Vişnap

Kıymalı Bezelye...

5
Dün mutfaktayım akşama ne pişirsem soru yumağı sarıverdi birden beni.Hani bazen çoğumuza olur bu duygu ne pişireceğimize ,ne yapacağımıza karar veremeyiz.Kısaca yapacağımız yemeğin ismini koyamayız.

Öyle bakınıp,düşünüp dururken,en güzeli bir çay demleyim dedim.Tabii yanında da meşhur krakerlerimden  minik bir tabağa koydum .Kraker de olsa fazla yemek yok vücud forma girmeli azimliyim:) 

Birden buzlukta ki son poşet bezelyem aklıma geldi .Yenisi çıktığından hemen acil olarak tüketmeliyim .Ohh yapacağım yemeğin ismi belli oldu ya gerisi kolay.Hadi geçelim pişirme aşamasına.Bunda da ne var demeyin mutfak bilgisi olmayanlarımız vardır.

Mesela ben yeni evliydim şehriyeli pilav pişirmesini bilmiyordum.Ne zorluk çekmiştim .Kimseye de soramıyordum.Gurur ah o gurur  var ya engel olmuştu bana.O zamanlar böyle internet filan ne gezer.Bir gün şehriyeli pilav  pişirme maceramı sizlere anlatırım.Hep beraber güleriz:)Bu kadar sohbet yeter akşama yemeğin yetişmesi lazım:)
Malzemeleri:
Yarım kilo iç bezelye
Bir adet kuru soğan
Bir adet sivri biber
Yüz gram kıyma
Bir adet  minik havuç
Bir adet minik patates
İki yemek kaşığı Çotanak fındık yağı
Bir tatlı kaşığı biber salçası
Bir çay kaşığı kırmızı pul biber.
Bir tutam tuz
Tarifi:
Orta boy bir tencereye minik doğradığımız kuru soğanlarımızı ve sivri biberlerimizi alalım fındık yağını da ilave edip kavuralım.Kırmızı pul biberimizi ve tuzumuzu da ilave edelim .Hafif pembeleşince kıymamızı da ilave edelim .Kıyma saldığı suyu çekince salçamızı ve bezelyelerimizi,havuçumuzu,patatesimizi de ilave edelim.

Hafifce kavuralım .Üzerini geçecek kadar sıcak suyunu da verip kapağını kapatalım ve kısık ateşte pişmeye bırakalım.Arada suyunu kontrol edelim ne çok sulu ne de az sulu olsun bezelyemiz.Pişince kapatalım altını.Neyse bu akşamın da yemek işini hallettik böylece.

Yarına artık Allah Kerim.Sevgi ile kalın...

5 yorum: Leave Your Comments

  1. ayy çok çok severim :)) ellerine sağlık vişnapcım, şimdi bezelyenin tam zamanıı :))

    YanıtlaSil
  2. BEZELYEYİ SEVERİM ARTI KIYMA DAHA LEZİZ DURUMA GETİRMİŞTİR SANIRIM ELİNE SAĞLIK vİŞNAP

    YanıtlaSil
  3. seninkide kontrol harflari rakamları istiyor Vişnap ne yapacağız

    YanıtlaSil
  4. Serenityim hadi canım bizde sana ziyaretlere gelelim istiyoruz hadi bırak tembelliği başla bir an önce bizi kabul etmelere güzel bloğunda.. sevgiler canımın içi..

    YanıtlaSil
  5. Ramazan kıymalı bildiğimiz ve en kolayımıza gelen şekli evet tadı da nefis oluyor dediğin gibi ..

    YanıtlaSil