Vişnap

Frik Pilavı...

2
Frik hep adını duyardım .Ne yapmışlığım ne de yemişliğim vardı.Bir denemekte fayda var deyip geçen gittiğim marketin rafında da görünce hemen aldım.Üzerini okuduğumda tütsü kokusu olması filan beni cezbetti.Severim is kokusunu bilhassa da isli çerkez peyniri favorimdir de acaba ev halkı beğenir mi diye tereddütler ettim.O yüzden az pişirmeye karar verdim.Haydi başlayalım mı ?
Malzemeleri:
Bir su bardağı frik
Yarım su bardağı bulgur
Çeyrek su bardağı tel şehriye
Bir  orta boy kuru soğan
Bir tatlı kaşığı biber salcası
Tereyağı
Yarım Hindi but 
2 su bardağı hindi suyu
Tuz
Tarifi:
Önce hindi budumuzu tütsüleyelim diye ocağı yaktım Yok şimdi ki tavuklar,hindiler bilmem hangi ilaçları kullanıyorlarsa üzerlerin de bir tek kıl,tüyü yoktu .O yüzden direk bol su ile yıkayıp hindi budumu düdüklü tencerede yaklaşık yarım saat pişirdim.Suyunu süzüp etlerini de iri olarak didikledim.Bilhassa iri parçalı olsun istediğimden ağıza geldiğini hissetmeliyiz etlerini:)

 Diğer tarafta  pilav tenceresinde  tereyağımızı eritip yemeklik doğradığımız soğanlarımızı kavuralım.Tel şehriyemizi de ilave edip devam edelim kavurmaya.Hafif pembeleşince ayıklayıp yıkadığımız bulgurlarımızı da ilave edelim berabere biraz kavuralım frikle de beraber kavuracağımızdan az olsun  kavurmalarımız.

Friğimizi çok dikkatli ayıklayalım içinden  taş filan  çıkabilir .Gerçi bizimkinden 3/5 tane kadar taş çıktı.Temizmiş Reis'in Friği tavsiye ederim sizlere de.Friğimizi ve biber salcamızı da ilave edip berabere şeffaflaşıncaya kadar kavuralım.Üzerine sıcak hindi suyumuzu ilave edelim.Tuzunu ve hindi etlerini de koyalım.Önce bir taşım harlı ateşte sonra çok kısık ateşte pişmeye bırakalım friğimizi.Piştikten sonra üzerine temiz bir mutfak bezi ile ya da kağıt havlu ile  kapatalım demlenmesi için bir süre bekleyelim.Yanında ev yapımı yoğurt,ayranla miss yakışıyor.

Notlarım: Ben zaten seveceğimden emindim.Bayıldım,ev halkıda çok sevdi.Bir de  çok artımlı bir  pilav oluyor.Bir daha kine nohutta ilave edeyim istiyorum.Hatta aklıma gelen bütün çeşitlerini deneyeceğim.Tavuklu,etli, yeşil mercimekli filan bir sürü tarif canlanıyor kafamda hepsini deneyip sizlerle paylaşmayı düşünüyorum.Çok çok çok tavsiye ediyorum. Yapmadıysanız yapın deneyin derim.
Afiyetler olsun,sevgilerimle.

2 yorum: Leave Your Comments