Vişnap

( Dulce De Leche ) Süt Reçeli,Karameli...

9
Her hafta köyden gelen 5 kilo katışıksız saf su katılmamış halis inek sütümüz sayesinde kaymağa para vermiyoruz.
Bir de sağlıklı süt içiyoruz  tatlılar ,yoğurtlar yapıyoruz.
Şanslı kullardanız bu konuda.
Hem de en doğalından oluyor kaymağımız.Kolaycacık,sütü kaynat ,soğut bir gün boyunca buz dolabında tut ,üzerinde kapkalın oluşan kaymağı çek al. İşte bu kadar zahmetsiz.
Hatta öyle  çok fazla geliyor ki bize kaymaklar arkadaşlarıma veriyorum.
Bazen de üşenmezsem kavanoza koyup tereyağı yapıyorum da,işte tereyağ yapmasını sevmiyorum .
Kırk yılın başında canım isterse  yapıyorum ve sadece kahvaltıda tüketiyoruz:)
Geçenler de nette  yemek bloglarını dolaşırken http://yanya-evenez.blogspot.com/2009/07/sut-receli-dulce-de-leche.html  çok dikkatimi çekti .
Yapım aşaması kolay fakat uzunca süren bir süreden sonra miss gibi süt reçeli oluyor.Haydi başlayalım mı reçelimizi yapıp tarifini vermeğe.
Not: ilk yaptığımda acemeliğimden olsa gerek  fazla kaynattım.
Rengi biraz koyu oldu.
Bir de durunca şekerlenme  yaptı .Sanırım şeker miktarını da  fazla  koydum.
Bir daha kine daha az şeker ve daha az kaynatma ile daha da güzel yapacağım.
Harika bir lezzet oldu yedikçe yiyesi geliyor insanın.Yetmezmiş  gibi kalorisi,biz bir de üzerine fındık kırıkları ile bulayıp daha da bir lezzetlendirip tam bir kalori deposu yaptık.
Aferin bizlere:))
Başlıyoruz yapmaya haydi kolaylar gele:))
Malzemeleri:
2 kilo tam yağlı doğal süt
İki buçuk su bardağı toz şeker
Bir tatlı kaşığı karbonat.
Tarifi:
Büyük derin çelik bir tencereye sütümüzü ve  toz şekerimizi koyup kaynatmaya başlayalım. 
İlk kaynamadan sonra hemen karbonatımızı suyla inceltip içine katalım.
Aman çok dikkat bu aşama da karbonatı içine katarken  süt tenceremizi ateşin üzerinden  kenara çekelim.
Kabarıp taşmasın diye.!!!
Ben  dinlemedim dikkate de almadım.Aman karbonattan n'olcak ki dedim ama:((
Çok şey oldu anında bir kabardı tencere ki kenara çekmeye bile fırsat olmadı :(Taşan şekerli süt ve  etrafları kirlenen bir tencere:(
Haliyle pişirme işine ara verip , ocağı sildim ve tenceresini değiştirdim:))
Tekrardan kaldığımız yerden devam ediyoruz süt reçelimize.Yaklaşık iki buçuk,üç saate yakın sürüyor.
İçinde ki şeker eriyip sütte buharlaşıp karamelize hale gelene kadar.
Devamlı karıştırarak ocağımızın altıda kahve ocağının en kısığında ki konumdayken .
Sakın ola sıkılmayın o orada usul usul pişerken siz de  mutfakta bir başka işlerinizi yapabilirsiniz.
Mesela buz dolabını temizleyebilirsiniz.
Ya da ertelediğiniz bir başka mutfak işlerinizi gözden geçirirseniz böylece  sıkılmamış ta olursunuz:) Ben buz dolabını bir güzel temizlemiştim.Pırıl pırıl yapmıştım içini dışını:)
Bir yandan da gözünüz tencerede olsun .
Gelip gidip devamlı karıştırın altı tutmasın ,kıvamını kaçırmayın .
Rengi bir müddet koyulaşmadıkca acaba ben yanlış mı yapıyorum diye tereddütlere düşmüştüm. Ama baktım ki bir süre sonra rengi değişmeye başladı da içim rahatladı .Önce  krem rengi,sonra turuncuya döndü .
Ve mutfağı missler gibi karamel kokuları sarmaya başladı.
Tabii ben de tamam oluyor diye çok sevindiydim.
Tereddütlerim yerini  oh şükür yapabildime bıraktığından.
Ve  iki buçuk saatlik zamanım doldu ve (  Dulce De Leche ) Süt reçelimiz de
missler gibi oldu işte.
Ertesi sabahı zor bekledik .Kahvaltı masamıza ilk süt reçelimizi getirdik.
Bir de yemezden önce  uzun uzun seyrettik .Baget ekmeklerimizi de kızarttık üzerine bolca  sürdük sürmek ne kelime boca ettik süt reçelimizi .
Bu da kesmedi avuç dolusu fındık kırıklarımızla da sıvadık üstlerini .
Çayımız bile sönük kaldıydı bu güzellik karşısında.
 yanya-evenez. blog sahibine de buradan çok teşekkürler ediyorum.

Not: Bir daha yaptığımda biraz daha az pişireceğim rengi daha açık olsun istediğimden.Bu ilk acemilikti .Sonuç muhteşem bir lezzet oldu.Sizlere de tavsiye ederim mutlaka.
Sevgi,sağlık ve muhabbet ile kalın.




9 yorum: Leave Your Comments

  1. Ellerine sağlık canımm.Harika görünüyor.Eminim lezzeti de süper olmuştur.ilk fırsatta deneyeceğim.sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Nefis olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. o kaymağın yerini de hiç bir şey almaz okurken tok karnına canım çekti :)yalnız ben tereyağı yapmasını bilmiyorum bir ara bunu paylaşır mısın? evde kahvaltılık tereyağı başlığında bilgi sahibi olalım

    YanıtlaSil
  4. Sanemciğim bak bunu mutlaka denemelisin o sarellaymış nutellaymış var ya onların yüzüne bile bakmazsın şahane bir lezzet

    YanıtlaSil
  5. Sevgili pembe kekik canım çok teşekkür ederim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Serapcığım bloğuna ulaşamıyorum canım ya:((
    Tereyağı yapmak çok kolay i,yeter ki kaymaklı ,yağlı sütümüz olsun elimizde .Bir ara paylaşırım canım arşivimde var zaten .Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. çok merak ediyorum tadını,
    süt receli ilginç doğrusu.
    acaba uzun ömürlü paket sütlerle olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syhn bilemeyeceğim olur belki de denemek lazım..

      Sil
  8. Ben bu tarifi epeydir görüyorum ve yapmak için can atıyorum Vişnabım yaa:))Ama biz senin kadar şanslı değiliz süt konusunda:((Pastörize sütle deneyeceğim sanırım..Bakalım ne zaman karartacağım gözümü.Deneyince paylaşırım bende..Koskocaman öptüm seni:))Sevgiler

    YanıtlaSil