Vişnap

Kurban Kavurma.

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Kurban bayramı hayırlısı ile geldi geçti bitti.Rabbim daha nice güzelliklerin yaşandığı bayramları kutlamayı nasip etsin bizlere.Hani kurban bayramı kavurmasız olmaz illa ki o kavurma tencereye konur pişirilir.Lezzeti de nasıl güzel olur,acaba kalabalıklarla toplaşıp yenildiğinden mi lezzeti diye hep düşünürüm.Normal günlerde de arada kavurma yaparız da o kurban kavurmasının lezzetini bulamam.

Bir de bu bayram hani küslerin barışmasına vesiledir bayramlar derler ya bu benim başıma geldi bu bayram.Uzun zamandır küs olduğum çocukluk arkadaşımla barıştık,araya girip vesile olanlardan Rabbim Razı Olsun.Bize kalsa biz iki inat hayatta barışmazdık kendiliğimizden:)


Bir de hani sizi bilmem de benim iki dünya bir araya gelse asla barışmayacaklarım vardır ki günahı neyse onu dahi çekmeye razıyım yani o derece beni kırmışlardır.Ki hiç bir konuda asla kıramayacağım canım eşimi bile kırmışımdır küs olduğum kişi ile barıştırmak istedi diye.Baktı eşim ben de durum,tutum çok ciddi beni bıraktı kendi halime günahım,sevabım ile.

Malzemeleri:
2 Kilo kurban eti (dana,koyun tercih sizin)
200/250 gr iç veya kuyruk yağı
3 Tatlı kaşığı tuz
Tarifi:
Kurban etimizi bütün iken yıkayıp iri kuşbaşı doğrayalım.İç yağımızı da yıkayıp kuş başı doğrayalım.Tencereye önce iç veya kuyruk yağımızı alıp eritelim.Eriyince isterseniz kalan yağın kıkırdak kısımlarını alıp atalım.İçine kuş başı etlerimizi ilave edip hiç su ilave etmeden önce harlı ateşte sık sık alt üst ederek kavuralım etlerin rengi değişene kadar.Sonra ateşin altını kısığa  getirip ağır ağır saldığı suyu çekene kadar pişirelim.

Bu aşamada tuzunu da ilave edelim içine çekip lezzetlensin kavurmamız.Etler suyu çekip yağına kaldığında tamamdır servise sunalım.Hani pişmezse demeyin bu usulde kısık ateşte mutlaka pişiyor.Hatta saldığı suyu çekmesini bile beklemeden lokum kıvamında oluyor.Ben son an da kapağını açıp yüksek ateşte suyunu çektiriyorum.Yağına kalsın istediğimden.Afiyetler olsun.

Kavurma yaparken soğan filan koymuyorum sade bir kavurma olsun istiyorum.Bir de baharatlarını seven olur olmaz diye herkes tabağına aldıktan sonra kavurmasını hangi baharatı isterse diye sofraya getiriyorum kekikti,kırmızı pul biber,karabiberini.

Ohhh ben ne kadar iri doğramışım  bu etleri az önce yazımın son kontrollerini yaparken farkettim,kuş başılıktan çıkmışlar her biri tavuk başımı desem ne desem hah işte öyle bir şey olmuşlar:))Olsun tavuklar da kanatlıgillerden nasıl olsa:))

Rabbim tüm kesilen kurbanları kabul etsin,kesemeyenlere de bir daha ki kurban bayramın da kesmeleri nasip etsin.
Sevgi ile mutluluk ile kalın,güzel yüzlerinizden tebessümleriniz hiç eksilmesin.



0 yorum:

Yorum Gönder