Vişnap

Muska Böreği...

13
Akşam üzeri tam ikindi vakti karınlar hafiften acıkmaların sinyallerini vermeye başlayınca hemen buzluğu alt üst ettim.Bu nefis muska böreciklerimi gördüm.Geçen yaptıydım,elde olan  peynir çeşitleri hafiften renk değiştirip kurumaya başlayınca hemen değerlendirme  adına yufkaları alıp sarıp sarmalayıp atmıştım buzluğa.

Şimdi hazırcacık elimize gelince  pek makbule geçti:) Tarifinde ne var dememeli yazmalıyız .Mutfağa  ilk  girenler olabilir.Hepimiz bir zamanlar acemi balıklar gibiydik mutfakta. Unutmayalım geçmişimizi değil mi? :))

İlk yufka almakla başlayalım işe .Yufka  öyle her yerlerden alınmaz hele marketlerden vakumlu ambalajlı olanlarından hiç alınmaz hepsi kalın ve  yani kısaca  güzel değiller. Çok sıkışırsak onlardan ancak döşeme tepsi böreği yapılır.

Benim yufkacım yürüme  15 dakikalık bir mesafede  15 dakika da dönüşü,gitti mi yarım saatim yufka peşine:))
Eee her güzelin, her nimetin vardır bir külfeti:)) Geçelim tarifimize artık:)
Malzemeleri:
3 yaprak yufka
300 gram beyaz peynir (ben evde kalan ne kadar kurumuş peynirler  varsa  onları kullandım tulum peyniri de vardı aralarında?
Maydanoz
Varsa dereotu da  çok yakışıyor
Bir yumurta
Tarifi:
Önce peynirlerimizi bir kasede çatal ile ezip ufalayalım .Yıkayıp incecik kıydığımız maydanozlarımızı,dere otlarımızı da ilave edelim.Bir yumurtayı da kıralım ,çatalla malzemelerimizi güzelce harmanlayalım.

Yufkayı ikiye  tekrardan ikiye bir daha ikiye katlayıp dört parmak eninde enlemesine şeritler halinde keselim.Kestiğimiz şeritleri tezgaha yayalım  uc kısmına iç malzememizden koyup katlayaraktan sarıp muska şekli verelim .
Uçlarını bir minik kaseye koyduğumuz su ile ıslatıp yapışmalarını sağlayalım ki açılmasınlar.

Bol kızgın yağda kızartıp hemen  kağıt havlu serdiğimiz servis tabağına alalım .Yok eğer  hemen yemeyecekseniz buzluğa atıp dondurabilirsiniz. Gün gelir bize olduğu gibi sizinde elinize  hazırcacık geliverir.Çok güzel oluyor sanki bulmuş gibi olduk bizler:)) Baktım böreklerimin fotoğraflarına da  bunları sardığım zaman vaktim çoktu sanırım ki minicik minicik sarmışım.İyi de yapmışım birer  lokmalıktı her biri:))
Afiyetler olsun..




13 yorum: Leave Your Comments

  1. İNSANIN ELİNİN ALTINDA OLUNCA NE KADAR İYİ OLUYOR DEĞİL Mİ:)
    ELLERİNE SAĞLIK,AFİYET ŞEKER OLMUŞ SİZE CANIMMM..

    YanıtlaSil
  2. annem çok sık yapar bayıla bayıla yeriz bizde:))
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  3. Kuzum Reyhan'ım vallahi çok güzel olduydu .Yine yapıp atmalı buzluğa.Buzlu buzlu kızartınca da pofidik pofidik kabarmaları oyy yine olsa da yesek:))Canım sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hnandem canım seni görmek ne güzel özlemişim bende seni ziyarete gelecektim.Kalplerimiz birmiş canım.Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzeller, ne yemelikler onlar öyle.:) Yiyenler çok şanslı.:)

    YanıtlaSil
  6. çok severim ben bu böreği. Bende bloğuma beklerim.
    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. MİMİN VAR ŞEKERİM :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Mesut bir gün kısmet olur siz de yersiniz inşallah.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Follow_me ziyaretin için çok teşekkür ederim.Bloğuna ziyarete geldim Çok beğendim takibimdesin canım.Sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
  10. Canım Beyaz Sayfam çok severim Mimleri.Hemen gelip bakacağım canımmmm...Çok teşekkürler ediyorum..

    YanıtlaSil
  11. acken borekleri buzlukta bulunca ,hazine bulmus gibi olmussunuzdur afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  12. Özgür Tatlar evet hazırcacık bulmak gerçekten harika bir şey bir poşet daha var bir ara da onları çıkartıp pişirmeli.Sonrasında yine yapıp buzluğa atmalı.

    YanıtlaSil
  13. Canım çekti walla, çayıda demleyip, yanına domates salatalık oh misss :)
    Eline saşlık arkadaşım.

    YanıtlaSil