Vişnap

Yuşa Hazretleri ve gezimizin notları...

14
 Günlerden cuma idi öyle oturup duruyorduk seninle eletim.Bir de geç uyanmanın verdiği  rehavetle. Kahvaltı sonrası terasta içtiğimiz kahve birden aklımı başıma getirdi de,  hadi kalk giyinelim seninle ufak bir gezi yapalım fikrim,senden de onay görünce güzel bir gün geçirdik canım .Şimdi de bu güzel günümüzü ,gezimizi ölümsüzleştirelim istediğimden geçtim bloğumun başına .İçten gelenler klavyemden dökülenlerle bakalım nasıl bir yazı çıkacak ?Umarım günün şanına muhteşemliğine yakışır..
Her ne kadar Yuşa Hazretlerine gitmek için durakta yarım saate yakın otobüs beklesekte bir ara suratlarımız dökülsede  günün güzelliğine gölge düşüremedi beklemelerimiz.
Böylesi arkadaş canlısı böylesi içi dışı bir.Yüreğinin güzelliği ışıltısı dışına yüzüne,gözlerine vurmuş canım Elet'im iyi ki geldin taaaa  Kars'tan uzak uzak diyarlardan .Daha dün gibi gelişin zaman ne çabuk geçti de dönüş vakti geldi bile.N'olurdu saatler duraydı biraz daha .Hiç bir şey anlamadım ki.Daha hasretliğimizi bile gideremedik  can Elet'im.Kim bilir bir daha ne zaman gelirsin canım.
Burası Yuşa Hazretlerinin giriş yolu nasıl kalabalıktı o gün günlerden cuma olmanın da etkisi var tabii.İstanbul'un hatta Türkiye'nin dört bir tarafından her zaman ziyaretci akınına uğrar burası.Hava sıcak ,güneş tepemizde kavuruyor.İyi ki montlarımızı evden çıkarken bıraktık. Bir de onları kolumuzda taşıyacaktık:)
Yuşa Hazretlerinin mübarek kapısından besmeleler ile dualarla girdik.İbadetimizi yaptık, dualarımızı ettik.Şükürler olsun Rabbime bize bunu nasip ettiği için.
Aldığımız huzur  öylesine derindi ki.Tekrarı nasip olsun inşallah bir daha.
İbadetlerimizi yaptık .Biraz da etrafı gezip dolaşmalı diye bahçesinde turumuza başladık .
Tarihi ulu ağaçların gölgesindenmidir,yoksa yüksek tepede olduğundanmıdır ? Öylesine serindi ki rüzgarın tatlı esintisi içe ferahlık veriyordu.Oturdukca oturasımız geldi.
Elet'im fotoğraflara baktıkca günü hatırlayacağız canım.Arkada Boğaziçi'nin Karadeniz'e açılan suları.Karşıda Sarıyer,Rumeli kavağı denizin üzerinde gemiler.Manzara karşısında kendinden geçilesi bir yer burası.
7 tepe üzerine kurulu olan İstanbul'un 7 tepesinden biride burası.
Şadırvanın güzelliği karşısında gözlerimi alamadım.Bıraksalar akşama kadar kalır  gözlerimi dahi ayırmadan seyrederdim.
Fotoğrafları çekerken aldığım haz birden kabusa dönüştü ekranda pil deşarj oldu  yazısını görünce:( Daha yeni başlamıştım çekmeye.Hemen  pil arayışı içine girdim.Aşağı dükkanlardan birinde vardır demeleri ile bir koşu gittim aldım pillerimi.Kaybolan neşem nasılda yerine gelmişti.
Pillerimi bu dükkandan aldım ya nasıl sevindim öyle  mutlu oldum ki şükürler ettim rabbime.Eğer bulamasaydım gezimizi ölümsüzleştiremezdim ki:(Her beyinde duran hatıralar gibi kenarından köşesinden azalırdı görüntülerimiz.
Eletciğim hadi alışverişimizide yapalım gidelim.Daha sırada Anadolu Kavağı var.Bir de duraklarda  otobüs bekleme fasılları var :) Güneşte tam tepemizde cızzz ediyor:)
Ooooo bulmuşsun gölgeyi otobüs gelse de olur gelmese de:)Aman gelsin gelsin eletim valla duraklarda araba beklemek bana vakit kaybı geliyor dememe kalmadı aaay inanmıyorum 5 dakika olmadan geliverdi otobüsümüz,yaşasın Anadolu Kavağı yolları:)
Otobüsün camından çektiklerim. İnsanlar  çoluk çocuk piknikler yapıyordu.Oltalar denize atılmış ,herkes nasipini çekmek için bir hamle yapıyordu.Kiminin oltası sıralı gümüş gibi parlayan istavritlerle şenlenmişti.Kiminin de oltasında tek bir istavrit dahi yoktu.
Oyyy ne kadar çok fotoğraflar  çekmişim dayanamayıp bloğuma koyduklarım dahi bir dünya oldular az kaldı sanırım.
Aslında her zaman Anadolu Kavağı benim için yeme içme panayırı gibidir. Yiyip içip hemen dönülmesi gereken bir yer fazlaca da bir şey yok.Bir süre sonra sıkılıyorum.Arabamız olsaydı yukarıda Yoros Kalesi de görülmesi gereken yerlerden biriydi de maalesef o bayırı tırmanmayı gözüm yemedi.Bir de daha gezecek başka yerlerimiz de olduğundan yetiştiremeyiz diye vaz geçtik Yoros Kalesini görmekten.Hadi şimdi de karnımızı doyurma vakti.Yürümekten gezmekten nasılda acıkmış karınlar:)
Ben yedim balıkları,midyeleri eletim baktı:)Sevmezmiş balığı.Başka bir şey ye dedim yok dedi ben cafenin o nefis adana köftesinden yicem,iştahımı oraya saklıyorum dedikçe İkna edemedim balık yemesi için.
Taa buralara gelip te Anadolu Kavağının meşhur Waffleerinden,dondurmalarından yemeden dönmek olur mu olmaz tabii ki.Sizlere de tavsiye ederim yolunuz bir gün düştüğün de mutlaka tadına bakın
Haydi Elet'im bir dönüş saati daha geldi son durağımız cafe bizleri bekler.
Oyyy Elet'im bir lokmacıkta Kedime vereydin Adana Kebapından.Bak hele nasıl da masum bakmış bir sana  bir çatalın ucunda takılı kebaba:)
Bu kadar yorgunluğumuzu ne giderir tabii ki de  nargile ve İskele Cafenin her daim demli çayları canım .Öncesi buz gibi limonatalarımızı içip ferahlatalım sıcaktan yanıp tutuşan dillerimizi,damaklarımızı.Ardından gelsin demli çaylarımız.Bir günümüz daha böylesine keyifli geçti.Darısı diğer günlerimize.Hoşça kalın bizi sevenlerimiz.Sevgiler.

14 yorum: Leave Your Comments

  1. Afiyetler olsun yuşa hazretlerinin ayrıntısını googleden bakacağım umarım telli baba pozisyonunda değildir yazılarını ve resimlerini sevdim korkarım yolum düşmeyecek sanırım ekonomik engeller işte sonrada iş engeller yine böylece ekrNDAN İDARE EDECEĞİM SEVGİLER BİR SİGARADA BEN İÇMEK İSTERDİM BALIK NEFİS OLMUŞ SEVERİM AMA SOĞUK BİR BİA İLE :)

    YanıtlaSil
  2. YÛŞÂ ALEYHİSSELÂM

    İsrâiloğullarına gönderilen peygamberlerdenç Mûsâ aleyhisselâmdan sonra gönderilmiş olup Mûsâ aleyhisselâmın yeğeni veya vekiliydi. İsmi Yûşâ olup, Hıristiyanlar Yeşû diyorlar. Yûsuf aleyhisselâmın neslinden gelen Nûn'un oğludur. Annesi Mûsâ aleyhisselâmın kızkardeşidir. Yûşâ aleyhisselâm Mûsâ aleyhisselâma bildirilen dinin esaslarını insanlara tebliğ etti. Mısır'da doğan Yûşâ aleyhisselâm, Mûsâ aleyhisselâmın husûsi talebesi, hâlis hizmet görücüsü ve en yakın dostlarındandı. Mûsâ aleyhisselâm Firavun'un zulmü üzerine Allahü teâlânın emriyle kendine inanan ve tâbi olanlarla birlikte Mısır'dan Tih sahrasına hicret ederken Yûşâ aleyhisselâm da onunla beraber bulundu. Mûsâ aleyhisselâmın Hızır aleyhisselâmla görüşmek üzere çıktığı yolculukta onunla berâber bulundu. Mûsâ aleyhisselâm Hızır aleyhisselâmla karşılaşınca Yûşâ aleyhisselâm geriye döndü. Allahü teâlâ, Mûsâ aleyhisselâmın kavmine Arz-ı Mev'ûdu (Filistin ve Şam bölgesini) ihsân edeceğini bildirdi. Fakat isrâiloğulları o beldelerde zâlim ve zorba bir kavim olan Amâlikalıların bulunduğunu ileri sürerek gitmek istemediler. Allahü teâlâ Mûsâ aleyhisselâma vahyedip: ''Ey Mûsâ! Ben burayı sizin için memleket ve yerleşme yeri olarak yazdım; takdir ettim. Oraya git ve düşmanlardan kim varsa onlarla harp et. Zirâ onlara karşı sizin yardımcınız benim. Kavminden her koldan bir temsilci (nakib) seç al. Onlar vefâkar ve itâatkar olsunlar.'' buyurdu. Bunun üzerine Mûsâ aleyhisselâm her bir koldan iyi haber toplayan, sözünde sâdık ve vefâkar birer temsilci seçti. Bunları Eriha şehri ve ahâlisi hakkında bilgi toplamak için gönderdi. Aralarında Yûşâ bin Nûn'un da bulunduğu haber toplamakla vâzifeli kimseler Eriha'ya gittiler. O belde ahâlisinin iri cüsseli, çok kuvvetli ve kalabalık olduğunu görünce korktular. Geriye dönüp kavimlerine gördüklerini anlatarak onların harbe gitmelerine mâni oldular. Mûsâ aleyhisselâmın kavmi, gelen temsilcilerin anlattıklarını dinleyip harp etmekten vaz geçtiler. İçlerine korku düşüp, feryâda başladılar: ''Keşke Mısır'da ölseydik. Yâhut burada ölsek de, Allah bizi o zâlimlerin memleketine sokmasa, yoksa hanımlarımız, çocuklarımız ve mallarımız ganimet olarak kalacak.'' dediler. Temsilciler içinde bulunan, Allahü teâlânın kendilerinden ''İsmet ve tevfik'' ile haber verdiği Yûşâ bin Nûn ile Kâlib bin Yuknâ ise kavimlerine gelip, Eriha beldesi ahâlisinin kötü hallerinden bahsetmediler. Diğer kabilelerden o belde ahâlisi hakkındaki haberleri duyanlara ise korkulacak birşey olmadığını, Allahü teâlânın yardım ve inâyetiyle Eriha'nın fethedileceğini bildirip, Mûsâ aleyhisselâma yardımcı olmaya çalıştılar. Onlara dediler ki:


    Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/dinler-tarihi/146996-peygambeler-tarihi-hz-yusa-yusa-aleyhisselam.html#ixzz1wlVoPLon

    YanıtlaSil
  3. Canım Vişnap'ım Elet'im harika günler geçirmişsiniz.Allah tekrarını nasip etsin.Harika fotoğraflarr:))Elet'imin kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş maşallah.İnşallah ben de geldiğimde gideriz Yuşa Hazretlerinin türbesine.Allah kabul etsin.sevgilerimle çook öptüm canım.

    YanıtlaSil
  4. Ramazan teşekkürler faydalı bilgilerin için.

    YanıtlaSil
  5. Sanemciğim eve çok güzel geçti günümüz sağolasın canım.İnşallah canım

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Vişnap

    Aslın da bu gece bilgisayarı pek açasım yoktu.Ama hadi bir bakayım dedim ne var ne yok diye.Bir ses beni senin bu yazına doğru uzandırdı sanki.
    Hz.Yuşa türbesi resimlerine bakıp başladım fatihalar okumaya.Büyük zaatların,senin Annenin ve diğer ölmüşlerimizin ruhlarına.
    Bak iyiki açmışım bilgisayarı.Veya iyiki açtırılmışım.
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  7. gitmeden gitmiş gibi yaşattın bana o günü yazdıklarınla vişnap, elet gibi bir dostun olduğun için birazda şanslı biri olduğunu hissediyorum, ne dersin?

    YanıtlaSil
  8. CANIMMMMM DİYORUMMMM CANIMDAN ÖTE DOST MU DESEM DAHA İYİ OLUR ...CNM VİŞNABIM BU GÜZEL GÜNÜ YILLAR GEÇSEDE UNUTAMAM O KADAR GÜZEL ANLATMIŞSIN Kİ FOTOLARLA ÇOK GÜZEL BÜTÜNLEŞMİŞ...AMA O ANI SENLE YAŞAMAK AYRI Bİ GÜZELİKTİ.CAN CANIM SICAK YÜREĞİNİ AÇTIN BANA YÜREĞİNDEKİ O GÜZELLİĞE LAYIK OLAN DOSTLARIN HEP VAROLSUN...SEVGİLERİMLE ÇOK AMAÇOK ÖPÜYORUM...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili ERKOÇ ne zaman bloğumu ziyarete gelseniz çok mutlu oluyoruz ben ve bloğum.Sizin o dua dolu kelimeleriniz ruhumuza içimize huzur veriyor .Allah razı olsun sizden .Hep var olun hep dua ile kalın.Bir diğer gidişimde sizler için de bol dualar edip o havayı teneffüs edip İzmir'e doğru yollayacağım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Uruguaylı yazımı içten yazdım çok içimden geldi. Elet gibi dostum olduğu için evet çok şanslıyım.Dilerim ömür boyu sürer dostluğumuz.

    YanıtlaSil
  11. Canım sen yine gel yine gidelim Dilerim Rabbim tekrarlarını nasip eder. Öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  12. Amin cnm Allahım yaşadıkça dostluğumuzu bozmasın yürekler bir oldumu kimse engel olamıyor vişnabım bak nasılda kopup geldim istanbula seni buldum sıcak yürğimiz sevgileri paylaştı birbirleriyle :)

    YanıtlaSil
  13. Canım kadere inanırım bak kader nasip etmiş senin gibi bir dost edindim şükürler olsun ve bu güzel ziyaretimizin tekrarını nasip etsin eletim öpüyorum seni.

    YanıtlaSil