Vişnap

Portakal Sulu Havuç Reçeli.

0
Merhabalar sevgili arkadaşlarım.
Nefis harika lezzette bir havuç reçeli yapmışım ki aroması lezzeti ahh neden az yaptım dedirtti bana inanın.Hele rengine öldüm bayıldım,tam istediğim  kıvamda ve cam gibi berrak oldu sağolsun havuç reçelim yüzüme tebessümlerin en güzelini kondurdu.

Haydi tarifini yazayım,aslında hiç zamanım yok.Arkadaşlarım illa hemen hemen yaz tarifini gir deyince söz verdim salı gününden sonra ancak yazarım diye.Bir de aklıma geldi ki salıya kadar full doluyum salı boşum derken önceden yapılan bir gezme planımız vardı arkadaşla hah salı da olmazsa deyip şu kısıtlı dar zamanda bir koşu şimdi hemen yazayım istedim:)Yoksa kalır da kalırdı.

Söz vermişim bir kere ben söz verdim mi ölsem dönmem mutlaka yerine getirmem lazım öyle de inatcı tutumlarım vardır:)
Malzemeleri:
Yarım kilo havuç
3 Adet portakal suyu
Yarım portakal kabuğunun rendesi
Yarım kilo toz şeker
Yarım limon suyu
Tarifi:
Akşamdan portakalları yıkayıp sularını sıkalım.Havuçu yıkayıp rendenin iri tarafı ile rendeleyelim.Tencereye alalım havuç rendesini,üzerine sıktığımız 3 portakalın suyunu ve de yarım portakal kabuğunun rendesini de ilave edelim.Üzerine toz şekerini koyup tencerenin kapağını kapatalım.

Ertesi sabah kalktığımız da ocağa önce çay suyunu koyalım.Çayımızı içip kendimize gelelim bilmem ben çay içmeyince ayılamam hiç:)

Hemen akabinde ocağa havuç reçelimizi oturtalım ateşi orta ısıya getirelim.Arada karıştırarak kaynama noktasına gelince ateşin altını hafif kısalım.Usul ağır pişe dursun arada karıştırıp kıvamını kontrol edelim.Koyulaşmaya başladığında limon suyunu da ilave edip bir iki taşım daha kaynatıp  kıvam testinden de geçtikten sonra ateşin altını kapatalım.Yaa hemen sıcak iken ya da reçelimiz tam soğuyunca temiz ve kuru kavanoza boşaltalım reçelimizi.Afiyetler olsun.
Reçellerin de kıvamını tabağa aldığımız bir kaşık reçel soğuduğun da parmağımızla reçelin tam ortasına dokunuşlar yaptığımız da oluşan ayrıklık hemen kapanmazsa bilin ki reçelin kıvamı tam demektir.

Günleriniz geceleriniz ömrünüz bal reçeller tadında geçsin.Sevgi ile aşk ile hep ama hep aşk ile kalın..



0 yorum:

Yorum Gönder