Vişnap

Patates Püreli Et Kavurma.

0
Merhabalar en güzel selamlarımı en güzel yüreklere ve vefalı olanlara yolluyorum."RAMAZAN BAYRAMINIZI" en içten ve de samimi duygularımla kutluyorum.Nice güzel,hayırlı,bereketli bayramlarımız olsun hepimizin.Nihayet Ramazanın son gününe geldik finalini güzel yapmalı.Nasıl başlangıçını mutlulukla karşıladıysam gidişini de aynı güzellikle uğurlamalıyım deyip bugünün iftarını da evde yapmak istediğimizden güzel bir et kavurma yaptım.

Yanında da nefis tereyağlı patates  püresi.Bilmem  çorba ve salatayı söylememe gerek yoktur değil mi? Haydi geçelim güzel ve de kolay tarifimize.Haa aklımdayken bayram sabahı kahvaltımızı da iftarlarımız gibi yine cafede kalabalıkla yapacağız nasipse.Ben bir de bir tepsi börek yapmayı düşünüyorum iftardan sonra hazırlayıp bayram sabahı pişireceğim ki sıcak olsun,sıcak yensin.
Et Kavurma Malzemeleri:
1 Kg dana kuş başı et
2 Yemek kaşığı tereyağı.
Tuz
------------------------------------
Patates Püresi Malzemeleri:
4/5 adet irice patates
2 veya 2 buçuk su bardağı süt
2/3 yemek kaşığı tereyağı
Tuz
Et Kavurma Tarifi:
Kuş başı etlerimizi yıkayıp süzdürelim.Tenceremize tereyağımızı alıp hafif kızdıralım.Etlerimizi yüksek ateşte mühürleyelim bir iki çevirip etlerin rengi değişince ateşin altını kısalım.Tencerenin kapağını da sıkıca kapatalım fazla açmadan çok kısık ateşte etler saldığı suyu çekene kadar pişirelim.Pişmesine yakın tuzunu da ilave edelim.Pişip suyunu çekip yağına kalınca ateşin altını kapatalım.Sıcak olarak servis edelim.Yanın da bu defa ben patates püresi ile servis yaptım(Tarifi aşağıda).Güzel bir pirinç pilavı ile de çok yakışıyorlar.
-------------------------------
Patates Püresi Tarifi:
Patateslerimizin kabuklarını soyalım,yıkayalım.İkiye bölüp buharda haşlayalım.Pişince hafifçe soğutup rendeleyelim.Bir kuşaneye tereyağımızı alalım eritelim.Rendelediğimiz patatesimizi de ilave edelim.Sütünü de katalım.Berabere pişirelim.Kıvamının koyuluğunu tercih edişinize göre süt miktarını arttırıp,eksiltebilirsiniz.Püre kıvamını alınca etlerin yanında keyifle ikram edebilirsiniz.Afiyetler olsun.
Ferah,güzelliklerle dolu bir Ramazan bayramı geçirmeniz dileklerimle hoşçakalın.Sevgilerimle..

0 yorum:

Yorum Gönder