Vişnap

Zeytinyağlı Ayva...

37
Geçen  gittiğim bir etkinlikte hazırladıkları menüde  servis tabağında gördüğümü ilkin kereviz sanmıştım.Çokta severim hemen tabağımı uzattım.Bir de kerevizi çok severim alayım deyince bana ayva olduklarını söylediler.Durakladım birden yesem mi yemesem mi acaba diye?Ünlü şef yapmış üstelikte aman vişnap bu fırsatı kaçırma az bir şey al tadına bak deyince iç sesim .Hemen bir dilim rica ettim.

Geldim yerime oturdum.Yedikçe gözlerim ışıldadı ummadık ayva beni nasıl da utandırmıştı.Nasıl güzel olmuştu bayıldım.Hemen  tekrardan gittim biraz daha alayım mis ayvadan diye ki ooo  zeytin yağlı ayva kalmamış,bitmiş:(Ellerine sağlık olsun yapan şefimizin.Kararımı vermiştim ben de ayva alıp yapacaktım.

Ve dün semt pazarımızdan ayvalarımı alıp koşa koşa eve geldim.Bugün de geçtim tezgahımın başına Haydi bana kolaylar gele.Bakalım ev halkı da beğenecekler mi zeytin yağlı ayvanın tadını,lezzetini?Umarım beğenirler:)
Malzemeleri:
İki büyük Eşme ayvası 
Bir orta boy havuç
Bir orta boy kuru soğan
İki diş sarımsak
Bir ufak çay bardağı sızma zeytinyağı
İki mandalinanın suyu
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Bir tatlı kaşığı kuş üzüm
Bir tutam pirinç
Tuz
Yeterince su

Tarifi:
Ayvalarımızın kabuklarını sebze soyucu ile soyalım .Elma dilimi şeklinde doğrayalım.Ayvalarımızın kararmaması için limonlu suda bekletelim.Kuru soğanımızı da piyazlık doğrayalım.Havuçlarımızın dış kabuklarını da sebze soyucu ile soyalım ve verevine dilelim.

Bir  kuşaneye az miktar fındık yağımızı alalım ve kuru soğanlarımızla,mini dilimlediğimiz sarımsaklarımızı ve havuçlarımızı güzelce soteleyelim.Sotelendikten sonra ayva dilimlerimizi de  üzerine alalım .Zeytin yağını,mandalina suyu ve normal suyunu,tuzunu da koyalım .Bir miktarda tahmini bir çorba kaşığı kadar pirinçimizi de katalım.Kuş üzümlerini de ilave edelim.Suyunu ölçülü koyalım.

Ayvalarımızın üzerini fazla kapatmasın.Kapağını kapatıp orta hararetli ateşte  pişirelim.Piştikten sonra tenceresinde soğutup dinlendirip borcama alalım .Afiyet olsun .
Not: 1:Kuş üzümlerini ben ilave ettim .Sizin arzunuza kalmış şart  değil:)
          2:Ev de portakal olmadığından mandalina suyu koydum.
          3:Pirinç bence konmasa da olabilir.
          4:Bir daha pişirirmiyim? EVET bizler tadını,lezzetini çok sevdik.
          5:Yerken üzerine bol limon harika yakışıyor,adeta lezzeti katlanıyor.