Vişnap

Kızartmanın Hafif Versiyonu,Karadeniz Usulü.

0
Merhaba merhaba kelebekler gibi hissediyorum kendimi,sevinç ve mutluluklar içindeyim bugünler de.Rabbim benim ve hepimizin günlerini hep mutluluklarla,neşe ile dolu dolu geçirsin.Demiştim ya dönme vakitlerim yaklaştı diye.İşte o yüzden bugün de buzdolabında tek tek kalan sebzelerimi değerlendireyim istedim.Bu tarifim ile buzdolabım artık hani derler ya tam takır kuru bakır misali oluyor.
Bundan sonra ki günlerim de dışarıda yemek (pide pide hep gelene kadar pide yiyesim var) yiyeceğim.Yemek ve mutfak işine paydos diyorum.Bu nefis tarifi ben Görele'de görmüş çok sevmiştim.Hem lezzetini hem de kolaylığını.Hatta içine taze fasulye de katıyorlar.İşte ben de arada sırada yaparım bu nefis yöresel lezzeti adına da kızartmanın hafif versiyonu diyorum.

Şayet kızartmayı çok sevipte yok yapmam ağır olur,yağlı olur kilo yapar filan diye düşünüyorsanız bu tarif tam size göre.Bir de kolay ki hiç başında durmana gerek yok diğer kızartmalar gibi.Sebzeleri doğra harmanla koy ateşe pişe dursun sen de istersen bu arada yanına makarna yap güzel yakışıyor ikisi birlikte benden demesi:)
Malzemeleri:
Bir patlıcan
İki kabak
İki domates
3/4 diş sarımsak
İki patates
Bir kuru soğan
Tuz
Bir kaç damla acisso sos
Kırmızı pul biber
2/3  yemek kaşığı fındık yağı
Tarifi:
Patatesleri,kabakları,patlıcanları soyalım,yıkayalım irice doğrayalım.Kuru soğanlarımızı da kabuğunu soyup piyazlık doğrayalım.Sarımsaklarımızı ince ince kesip ilave edelim.Domateslerimizin de kabuklarını soyup irice doğrayalım.Ben kabuklarını üzerinde bıraktım.Tuzunu,acisso sosunu,yağını ve de kırmızı pul biberini de ilave edip hafifçe harmanlayalım.Hiç su koymadan sebzelerin kendi saldığı su ile pişirelim.Adı üzerin de kızartma bir nevi değil mi ya:))Orta ısılı ateşte arada bakarak pişirelim,çabuk pişiyorlar.
Sofraya getirin yanında taze sarımsak yemeyi aman ha ihmal etmeyin derim.Tabii sarımsağı seviyorsanız ki ben pek sevmeyeninin olduğunu düşünmüyorum.Bir de yanında taze sıcacık ekmek varsa inanın iradenize dur diyemezsiniz.Yedikçe yiyesiniz gelir öyle de lezzetli oluyor.

Bir de ben buzdolabımda olan malzemelerle yaptım sizler de öyle yapabilirsiniz.Mesela taze fasulye,havuc,bezelye vs,vs hepsi katılabilinir.Taze soğan da yakışır diye düşünüyorum.Acisso sosu da acıyı sevdiğim için ilave ettim,şart değil.

Haydi kalın sağlıcakla.Hepinize benden vişnapınızdan kucak dolusu sevgiler sevgiler gelsin sizlere doğru.


0 yorum:

Yorum Gönder