Vişnap

Ekşili Karnabahar Salatası...

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Ohhh bu karnabaharlarım panelenip kızartılıp öyle sofraya gelecekti.Ama benim dikkatsizliğim değil de canlarım haşlanırken netin başında lafa dalıp haşlanma kıvamlarını kaçırmışım.Fazlaca yumuşayınca karnabaharlarım mecburen salataya dönüş yaptı.İyi de oldu bu haliyle de çok güzel oldu.Paneli karnabahar da artık bir başka mutfak mesaisin de sırasını beklesin,elbet ona da sıra gelecek:)Mayhoş mayhoş kahvaltıda dahi on numaralı yerini aldı.

Karnabaharlarımızı her zamanki gibi buharda haşlıyoruz.Vitaminleri içinde kalıyor.Güzel,lezzetli oluyor.Geçenler de buhar sepeti aparatı almıştım İkea'dan.Rahat ettim iki de bir de o tefalin ağır düdüklü tenceresini çıkar koy,kaldır uğraşmıyorum.

Bir de  geçmiş zaman da bi dünya para vermiştim.Sanki kuş konduracakmış gibi,tek özelliği buhar sepetinin olmasıydı.O zamanlar diğer tencereler de buhar sepeti yoktu.Sanırım ilk tefal öncelik yaptıydı.Aslında yıllar yılı hep korkmuşumdur,uzak durmuşumdur düdüklü tencerelerden.O zamanlar da en emniyetli tefalin düdüklü tencereleri diye gittim gözümü bile kırpmadan aldıydım.

Sonrasında bir başka mini düdüklü tencere daha aldım ki mutfağımın baş aktörü oldu kendisi vallahi.Bir de ucuza almıştım ki helal olsun verdiğim para:)İşte bu buhar aparatını tencerenin dibine koyup karnabaharlarımı haşladım.Süzüldüler güzelce:)Laf aramızda bakın lafa daldım fazla haşlanmışlar.Hemen soğuk suya tuttum biraz kendilerine geldiler.Ve çok güzel bir karnabahar salatası oldu.
Malzemeleri:
Bir orta boy karnabahar
Kereviz yaprakları
Kırmızı pul biber
Sızma zeytin yağı
3/4 Diş sarımsak
Yarım çay bardağı sirke
Limon suyu
Nar ekşisi
Bir tatlı kaşığı hardal
Tuz

Tarifi:
Karnabaharlarımızı çiçek çiçek ayırıp bol suyla yıkayalım.Sonrasında buharda haşlayalım.Aman sakın ha sizler de benim gibi lafa söze dalıp kıvamından fazla haşlamayasınız.Güzelce süzdürelim.Bir kasede sos malzemelerini (hardal,sızma zeytin yağı,limon,tuz,kırmızı pul biber,sirke,rendelenmiş sarımsak) çırpıcı ile iyice çırpalım.

Servis tabağına aldığımız karnabaharlarımızın üzerine ince kıydığımız kereviz yapraklarını da ilave edelim.Hazırlayıp süzdüğümüz sosumuzu da dökelim.Karnabahar salatamız hazırdır .Bir yarım saat dinlenmesi için tabii vaktımiz var ise bekletelim.Sonrası servis edelim.Bizler çok seviyoruz.Sizlerin de sevip yaptığınıza eminim.Salatalar,zeytin yağlılar,mezeler bizim evin baştacı menüleridir her zaman .

Sevgilerimle,sağlıkla,afiyetle kalın.


0 yorum:

Yorum Gönder