Vişnap

Çılbırımsı Patatesli Yumurta...

16
Şimdi bu da ne demeyin lütfen.Biliyorum su gibi kolay bir tarif.
Ama içimden sabah sabah bunu kahvaltıya yapıp yemek geldi.
Yemeden önce de hadi bu da kusur kalmasın deyip fotoğrafını çektim.
Çektikten sonra da burada tarif edeyim istedim.

Evet evet çok kolay bir tarif biliyorum.Dün gece geç saatte karnım acıktıydı.
Böyle aperatif bir şeyler yiyeyim de ne yesem diye düşünüp mutfakta dolanırken,bu arada da yarım saat geçti bile.Ve vakitte hayli geç olduydu.

İşte en güzeli  patatesi soy kızart ye dedim.Soydum kızarttım yedim ama hepsini bitiremedim.Yarısı kaldı patates kızartmalarının.Ben de sabah kalktığım da zaten öyle sabah kahvaltısı ile pek aram olmadığı için.İkindi kahvaltılarını çok daha fazla severim.Hem de kalan patatesleri atmayıp değerlendireyim istedim.
Üzerlerine yumurta kırmak geldi aklıma .Bir gece öncesinden de sarımsaklı yoğurdum da vardı
Haydi tarifini yazayım öncesi çay suyunu ocağa koyayım.
Malzemeleri:
İki orta boy patates
İki yumurta
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Kırmızı pul biber
Fındık yağı
Tarifi:
Patatesleri soyup yıkayalım,kurulayalım.İstediğimiz şekilde doğrayalım.
Derince tavamızda patateslerimizi fazla kızartmadan pişme noktasında kızartalım.Aslında kızarmıyor patateslerimiz sadece pişmiş oluyorlar beyaz beyaz kalacaklar.Bir başka sahana alalım pişenleri.

Üzerlerine yumurtalarını kıralım.Mütemadiyen karıştırarak patateslerle yumurtaları birbirleri ile buluşturup,kaynaştırıp pişirelim.Diğer yanda sarımsaklarımızı ayıklayıp dövelim.Yoğurdumuzla harmanlayalım onları. 
Servis tabağına aldığımız yumurtalı patateslerimizin üzerine sarımsaklı yoğurdumuzu dökelim.Üzerlerine de kırmızı pul biber serpiştirelim.

Not:Bir daha yapışımda kırmızı pul biberi yağda yakıp yoğurtlu patateslerin üzerine dökeceğim.Tıpkı çılbırda olduğu gibi.

Eminim hem görünüş olarak hem de lezzet olarak daha da şahane olacaktır.
Şimdi gidip hem çayımı içeyim,hem de  bu lezzetli çılbırımsı yumurtalı patateslerimi yiyip bitireyim.Daha fazla soğutmadan.
Hoşça kalın.Sevgilerimle.



16 yorum: Leave Your Comments

  1. değerlendirme adına çok güzel bir lezzet çıkmış ortaya canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım ancak bu kadar tesadüf olur tam aynını ben de yaptım bugün öğlen :) ve resmini düzenliyordum şimdi ^.^

    YanıtlaSil
  3. Yumurtalı patates çok sık yaptığım ve çok sevdiğimiz bir yemek ama yoğurtlu hiç denemedim bir daha yaptığımda mutlaka deneyeceğim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Vişnabım ellerine sağlık.Ellerin deert görmesin inşallah.
    çok severim bende .
    HADİ ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  5. bayılır benimkiler bu patatesliyumurta olayına,bende bir dahakine senin usul yoğurtlu yapıcam,eline sağlık vişnap.

    YanıtlaSil
  6. Canım mutfağabuyrun .Ufacık bir ekmek parçasını dahi atmalara kıyamam oldum olası.Bu da böylece bir güzel değerlendi ki elimden.Az olunca da bir kıymetliydi ki.Bir daha kine daha çok yapmaya karar verdim Canım sevgilerimi yolluyorum..

    YanıtlaSil
  7. M.Teyzem vallahi bugünü çılbır günü ilan ettik bile FF de ne de güzel hepimiz aynı an yapmışız.Senin de ellerine sağlık olsun canımmmm

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Mehtapcığım mutlaka sarımsaklı yoğurtlu denemeni tavsiye ederim Hele de benim gibi sarımsak seviyorsan .

    YanıtlaSil
  9. SeyyahGülüm Amin canım hepimize gelsin güzel içten duan arkadaşım.Sen de Rabbime emanet ol canımmm

    YanıtlaSil
  10. Mehtap çok teşekkürler yap canım harika güzel oldu ben çok beğendim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. AFİYET OLSUN VİŞNABIM PATATESİ ÇOK SEVERİM BÖYLESİ BİR TARİFİ DE KAÇIRAMAM:)

    YanıtlaSil
  12. Canım elet'im gelmişsin keşke kapıyı açıp gireydin anahtar camda ki begonyaların altındaydı:)Canım biliğim geldiğin zaman sana bir sürü bir sürü yapacağım bundan berabere yiyeceğiz.

    YanıtlaSil
  13. patates yumurta ve patates yoğurt ikilisini severim ama üçünü bir arada yapmamıştım eminim güzeldir ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Handeciğim mutlaka denemelisin canım .Üçünün uyumu harika oldu Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. bu da senin tarifin olmus.ne guzel zaten hepsi de birbirine yakisir.resimlerede gunes isigi yansimis,pek ilginc olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Özgür Tatlarım dediğin gibi hepsi birbirine çok yakışıyor.Zaten patates kızartmasını yoğurtlu sarımsaklı çok severim.Arada da yaparım yumurta ile de karma oldu çılbırımsı .Çekeceğimiz fotoğrafların en büyük dostu da Güneş'in o parlak ışıkları gerçekten.Sevgilerimle..

      Sil