Vişnap

Buruşuğumdun...

5
Yaşlı buruşuk pamuk kadın bal bal şeker kaymak löp löp etli. 
Gelini gelip gidip sıkıştırıp mıncıkladıkca yetinmiyor devamını gelsin istiyor.
Hiç bir şey yapamasa da buruşuk yanacıktan okkalı bir makas alıpta uzayıveriyor mutfağa doğru.Buruşuk kadında oturduğu kanapeden onu seyrediyor.Gelini tabakları çanakları yerlerine yerleştirirken bir yandan da keyif çayları için suyu ocağa koydu bile.

Gelin ile kayınvalide arasında böyle sıcak bir sevgi var.
İçten gelen çıkarsız salt sevgiye dayanan.
Hadi gel seni çay demini alana kadar yıkayım diyor gelin.
Nedense  içinden  buruşuk kadını yıkayıp yunası geldi.
Aldı götürdü banyoya soyundu yaşlı kayınvalidesi.
Oyyy dedi gelin pek te büyükmüş bedenin yıka yıka bitmez:)
Oturttu küvete düşme diyede  işaret etti kadıncağıza baktı gözlerinin içi gülüyor.

Mutluydu buruşuk kadın.
Saclarını yıkadıkça ipek gibi oldu bembeyaz pamuk saçları.
Yatırdı küvete boylu boyunca kadını o biliyor annesinden  kendi annesini de bu şekil yıkardı .
Sırtını karnını kocaman göbeğini yıkadı lifledi yuğdu.
Köpük köpük yumoş yumoş.
Kolaycacık hiç zorlanmadan duruladı köpüklerini  sıcacık sularla.
Havlusunu uzattı kuruladı .
Tarağı aldı eline saçlarını taradı taradı,iki de örgü yaptı onları.
İncecik ip gibiydi saçları.

Keselim mi  bunları dedikçe olmaz diye el kol işaretleri yapıyordu buruşuk kadın.
İman tahtasını kapatacakmış gözlerini kapadığında.
Eeee peki tamam  dedi gelini.
Tertemiz kıyafetlerini giydirdi. 
Yukarıya çıktılar çaylarını koydular.
Berabere  bir akşam üzerinin keyfini çıkartaraktan başladılar el kol işaretleri ile muhabbete.

Arada anlamasa da gelini ne dediğini çok keyifli,çok güzeldi aralarında ki iletişim..
İsterdi ki gelin şimdi yine yanında olsa dilsiz kayınvalidesi yine sohbet etseler.
Aslında dilsizlik dildedir yüreğinden bal damlayan buruşuğum.

Gelinine baktıkça gözlerinin içi gülen  kayınvalidesi için bundan böyle yapabileceği bol bol dua etmekti gelinin.
Umarım  iman tahtan senden  hesap sormaz canım annem.

Ben sana anne değil babaanne  derdim.
Neden onu da bilemiyorum ki be cancağızım..
Bak sonsuzluğa gözlerini yumduğunda da seni yıkadım .
Son yıkamam diye özendim özendim .
Üşüme diye sıcacık suları boca ettim  cansız bedenine.

Nur içinde yat.
Bak geçende oğlunu yolcu ettik yanına .
Yalnız kalma oralar da.

Geçmişe uzandı da  aklına düşen böylesi unutamadığı bir anıyı  yukarıda ki satırları yazdı üzgün gelinin.

5 yorum: Leave Your Comments

  1. Ne güzelde yazmışın be Vişnap!!Etkilendim..

    YanıtlaSil
  2. :((( Canımm sabırlar diliyorum Rabbimden.Mekanı cennet olsun.Dualarımda olacak:(

    YanıtlaSil
  3. Canım gece gece ağlattın beni.rabbim sevdiklerimizle cennette kavuştursun inşallah bizi.Rabbim sabırlar versin dayanma gücü versin.
    En azından gidenin ardından pişmanlık duymamak da güzel

    YanıtlaSil
  4. canımmm okurken sonunu bilmeden okudum :((( tüylerim ürperdi sen harika bir insansın güzel insan örneğisin.Allah rahmet etsin. Sevenlerine sabırlar diliyorum ....cnm vişnabım çok öptüç

    YanıtlaSil
  5. Herkes hayatında bir defa bile olsa birini yıkamalı böyle.hele de çok sevdiği biriyse,ibretlerin en önemlisini alır,ben de babannemi yıkamıştım ilk kez,öyle iyi anlıyorum ki,sağken yıkar gibi olmuyor elbet,ikiniz de üzüntü içinde oluyorsunuz o an belirgin bir şekilde...gene de şükürler olsun bize bunları nasip edene ki bizi de yalnız bırakmaz inşallah sevdiklerimiz,sevenlerimiz o çetin günde...

    YanıtlaSil