Vişnap

Nohut Dürüm...

26
Merhaba herkesleri ,hepinizi sevgi ile selamlıyorum.Herşeyler istediğim gibi gidince pek bir mutlu oluveriyorum.Yüzüm de gülümsemelerim güllerle yarışır vallahi.Nasıl mutlu olmam bloğumun temasını değiştirdim.Yep yeni pırıl pırıl temalı bir bloğu var artık vişnap'ınızın. Nasıl sizlerde beğendiniz mi?Sizlerin fikirleri benim için çok önemli,çok değerli.

Temasını değiştirdim derken tabii ben değil çok sevgili arkadaşım sevgili Mert,siteniz.org yaptı emek tamamen ona ait.Buradan kendisine çok çok binlerce defa teşekkür ediyorum.
Haydi şimdi bugünkü tarifime geçeyim istiyorum.Kaç zamanlardır aklımda taslaklarda bekleyip duruyordu nohutlu dürümüm .Dediğim gibi bloğumun düzenlemelerini bitireyim diye gecemi gündüzüme kattım.Vee de dün gece bitti nihayet.

Hep duyar görürüm internetten nohut dürümün fotoğraflarını .Yiyenlerin yorumlarını hatta Gaziantep'te meşhur kebaplarının bile önüne geçtiğini sabah kahvaltılarını bile nohut dürümle yaptıklarını okudukca,gördükçe benim aklıma girdi Gazianteplilerin meşhur nohut dürümü.Gerçeği gibi  olmasa da yapar ikram ederim yeriz neden olmasın diye akşamdan 2 bardak nohutumu ıslattım .Ertesi günü yapmak için ön hazırlıkta tamamdır.
Haydi sabah oldu tarifimizin  ilk önce malzemelerinden işe başlayalım.
Malzemeleri:
İki bardak nohut (400 gram)
Et suyu 
Bir adet kuru soğan
Taze soğan
Maydanoz
Taze nane
Limon
Nar ekşisi
Kırmızı pul biber
Kimyon
Tuz
Lavaş ekmekler ( Hazır aldım ben)
Akşamdan ıslattığımız nohutlarımızı yıkayıp süzelim.( Daha önceden kemikli et ile hazırladığımız et suyunu) düdüklü tenceremize alalım üzerine  nohutlarımızı koyalım.Et suyu çok lezzet veriyor.Şayet o an da et suyunuz hazır da yoksa knorr'un et suyu tabletini de kullanabilirsiniz.Tuzunu da atalım berabere pişsinler.Kapağını kapatıp nohutun cinsine göre ben iyice hamur gibi pişsinler diye bir saat tuttum ocakta.Güzel piştiler. Tam istediğim kıvamdaydılar .Çünkü pişince ezeceğiz nohutlarımızı.

Diğer yanda ayıklayıp yıkayıp süzdürdüğümüz yeşilliklerimizi de  ( taze soğan,maydanoz,taze nane )incecik kıyalım.Kuru soğanımızı da piyazlık incecik doğrayalım.Yeşilliklerimizi,piyazlık doğranmış kuru soğanlarımızı  bir kaba alıp limon,tuz ve nar ekşisi ile tatlandıralım.Lavaşımızı serelim.Sıcak nohutumuzu iyice süzdürüp bir çatal,kaşık yardımı ile ( fazla ezdirmeden )ezdirerekten hafifçe ısıttığımız lavaşımızın her yerine bolca yaydıralım.Hafif kimyon bol kırmızı pul biberde koyalım .Kimyon hem gazını alması bakımından hem de  çok güzel tat,lezzet veriyor nohut ezmesine.

Diğer yandan  piyazlık doğranmış soğanlarımızdan,yeşilliklerimizden de bolca yayalım ezdiğimiz nohutlarımızın üzerlerine.Biraz da taneli bıraktığımız nohutlardan da katalım.Şimdi düzgünce yanlarını altlarını kıvırarak nohut dürümlü lavaşlarımızı sıkıca saralım .Yanında bol köpüklü ayran ile  muhteşem gidiyor.
Her ne kadar Gaziantep'in meşhur nohut dürümünün lezzetini yakalayamamış olsak ta benim yaptığım da çok çok güzel oldu .Eğer nohutu seviyorsanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.
Bir minik not daha  ertesi günü kalanını soğuk olarak dürüm yaptık soğuğunu da çok sevdik.Umarım bir gün yolumuz Gaziantep'e düşer de bu güzel yöresel lezzeti yerin de tadar yeriz.

Sevgi ile,muhabbet ile kalın.Afiyetler olsun...