sonrası ben de büyük büyük açacağım her bir bezeyi:)
Malzemeleri:
4 Su bardağı 400/500 gr un
1 Su bardağı ılık su kulak memesi kıvamı
1 Tatlı kaşığı tuz
2 Su bardağı kaşar peynir rendesi
5/6 Çorba kaşığı margarin bezeler için
Fındık yağı pişirmek için
Tarifi:
Unu hamur yoğurma kabına alalım.Tuzunu ilave edip azar azar ılık suyunu ilave edelim.Bir yandan da hamuru yoğuralım.Hamur toparlanıp kendini bırakana kadar un gerekirse un,su gerekirse su ilave edip ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edelim.Üzerini temiz mutfak havlusu veya streç film ile örtüp 15 dakika kadar dinlenmeye bırakalım.

Bizde bu arada kaşar peynirini rendeleyelim.Pazılara sürmek için margarini eritelim.Dinlenen hamuru alıp ikiye üçe (ben beş parçaya böldüm dediğim gibi acemi olduğumdan)bölelim.Her bir bezeyi açabildiğimiz kadar büyük daire şeklin de açalım.Üzerini erittiğimiz margarinle yağlayıp her tarafına eşit gelecek şekil de kaşar peyniri rendesini serpelim.

Uçtan başlayarak rulo yapalım uzun silindir hale gelsin.Sonra 4'er parmak genişliğin de keselim her bir bezeyi alttan ve üstten sıkıştırıp elimizle yuvarlayıp hamuru dinlendirdiğimiz unlu kaba alalım üstleri örtülü olsun kurumasınlar.Bütün hamuru bölüp yumakladıktan sonra teker teker her birini yemek tabağı büyüklüğünde açalım.Tavaya çok az yağ koyalım başlayalım önlü arkalı pişirmeye.Yağı bittikçe gözlemelerin alt kısmından azar azar yağ ilave edelim.Yani yağ elimizden düşmeyecek.Tek fark birden boca edip bol yağda değil de az az yağda devamlı ilave ederek pişiriyoruz.

Hepsi pişip hazır olunca çayı demleyin ya da ayran. bir de soslu zeytin yanın da ohh vallahi miss gibi afiyetler olsun yapacak olanlara.
İlk yaptım acemi "vişnap"ın gözlemeleri bunlar.Annemim gözlemeleri yemek tabağı büyüklüğün de olur du benimkiler çay fincan tabağı büyüklüğünde oldular.Neden çünkü ben ilk bezeleri ufak açtım benim silindirler ince oldu tek fark o yapa yapa ben de annem gibi başaracağıma inanıyorum.En azından bu sefer unlarla kavga etmedim ne unlar beni ne de ben unları üzmedik ellerime oklavaya filanda yapışmadılar yani ilk acemeliğime göre ben  kendime aferin dedim:)

Bu gözlemeyi beyaz peynirli,patatesli,otlu,veya sade yapabiliriz.Sade yapıp reçel,bal,kaymakla ıhmm vallahi nasıl da yenir.
Hepinize kocaman sevgilerimi yolluyorum,sağlıkla afiyetle ve de muhabbet ile kalın.




0 yorum:

Yorum Gönder