Vişnap

Palamut Lakerda..

30
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Geçtiğimiz aylar da mevsim palamut mevsimiydi .Bir ara bollaştı fiatları da uygunlaşınca hani demiştim ya lakerda yapacağım diye.Evet o yaptığım lakerdalar  bildiğiniz birer  lokum oldular.Bugün lakerdalarımı yemek için hazırladım bile .

3/4 saat öncesi suya koyup bekleterek ve sularını bir kaç defa değiştirerek fazla tuzlarından arındırdım.Son suyuna da biraz sirke kattım  o da lakerdaya yumuşaklık versin diye.Haydi başlayalım hazırlıklarına .

Bize öncesi çok keskin bıçak lazım.Derilerini kesip atmak için.Eşimden rica ettim biledi bıçaklarımı sağ olsun,var olsun,hep olsun hayatımda.Haydi   gidelim mutfağa.
Malzemeleri:
 İki takoz lakerda
Sızma zeytin yağı
Limon suyu
Kırmızı soğan 
Maydanoz
Tane karabiber 
Kesim tahtasına suda bekletip süzüp,kağıt havlu ile iyice kuruladığımız lakerdalarımızı alalım.Keskin bıçakla derilerini kesip atalım.Ortada ki bel kılçığını da dikkatlice fazla zedelemeden çıkartalım.Kılçıklarından arındırdığımız lakerdalarımızı dilimleyelim.

Servis tabağına piyazlık doğradığımız kırmızı soğanlarımızı yayalım.Üzerlerine de lakerda dilimlerimizi koyalım.Maydanoz,taze soğan,tane karabiber (toz karabiber) de ilave edebilirsiniz.Bilhassa dereotunu çok yakıştırıyorum ben.Tercih size kalmış.Benim ev de o an da taze soğanım ve maydanozum yoktu,tane karabiberi de koymayı ben unuttuydum.

Hazır olan lakerdamızı masamıza götürüp en güzel yerine koyalım.Çünkü bunu hak ediyor gerek tadı ile gerek sunumu ile tam baş köşelik oluyor.

Not: Aşağıda palamutlarımızın  işlem  görmeden önce ki hali .Bu aşamadan sonra tuzlanıp lakerda olmaya doğru güzel bir yolculuğa çıktılardı:)
Afiyet ile nice güzel muhabbetli sofralar da buluşmak dileği ile sevgiler.
Not:Bir arada palamut lakerda tarifini yazacağım fırsat bulduğum en en kısa zaman da.