Vişnap

Poyraz Köy'ün Palamutları ve lakerda..

11
 Geçen seneden ahdım vardı lakerda yapacağım diye.Gel gelelim geçen sene palamutlar çingenelikten öte gidemeden denizlerimizi terki-diyar eylemişlerdi.Değil lakerda yapmak yemek bile nasip olmamıştı.Yok yok bir kere o da çingene palamutlarını ızgara yapmıştık.

O ne yavan o ne lezzet fukarası bir tat olmuştu.Bekledim gözlerim hep balıkçı tezgahlarında ha büyüyüp gelişecekler hatta zindan delen olacaklar diye.Görünmesi ile kaybolması bir olmuştu .Hani derler ya hevesim yarım kaldı diye aynen o hisleri yaşayıp ümidimizi bu yıl ki balık sezonuna sakladıydık.

Şükür bu yıl palamutlar  bol bol gani.Rabbim daha da bol eylesin .Öncesi yağsızdır diye tavasını yapmıştık.Bayağı bir ağır geldiydi bize.İkinci palamutlarımızı pilaki yaptık nefis olduydu.Bir kere daha aldık ızgarasını yaptık .Evet evet palamutlar pek bir gelişmişler yağlanmışlar tam lakerdalıklar deyip.

Kararımızı verdik sabah erkenden gün ışıdı ışımadı Poyraz köyünün yolunu tuttuk eşimle.




 Aman Allah'ım balıkçılar  denizden dönmüşler bir kalabalıktı Poyraz köyünün limanı.Tam bir şenlik havası esiyordu.Herkeslerin yüzleri pek güleçti.Palamutlar bir sürü bir sürüydüler.

Hiç bu kadar çok balığı bir arada görmemiştim.Şaşkındım seyrediyordum hepsini hem balıkları hem koşuşturan insanları.İşte tam o ara fotoğraflar  çekeyim istedim ki tühh fotoğraf makinemi ev de unutmuşum.Bayağı bir üzüldüm.

Görsellerimin hepsi netten alıntı üzgünüm:((


Neyse iki kasa palamutumuzu aldık bagaja yerleştirdik.Bir kasa da 10 tane iri kocaman palamut vardı.Limandan yukarı doğru çıkarken köşede ki kahvede ikişer bardak çayımızı da içtik, muhteşem deniz manzarası eşliğinde.

İşimiz olmasa daha da otururduk ama eve gelip palamutlar işlemden ve de benim ellerimden geçecek .Ve de ancak zaman yetecek. Vakit dar inşaallah bir başka zaman dilimin de Poyraz köyünün tadını çıkartırız.Sizlere mutlaka tavsiye ederim taze balık yemek istiyorsanız fırsatı hiç kaçırmayın.



Eve geldik eşim hemen balık kasalarını terasa çıkarttı En keskin bıcağı eline aldı masanın üzerinde kesim tahtasında onları güzelce ayıkladı Takoz takoz kesti.Uçtaki kuyruk kısımları lakerdaya uygun olmadığından onları ayrı olaraktan yıkadım süzdüm akşama ızgara olacaklar.


Eşimle iş paylaşımı yaptık.Ona düşen kısmını bitirdi ve ben gittim deyip beni palamutlarla başbaşa bıraktı.Ben de takoz dilimlenmiş balıkları öncesi güzelce yıkadım suda beklettim Kanları gitsin diye.Bir kaç defa sularını değiştirdim .

Orta kemikte ki iliklerini kürdan yardımı  ile temizledim .Şimdi siyah etlerini temizleyeceğim.Yoruldum dinlenirken  bloğumun başına geçip post gireyim istedim molalarda gelip gidip yazıyorum.

Lakerda yapmak bayağı bir zahmetli iş hatta işin kucağına düştüm ya deli işi bile diyesim geliyor şu aşama da.Napim ki bizler lakerdayı çok sevdiğimizden zorluğuna katlanıyoruz:))Haaa  bir de arılar sardı etrafımı.Bir tanesi de geldi tam sırasıymış gibi kolumu soktu.

Bayağı bir kolayladım akşama kadar soğuk suyun içinde arada suyunu değiştirerek bekleteceğim.Gece de kavanoza bir sıra tuz bir sıra palamut dilimlerini sıralayacağım.Sonrasında yorgunluktan ahh belim ah bıkınım diye vırvırlanacağım. kesin hem de:)

Çok  yakında,akşama sabaha lakerda tarifimin de postunu yayına vereceğim.
Kalın sağlıcakla ,sevgiler...

                                                                                              Not: Görseller netten alıntıdır.

11 yorum: Leave Your Comments

  1. O balık sizin tuttuğunuz alıkmı?
    çok tuhaf bakmış ah beni yakaladılar der gibi:)))
    size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. siyahkuğu ahh keşke kendi ellerimle tutabilsem balıkları Ama eminim ki onların suratlarını asık görüpte bana mahzun mahzun bakınca tekrardan hepsini denize bırakırdım.Canım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  3. ödülünüz var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh haaa Beyaz Sayfam ödül deyince heyecan yaptım gel dinle bak kalbim heyecandan küt küt atıyor hemen geldim canımcımm:))

      Sil
  4. Oyy oyyy keyfiniz afiyetiniz bol canım:)) harika bir gün geçmiş maaşalah...
    Balım çay da poğaçada ben den olsun misafirim ol buyur muhabbet ikimizden olsun ist. avcılardayım kocaman öptüm tatlım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Banucuğum çok teşekkürler canım.İnşaAllah bir gün nasip olur sohbetimiz .Ben de beklerim her zaman Boğaziçindeyim.

      Sil
  5. Müzik güzelmiş ana sayfadaki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köstebek tv beğenmeniz beni mutlu etti teşekkürler.

      Sil
  6. Bizim palamutlar da lakerda oluyor Vişnap. Afiyetle yiyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe kekiğim inşaAllah afiyetle sağlıkla ve sevdiklerimizle beraber yeriz lakerdalarımızı.Sana da afiyetler olsun,ellerine sağlık canım.

      Sil
  7. Eh epeyce yorulmuşsunuz ama sevince herşeye katlanılıyor.
    Afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil