Vişnap

Zeytinyağlı Ayva...

37
Geçen  gittiğim bir etkinlikte hazırladıkları menüde  servis tabağında gördüğümü ilkin kereviz sanmıştım.Çokta severim hemen tabağımı uzattım.Bir de kerevizi çok severim alayım deyince bana ayva olduklarını söylediler.Durakladım birden yesem mi yemesem mi acaba diye?Ünlü şef yapmış üstelikte aman vişnap bu fırsatı kaçırma az bir şey al tadına bak deyince iç sesim .Hemen bir dilim rica ettim.

Geldim yerime oturdum.Yedikçe gözlerim ışıldadı ummadık ayva beni nasıl da utandırmıştı.Nasıl güzel olmuştu bayıldım.Hemen  tekrardan gittim biraz daha alayım mis ayvadan diye ki ooo  zeytin yağlı ayva kalmamış,bitmiş:(Ellerine sağlık olsun yapan şefimizin.Kararımı vermiştim ben de ayva alıp yapacaktım.

Ve dün semt pazarımızdan ayvalarımı alıp koşa koşa eve geldim.Bugün de geçtim tezgahımın başına Haydi bana kolaylar gele.Bakalım ev halkı da beğenecekler mi zeytin yağlı ayvanın tadını,lezzetini?Umarım beğenirler:)
Malzemeleri:
İki büyük Eşme ayvası 
Bir orta boy havuç
Bir orta boy kuru soğan
İki diş sarımsak
Bir ufak çay bardağı sızma zeytinyağı
İki mandalinanın suyu
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Bir tatlı kaşığı kuş üzüm
Bir tutam pirinç
Tuz
Yeterince su

Tarifi:
Ayvalarımızın kabuklarını sebze soyucu ile soyalım .Elma dilimi şeklinde doğrayalım.Ayvalarımızın kararmaması için limonlu suda bekletelim.Kuru soğanımızı da piyazlık doğrayalım.Havuçlarımızın dış kabuklarını da sebze soyucu ile soyalım ve verevine dilelim.

Bir  kuşaneye az miktar fındık yağımızı alalım ve kuru soğanlarımızla,mini dilimlediğimiz sarımsaklarımızı ve havuçlarımızı güzelce soteleyelim.Sotelendikten sonra ayva dilimlerimizi de  üzerine alalım .Zeytin yağını,mandalina suyu ve normal suyunu,tuzunu da koyalım .Bir miktarda tahmini bir çorba kaşığı kadar pirinçimizi de katalım.Kuş üzümlerini de ilave edelim.Suyunu ölçülü koyalım.

Ayvalarımızın üzerini fazla kapatmasın.Kapağını kapatıp orta hararetli ateşte  pişirelim.Piştikten sonra tenceresinde soğutup dinlendirip borcama alalım .Afiyet olsun .
Not: 1:Kuş üzümlerini ben ilave ettim .Sizin arzunuza kalmış şart  değil:)
          2:Ev de portakal olmadığından mandalina suyu koydum.
          3:Pirinç bence konmasa da olabilir.
          4:Bir daha pişirirmiyim? EVET bizler tadını,lezzetini çok sevdik.
          5:Yerken üzerine bol limon harika yakışıyor,adeta lezzeti katlanıyor.

37 yorum: Leave Your Comments

  1. Oww tam diyetteyken iste bu sahane oldu. Ay haftadonu yapiciim yasasiinn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asısınım nasılda hafif oluyor off off ben bir daha yapmayı düşünüyorum.

      Sil
  2. Gerçekten çok enteresan Vişnapcığım.
    Ama epey de merak uyandırdı bende bu gizemli tarif:)
    Dolaptaki ayvaları eğer ev halkı yiyip bitirmedilerse, denemek istiyorum İnşaAllah, madem Vişnap'ım bu kadar önermiş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm birde durdukca lezzeti katlanan bir zeytinyağlı yedikçe yiyesi geliyor insanın .Bilmem bizler tadını çok sevdik.Denemeni tavsiye ederim canımm muhabbetle .

      Sil
  3. bende çok merak ediyorum ayvanın yemek halini.eline sağlık.Bayıldım yeni süslerine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım yapmanı pişirmeni tavsiye ederim.Süslerimi bende çok seviyorum,mini kalplerimi ellerimle tutup kalbime sokasım geliyor her bloğuma baktığımda .Beğendiğine çok sevindim canımmmm..

      Sil
  4. Kereviz pişirirken içine ayva koyarım ama tek ayva hiç pişirmedim ilk fırsatta deneyeceğim,ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım ben de ilkin tereddüt ettim yaparken hatta 2 ayvayla denemelik olsun dedim yaptım.Gerçi ölçüler tam karar oldu 4 kişilik aileye yeter bence:)Bizler ev halkı olarak hepimiz çok beğendik.Tavsiye ederim.Sevgilerimle..

      Sil
  5. koştum geldim değişik tarife.kocaman eveti okudum demekki güzel o halde bizde yapalım bakalım elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezginim inan koştuğuna değecek bir lezzet .Ondan dikkat çeksin diye kocaman EVET yazdım.Hak ediyor zeytinyağlı ayvam bunu:))Sağol tatlım ,sevgilerimle....

      Sil
  6. DENEMEDİM AMA GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL CANIM.ELLERİE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dene bence baktın sevemedin yapmazsın bir daha ilk denemede sen de bemim gibi az yaparsın ,sevgi ile kal canımmm mutfağımmm

      Sil
  7. Artık bu meyve bu sebze diye birşey yok canım hal böyle olunca biz de ne yemek yapacağız diye düşünmeyeceğiz, ellerine sağlık Vişnapım mutlaka deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım bir de kayısıyı alsak menü listelerimizi diye düşünüyorum.Haklısın canımmm Tavsiye ederim beğeneceğine de eminim canımm sevgilerimle..

      Sil
  8. ne harika bir tarif olmuş, geçen ayvalı kereviz denedim çok beğendim sade ayva da hemen senden tarif alıp deniycem ellerine sağlık öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzan'ım dene dene derim vallahi şahane,bende ayvalı kereviz hiç denememiştim deneyeceğim ilk fırsatta,sevgiler canımm.

      Sil
  9. Bir yaşımıza daha girdik. Daha neler göreceğiz bakalım? :)) Bugün ayvalı kereviz pişirdim harika oldu. Bilseydim yarısını sade ayvadan yapardım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan vallahi öyle gibi ben de çok şaşmıştım gördüğüm de hani biz ayvayı ete,kerevize filan konduğunu biliriz duyarız da tek başına hiç duymamıştım.Çok güzel oldu tavsiye ederim.Ben de bir daha ki kerevizimi ayvayla beraber pişireceğim mutlaka.Çok teşekkürler...

      Sil
  10. allah allah değişikmiş ilk kez duydum denemek lazım
    ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğimmm tadıda görünümü gibi harikaydı,beğenmen beni mutlu etti,sevgi ile kal canımmmm.

      Sil
  11. HAMARAT VİŞNEM
    BENDE BAYILDIM BU FİKRE
    EN KISA ZAMANDA PİŞİRECEĞİM
    ALLAH RAZI OLSUN
    HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım hem mayhoş,hem kolay,hem lezzetli.Bence de yap canım .Seveceğine eminim.SEVGİLERİMLE ..

      Sil
  12. İlk defa duydum, deneyebilirim. Güzel olacağını damak zevkime hitap edebileceğini düşünüyorum. Ellerine sağlık Vişnap'ım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm MÜ'yüm yapıp pişirip beğenmene çok sevindim afiyet olsun şekerlim...

      Sil
  13. çok değişik bir tat osmanlı mutfağında farklı tatları pek çok şekilde denenmiş bir lezzet bende de ayvalı pazı yapmıştım , değişik olmuştu , ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bernacımmm çok teşekkür ederim canımmm .Tek başına da çok güzel bir lezzet .sevgilerimle..

      Sil
  14. çok ilginç bir tarif ama çok merak ettim denemek lazım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eeee canımmm ben senin bloğuna gelemiyorum Harikam:((Çok teşekkür ederim canımmmm.

      Sil
  15. Hiç yadırgamadım, ben ayvayla kerevizi beraber pişiririm.Tek ayvalı da denemeli,elinize sağlık Vişnap'çım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamurcum ben de ayvalı kerevizi hiç denemedim .Mutlaka deneyeceğim .Sevgilerimle canımmm.

      Sil
  16. Pirincsizinden yaptimm. Duduklude soguyor cok merak ediyorum neticeyi krakeriyymm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslısınım daha da düdüklüde değildir yenmiş bitmiştir afiyet olsun beğendin mi bak merak ettim sorucam seni gördüğümde .Krakerin öpsün seni muckkkk:))

      Sil
  17. Hiç duymamıştım, çok merak ettim şimdi. Ama çok lezzetli olsa gerek. Tahmin edebiliyorum. Ellerinize sağlık. Denemek isterim ben de.

    YanıtlaSil
  18. Vişnapppp valla ağzım sulandı:)) kereviz, enginar sevdiğim için zeytinyağlı yemeklerin hepsini de severim.
    Ben ayvanın etlisini biliyorum eskilerden ama " AYVA GALLESİ" derler ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  19. Visnapcim bu super bir tarif ne kadar degisik hicte duymamistim ..tadida cok guzeldi dedigine gore..tarifi alacam ama canina yandigim inan bu sene 1 kez bile ayva alamadim hic gelmedi bu sene :( yada bizim buralardaki marketlerde olmadi..cokta severim ayvayi aslinda ..bak simdi nerden bulsamki??? afiyetler olsun sekercim..

    YanıtlaSil
  20. Biz bu yemegi ailecek cook sevmistik sayende krakerimm

    YanıtlaSil
  21. Canım ne kadar farklı bir tarif bu böyle. Bayıldım. Soğan ve ayva. Oldukça da lezzetli görünüyor canım. Eline koluna sağlık. Bir gün yemeğini yemeye geleceğim inşaallah. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil