Vişnap

Çinekop Izgara.

0
Merhabalar.
Karadeniz'in güzel ilinin şahane ilçesi Görele'den hepinize kucak dolusu selamlar,sevgiler yolluyorum.Bir saniye telefonum çalıyor,bakalım kim arıyormuş.Az sonra geliyorum,nihayet bitti konuşmam,buralar da bir sever oldum telefonla konuşmaları,istiyorum ki her anım telefon konuşmaları ile geçsin.Acaba bunda netin sağlıklı olmaması da etken olabilir mi?Bence öyle.Aslında oldum olası pek sevmem telefon muhabbetlerini.

Dünden kafama koyduydum alabalık fileto alıp onları mısır ununa bulayıp bol tereyağında pişireceğim diye.Gittim ki yok bitmiş:( Çinekopları gördüm mevsimi değil gibi geldi bana taze de görünüyorlardı.Dayanamadım aldım.Eve geldik.Evin üstün de kocaman bir teras,terasta bir kuzine soba.Haydi yakayım sobayı kuzine de ızgara yapalım bu güzellikleri dedim.Gel gelelim bir türlü sobayı yakamam inadı tuttu.Benim de inadım tuttu ve kazanan ben oldum,nihayet yakabildim kuzineyi.

Odunlar kor gibi olunca çinekopları başladık ızgara yapmaya.Kıvırcıkları da yıkadım domatesler,garnitürler filan hepsini hazır ettim,bol salatamızı da yaptık.Yanda ki fırından da taş fırın somunlar yeni çıkmış sıcacık.Artık benim ayaklarımı,sizlerin ellerini bağlayıp yeme vakitleridir şimdi:)
Malzemeleri:
Bir kilo çinekop
Tuz
Un
Tarifi:
Çinekopları ayıklayıp yıkayalım.Tuzlayıp süzgüye alalım.Bir yandan süzülsünler.Tel ızgaraya çinekopları hafifçe unlayıp dizelim.Kor odun ateşinde her iki yüzünü de pişirelim.Hepsi bu kadar.Odun ateşinde olduğundan tadı enfes,nefis oyy diyecek,anlatacak kelime dahi bulamıyorum,şahaneydiler.^^


Not:Izgara balıkları hele de çinekop gibi pişerken her an yapışıp dağılmaya  meyilli nazik balıkları ızgara yapmazdan önce hafif unlarsak bir nebze de olsa ızgara tellerine yapışmasını önlemiş oluyoruz.Ben illa ki balıkların dağılmadan,parçalanmadan pişirilip tabağıma konmasından yanayımdır her zaman.Böyle tertipli olacak düzgün sıralanacak tabakta boy gösterirken:)
Çinekoplarım soğumadan yemeliyim gittim bile.Hoşça kalın.Sakın ola beni unutmayın,yoksa dönmem hep buralar da kalırım bilesiniz:)

0 yorum:

Yorum Gönder