Vişnap

Tavuklu Pilav...

27
Malzemeleri:
İki tavuk but
İki su bardağı baldo pirinç
Üç su bardağı tavuk suyu
İki yemek kaşığı tereyağı
Tuz
Karabiber
Tarifi:
İki su bardağı pirincimizi sıcağa yakın su ile ıslatalım.
İçine de bir tatlı kaşığı tuzumuzu da atıp karıştırıp bırakalım.
Pirinçler soğuyana kadar.
Tavuk butlarını yıkayıp üzerlerini örtecek kadar sıcak su ile ocağa alalım.
Tuzunu da ilave edelim, kaynasınlar pişsinler.
Süzerek tabağa aldığımız tavukları kemiklerinden,kıkırdaklarından ayıralım.
İri iri didelim tavuklarımızı.
Bir kenarda bekletelim.
Biz de bu arada pirinçlerimizi duru suyu çıkana kadar yıkayalım süzelim
Bol su ile  yıkarsak pilavımız lapa olmaz .
Pilav tenceremize tereyağımızı alıp eritelim.
İyice kızınca üç bardak tavuk suyumuzu ilave edelim.
Kaynamaya başlayınca içine süzdüğümüz pirinçlerimizi atalım.
Önce harlı ateşte bir taşım kaynatalım.
Sonrasında ateşin altını kahve ocağı kısmında en kısığa getirelim.
Usul ağır üzeri göz göz olana kadar pişe dursun pilavımız .
Bu aşamada hiç karıştırmayalım. 
Tenceremizin ağzını kağıt havlu ile kapatalım.
Demlenip buharını çeksin diye.

Servis edeceğimiz zaman derin bir kaseye önce dittiğimiz tavuk etlerimizi sıkıca bastırarak koyalım.
Ardından pilavımızı da hafif bastırarak koyup düz servis tabağına alt üst edelim.
Tavuklu pilavımız servise hazırdır ,isterseniz üzerine bol karabiber ekebilirsiniz çok yakışıyor. 
Bir de yanın da bir bardakta buz gibi ayran oldu mu .
Değmeyin tavuklu pilav keyfinize.
Afiyet bal şeker olsun.

27 yorum: Leave Your Comments

  1. benim kızım bayılır bu şekilde hazırlanmış bir tavuklu pilava,bende çok severim,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtap büyük küçük hepimizin çok sevdiği bir lezzet gerçekten .Kuzucuğunu çok çok öperim.Sevgiler canım...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canımm.en sevdiğim yemektir.ben yemek çok seçerim ama tavuklu pilav ve köfte patatese kesinlikle hayır demem:)) bu tarifini de deneyeceğiz.sevgilerimlee canımm.daha bu akşam tavuklu pilav yediydik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim bir zamanlar bende yemek seçerdim şimdi onlar bir ikiye düştü sevmediklerim .Çok uğraştım seveyim diye.Yok canım olmadı mı olmuyor işte:))

      Sil
  3. mis mis bayılırım,ellerine sağlık vişnapcım,öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Reyhancığım çok teşekkür ediyorum , bende kocaman özlemle öpüyorum...

      Sil
  4. ımmm yanınada ayran süper olur
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande'm her gün olsa yerim bıkmam gibi geliyor:)Canım sevgilerimle.

      Sil
  5. Çok güzel bir alternatif ana yemek yerinede geçer bu lezzet ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miskokulu Lezzetler .Ben de o gün kendisini ana yemek olarak kabul edip başkaca da bir şey getirmemiştim sofraya.Pek sevdiydiler ayranla beraber önden çorbayı bile sormadıydılar.Canım sevgiler..

      Sil
  6. öf öf yenmezmi o tavuklu pilav arkadaşım helede senşn elinden.elleerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengül'üm off offf valalhi şimdi bile yine canım istedi yarın yine mi yapsama .Canım sevgiler...

      Sil
  7. bunun yanında bir ayranla beni başbaşa bırakın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mesut vallahi o ayran bir de ev yapımı yoğurttan oldu mu ohhh miss olur ..

      Sil
  8. Çok güzel olmuş.Olsa da yesem.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili pembe kekik yaparım ben ne zaman istersen haber et canım.

      Sil
  9. en en sevdiğimm pilav ve tavuk ikilisi:) ellerine sağlık vişnabım beniimmm^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ahhh Zeynep'im bunun üstüne çayla bir de senin yaptığın o nefis pastalardan olacak ki offff katmerli lezzet şöleni vallahi .

      Sil
  10. Oğlum ve arkadaşlarının favori menüsüdür bu. Bize gelecekleri zaman verdikleri sipariş daima budur yani:) Biz pirinç pilavını kilo korkusuyla fazla yapmayıp yemiyoruz ama bu bahaneyle biz de afiyetle indiriyoruz mideye:) Ellerine sağlık Vişnecim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım LEZZETLİ SOMUNLAR ahhh ahhhh bizde de pirinç canavarı bir eşim var ki amanın amanın vallahi canım kırk yılın bir başı makarna istediğinde yemiyor başıma kalıyor diye senede sayılıdır makarna yapmam.Adam bıkmadı pirinç pilavından:))

      Sil
  11. Mis gibi kokular geldi. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor!
    bunu mevlütlerde falan çok yaparlar bizde,ama eğer acımız varsa herşeyin tadı acı ve buruktur ya...hep mutlu olduğumuz günlerde yiyebilmek dileğimle!elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de buralar da her mevlütte yapıyorlar.Sevgili Nalan güzel içten temenniler için ben de yürekten kocaman bir AMİN diyorum canım.Sevgi ile kal..

      Sil
  13. Benim çocuklarımında en sevdiği yemeklerden biridir,ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel herkesler tarafından sevilmesi canım Mehtapcığım .Güzel olan her şey çok seviliyor.Ben de senin yaptığın o harika el işlerini çok seviyor beğeniyorum harika güzel yapıyorsun ellerine sağlık canım...

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil