Vişnap

Nohut Dürüm...

26
Merhaba herkesleri ,hepinizi sevgi ile selamlıyorum.Herşeyler istediğim gibi gidince pek bir mutlu oluveriyorum.Yüzüm de gülümsemelerim güllerle yarışır vallahi.Nasıl mutlu olmam bloğumun temasını değiştirdim.Yep yeni pırıl pırıl temalı bir bloğu var artık vişnap'ınızın. Nasıl sizlerde beğendiniz mi?Sizlerin fikirleri benim için çok önemli,çok değerli.

Temasını değiştirdim derken tabii ben değil çok sevgili arkadaşım sevgili Mert,siteniz.org yaptı emek tamamen ona ait.Buradan kendisine çok çok binlerce defa teşekkür ediyorum.
Haydi şimdi bugünkü tarifime geçeyim istiyorum.Kaç zamanlardır aklımda taslaklarda bekleyip duruyordu nohutlu dürümüm .Dediğim gibi bloğumun düzenlemelerini bitireyim diye gecemi gündüzüme kattım.Vee de dün gece bitti nihayet.

Hep duyar görürüm internetten nohut dürümün fotoğraflarını .Yiyenlerin yorumlarını hatta Gaziantep'te meşhur kebaplarının bile önüne geçtiğini sabah kahvaltılarını bile nohut dürümle yaptıklarını okudukca,gördükçe benim aklıma girdi Gazianteplilerin meşhur nohut dürümü.Gerçeği gibi  olmasa da yapar ikram ederim yeriz neden olmasın diye akşamdan 2 bardak nohutumu ıslattım .Ertesi günü yapmak için ön hazırlıkta tamamdır.
Haydi sabah oldu tarifimizin  ilk önce malzemelerinden işe başlayalım.
Malzemeleri:
İki bardak nohut (400 gram)
Et suyu 
Bir adet kuru soğan
Taze soğan
Maydanoz
Taze nane
Limon
Nar ekşisi
Kırmızı pul biber
Kimyon
Tuz
Lavaş ekmekler ( Hazır aldım ben)
Akşamdan ıslattığımız nohutlarımızı yıkayıp süzelim.( Daha önceden kemikli et ile hazırladığımız et suyunu) düdüklü tenceremize alalım üzerine  nohutlarımızı koyalım.Et suyu çok lezzet veriyor.Şayet o an da et suyunuz hazır da yoksa knorr'un et suyu tabletini de kullanabilirsiniz.Tuzunu da atalım berabere pişsinler.Kapağını kapatıp nohutun cinsine göre ben iyice hamur gibi pişsinler diye bir saat tuttum ocakta.Güzel piştiler. Tam istediğim kıvamdaydılar .Çünkü pişince ezeceğiz nohutlarımızı.

Diğer yanda ayıklayıp yıkayıp süzdürdüğümüz yeşilliklerimizi de  ( taze soğan,maydanoz,taze nane )incecik kıyalım.Kuru soğanımızı da piyazlık incecik doğrayalım.Yeşilliklerimizi,piyazlık doğranmış kuru soğanlarımızı  bir kaba alıp limon,tuz ve nar ekşisi ile tatlandıralım.Lavaşımızı serelim.Sıcak nohutumuzu iyice süzdürüp bir çatal,kaşık yardımı ile ( fazla ezdirmeden )ezdirerekten hafifçe ısıttığımız lavaşımızın her yerine bolca yaydıralım.Hafif kimyon bol kırmızı pul biberde koyalım .Kimyon hem gazını alması bakımından hem de  çok güzel tat,lezzet veriyor nohut ezmesine.

Diğer yandan  piyazlık doğranmış soğanlarımızdan,yeşilliklerimizden de bolca yayalım ezdiğimiz nohutlarımızın üzerlerine.Biraz da taneli bıraktığımız nohutlardan da katalım.Şimdi düzgünce yanlarını altlarını kıvırarak nohut dürümlü lavaşlarımızı sıkıca saralım .Yanında bol köpüklü ayran ile  muhteşem gidiyor.
Her ne kadar Gaziantep'in meşhur nohut dürümünün lezzetini yakalayamamış olsak ta benim yaptığım da çok çok güzel oldu .Eğer nohutu seviyorsanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.
Bir minik not daha  ertesi günü kalanını soğuk olarak dürüm yaptık soğuğunu da çok sevdik.Umarım bir gün yolumuz Gaziantep'e düşer de bu güzel yöresel lezzeti yerin de tadar yeriz.

Sevgi ile,muhabbet ile kalın.Afiyetler olsun...

26 yorum: Leave Your Comments

  1. Owww nohutcu kimligimle bu durumu mutlaka denemeliyimm. Kimyona da bayilirim ohh. Cok guzel olmus siten de durumun de krakeriimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslsısınım huu huuu çok yakında nohutlu börek tarifim geliyor haberin olsun:))Ben çok beğendim..Öpücükler...

      Sil
  2. CANIM ÖNCELİKLE YENİ TEMANA BAYILDIM
    VİŞNE TADINDA OLMUŞ(vişneyi çok severim )
    AMA NOHUT DÜRÜM HİÇ DUYMADIĞIM BİR ŞEY
    AMA İÇİNDE NAR EKŞİSİ OLDUĞU İÇİN MUHAKKA ÇOK SEVERİM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah'ım kaç günlerdir seni ziyarete gelemedim eksiklik var içimde işlerimi bitirip hemen geliyorum canımmm Beğenilerine çok çok teşekkürler Gülümmmmm.

      Sil
  3. wooov bende bir fasulyeci olaraktan maydanoz ve sovanlısını çok beğndim alt fotodaki dürüm yenilmiş olsa bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy muratza oyy sessizce kulağıma deseydin azıcık ısırmıştım dürümün ucundan oysa:))

      Sil
  4. sayfan çok güzel olmuş,güle güle yaz..Nohut dürüm duymamıştım ben ne güzelmiş, mis gibi..eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapım canımm ben duymuştumda hiç yememiştim taa Gaziantep'lere gidemeyeceğimize göre ev de deneyim dedim valla biz çok beğendik.Tavsiye ederim canımmm.

      Sil
  5. Buna bayıldım. Mutlaka yapacağım.
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Vişne renginde bloğun çok güzel olmuş
    Güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilaycığım gerek tarifimi gerek yeni temamı beğenmene çok sevindim.Canım çok teşekkürler ediyorum .Mutlaka yapmanı tavsiye ederim nohut dürümü sevgiler canım...

      Sil
  7. ilk defada duydum...
    yeniliklere açığımdır :)))
    denemekte fayda var....
    ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem bence de denemelisin değişiklik iyi oluyor beğeneceğine de eminim canımm.Sevgi ile kal..

      Sil
  8. Çok güzel olmuş. Nohutu çok severim zaten..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacığım nohutu sevmen ne güzel yakında nohutlu böreğim var sırada bunun gibi güzel oldu o da ..

      Sil
  9. ellerine sağlık nefis görünüyor hiç aklıma gelmezdi böyle bişi denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handem çok teşekkürler canımmm.Denemeli aklımıza gelipte makul olabilir dediklerimizi .Bazı tarifleri çekindiğimden denemeden bırakıyorum oysa:))

      Sil
  10. Mutluluğun daim olsun tatlım:)
    Çok da cici olmuş,çok beğendim,güle güle kullanasın yeni temanı inşAllah..
    Dürüm de nasıl güzel gözüküyor,nasıl da hadi kalk sen de dene diye bağırıyor :)
    Ellerine emeğine sağlık..
    Muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ZEL'im beğenmene çok sevindim..Çok çok teşekkürler ederim güzel içten temennilerine .Sağlık ile sevgi ile kal canımmm.

      Sil
  11. Tatlım tamda adına layık bir tema olmuş bayıldım..
    Dürüme gelince tamda benlik etsiz bir dürüm mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım yapmanı tavsiye ederim etsiz tercihinse bunu çok seversin eminim canımmm .Bütün güzel beğenilerine çok teşekkürler ediyorum.Sevgi ile kal...

      Sil
  12. Yeni temanın adınıza da uymuş, süper olmuş. Nohut dürümü ilk defa duydum, nohutu çok seven biri olarak notumu aldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey çok teşekkürler ediyorum sizlerin beğenisi beni daha da mutlu etti .Size de nohut dürümü tavsiye ederim.Çok güzeldi ...

      Sil
  13. Vaovv Harikaaa yeni temanı güle güle kullan canım, dürüme bayıldım tam bir görsel şölen ellerin dert görmesin...
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyahkuğummm canımsınn kocaman sevgilerimi yolluyorum ...

      Sil
  14. ellerine sağlık nohutlu börek dürüm görmüştüm ama kuru olur diye vazgeçip denememiştim,sen beğendiysen güzeldir,denemek lazımm :)

    YanıtlaSil