Vişnap

Elmalı Tart...

18
Tart kalıbı alıpta yıllarca kullanmamak tart kalıbıma haksızlık olacağını düşündüm.Buzlukta  iç malzemesi olan elmalarım da hazır pişmiş varken tarçınlı tarçınlı.Birden hevese geldim Hemen bir tart hamuru yapıp atayım fırına diye (Bu benim  ilk tart hamurum olacaktı üstelik )

Harika oldu tadı da acaba elmalarım buzlukta kaldığından mı kararmış gibiydi.Ben de üzerlerine bol pudra şekeri serptim.Bol bol yağıp ta tutan kar taneleri gibi.Acaba pudra şekerinin üzerini de toz tarçınla mı süslesem derken,aldım elime tarçın kavanozunu.

Süzgeçten usul usul çekinceli olarak serpiverdim.Hani kararını kaçırmamak adına .Malum elmalı harcın için de tarçın olduğundan..Aman dikkatli ol vişnapım diyerekten:)Yakıştı bir güzel göründü ki gözüme elmalı tartım:)Az da şımardım napimmm...

İşte şimdi görünümünü beğendim elmalı tartımın.Allayıp pullayınca güzelleşti.Tadına zaten lafım yok muhteşem güzeldi.:))
Haydi geçelim mi tarifine? Geçelim geçelimmmm ıhmmm,üşenmek asla yok:))



Malzemeleri:

Bir paket margarin
Üç su bardağı un
Bir çay bardağı pudra şekeri
Yarım paket kabartma tozu
Bir yumurta
Bir paket vanilya

İç malzemesi:
(Benim iç malzemem hazırdı)

5/6 tane elma
Bir su bardağına yakın toz şekeri
Yarım su bardağı fındık veya ceviz iri kıyılmış. 
Bir tatlı kaşığı toz tarçın




Tarifi:

Un hariç diğer bütün malzemelerimizi bir yoğurma kabında karıştıralım.
Ununu azar azar ilave edelim.Tartımızın hamuru yumuşak ele yapışmayacak kıvamda olsun.Üzerini kapatalım dinlene dursun.Bizde bu arada iç harcımızı yapmaya başlayalım.

Elmaları rendeleyelim tencereye alalım.Üzerlerine toz şekerini ilave edip kısık ateşte  pişmeye bırakalım.Su ilave etmeyelim.Zaten suyunu salıyor.Suyunu çekene kadar pişirmeye devam edelim.İnmesine yakın fındık veya ceviz kırığını ve tarçınını da ilave edelim.

Dinlenen tart hamurumuzu yağlayıp unladığımız tart kalıbına koyup elimizle hafifce bastırarak yayalım güzelce.Üzerine de elmalı iç malzememizi yayalım.175 derece de fırında  pişirelim.İlk yaptım tart bana çok kolay geldi yapılışı.Acaba iç malzemem hazırdı ondan  olabilirmi?Vallahi bilemiyorum.

Yapmalara doyamadığımdan en kısa sürede şeftaliler de hazır bol iken bir de şeftalili tart yapmak niyetindeyim..Kalın sağlıcakla hepinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum .






18 yorum: Leave Your Comments

  1. amaninn ne yaptın sen gece gece,bayılırım :)
    ellerine sağlık vişnapım,öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancım ben bunu hep gece yapıyorum:) Acaba gündüze mi çeksem bu huyumu .Şekercim ben de seni çok çok öpüyorummmm

      Sil
  2. Allayıp pullayıp gelin etmişsin elmelıyı vişnabım
    Afiyet şeker olsun bana yokmu yoksa
    bir dilim rica edebilirmiyim lütfeeeeeeeen
    hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengül'üm unutmuşum üzeri için hamurdan bir parça ayırıp kafes yapmaya .Aklıma bu çare geldi. Eeee malum görücüye çıkacak biraz eline yüzüne bakılsın istedim .Canımm ben sana en büyüğünden yaparım.Bir dilim çok az be gülüm.öpüyorum seni..

      Sil
    2. yapmış kadar oldun canım
      sağolasın

      Sil
  3. süperrrrr süperrr görünüyor çok severim elmalı olan her tatlıyı özellikle tart nefiss görünüyor bir dilimini alsam sanki kimse görmeden :)) ellerine saglık canım benim sevgiyle kall

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooyy Aytül'üm http://www.bademcicegi.com/2012/09/karamelize-seftalili-pudingli-tart.html bunun yanında benim tartın lafı bile olmaz bayıldım şeftalili tartına.Ellerine sağlık olsun..Şekercim öpüyorum seni.

      Sil
  4. bayılırım bu elma ceviz tarçın üçlüsüne
    çok güzel olmuş ellerine sağlık vişnabım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğim o elmalar pişerken tarcınını da koydun mu işte o zaman iyice dayanılmaz oluyor lezzeti ben de çok severim Şekerim öpüyor kucaklıyorum seni...

      Sil
  5. Ama aşkolsun Vişnapçım, elmalı tart bu kadar mı güzel anlatılır?Eline sağlık,süper...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ihlamurcum neşem çok üzerimdeydi o gün:)Sağol canım sevgilerimle.....

      Sil
  6. mmmm içinde elma olsunda ne olursa olsun bakmadan yerim :) harika gözüküyor eminim tadıda çok leziz olmuştu vişnabım orda olsaydım da bir güzel teras keyfi yapsaydık :) ellerine sağlık cnm biliğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım biliğim tadı tek kelime ile muhteşemdi .Geldiğinde yaparız yeriz.Yeter ki sen gel kuzum...

      Sil
  7. benim kalıp da 2 senedir bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman aman Nilgün'üm üşenmeyelim kalıpların hakkını verelim derim.Benim kalıp umarım çok mutludur kullanıldığından dolayı.Canım sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  8. Nasıl ısırasım geldi!Keşke burda olsalar şimdi ahh:))
    elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çaylar senden elmalı tart benden olsun canım yer içer sohbetler ederdik, ne güzel olurdu...

      Sil
  9. Elmalı tariflere bayılıyorum. Şekeri az tutulunca süper lezzetli oluyor. Harika görünüyor. Eline sağlık. Sevgiler. ;-)

    YanıtlaSil