Vişnap

İç pilavlı bulgur...

16
Hani geçen sizleri mutfağa gelsenize diye çağırmıştım ya.Hah işte bu tarifim de o gün yaptıklarımdan.Sırası ile tarifleri yazıyorum şimdi.Ohhh maşallahlar bana o gün ne de çok yemekler yapmışım .

Daha sıra da Hünkar Beğendi tarifimiz var.Şimdi iç pilavlı bulgurumuzun tarifini vereyim.Haydi çok sevdiğim mutfağıma gidiyoruz.Önden sizler buyrun ben de arkanızdan geliyorum...
Malzemeleri:
Bir büyük bardak bulgur( 300 gram )
Bir buçuk büyük bardak sıcak su
İki yemek kaşığı dolmalık fıstık
İki yemek kaşığı kuş üzümü
Üç yemek kaşığı tereyağı
İki büyük kuru soğan
Bir tatlı kaşığı toz tarçın
Bir tatlı kaşığı yeni bahar
Yarım tatlı kaşığı kara biber
Yarım tatlı kaşığı kırmızı pul biber
300 Gram ciğer(tavuk,kuzu)
Tarifi:
Önce  kuru soğanlarımızı yemeklik doğrayalım.Pilav tenceremiz de yağımızı eritip soğanları içine atalım .Bir iki döndürüp soğanların rengi hafiften değişmeye başlayınca dolmalık fıstıklarımızı da içine ilave edelim renkleri pembeleşene kadar soteleyelim.

Sonrasında  yıkayıp minik küpler halinde doğradığımız ciğerlerimizi katalım.Berabere kavrulsunlar.Tuzunu,baharatlarını da ilave edelim.
İyice karıştıralım.Diğer yanda kuş üzümlerimizi yıkayıp sıcak suyun içinde bekletmeyi unutmayalım.Ben bir an  unutuvermiştim .Aklıma gelince hemen ıslattım üzümlerimi..

Bulgurumuzu yıkayıp süzgece alalım.Ve soğanlı ,fıstıklı,ciğerli harcımıza bulgurlarımızı  da  ilave edip şeffaflaşıncaya kadar kavuralım .Sıcak suyunu  ilave edelim.Amanın yine unuttum kuş üzümlerimi koymaya .Var bunda da bir hikmet .Hemen aldım süzdüm ilave ettim.

Öncesi harlı ateşte bir iki taşım kaynatıp ocağı en kısık konuma getirelim usul usul pişsin.Üzerleri göz göz olunca altını kapatalım ve 10/15 dakika demlenmesini bekleyelim.Yanın da ister ayran isterseniz komposto ile harika gidiyor.Afiyetler olsun.

Şimdi de bahçeye gidip kokulu laz üzümlerimizden  toplayıp kompostosunu yapmayı düşünüyorum.Yaptığımda hemen akabinde tarifi ve de  fotoğrafı da gelecek.Sevgilerimle.