Vişnap

Elma Kompostosu...

2
Merhabalar.
Geçen de hem ben hem eşim birbirimizden habersiz meyve alınca bir sürü elmalarımız oldu.Değerlendirmek lazım da?Nasıl değerlendirsem bilemedim.Pazartesi günü kararımı verdim.Yiyeceklerime biraz dikkat etmek için kararımı almış bulunuyorum.

Fazla kilolarımdan kurtulmak gerek,hatta şart.Dönüşü yok.Allah'ım inşallah inatlarıma gelirim de gider fazlalıklarım.

Yine lafı uzattım.Diyeceğim o ki normal günlerden olsaydı elmalarımızı rendeler bol cevizli,tarçınlı nefis kurabiyeler turtalar yapardım.En masumu yine komposto deyip  yıkayıp dilimleyip attım tencereye canım elmaları.

Şeker miktarını da az tuttum.Zaten benim kompostoyla öyle aram pek yoktur.Olsa da olur olmasa da olur.Eşim bayılır pilavla tüketmeye.Onlara afiyet bal olsun.Su  benim neyime yetmiyor ki.
Geçelim kolay tarifimizin yapılışına .
Malzemeleri:
5 Adet elma
5 Su bardağı su
5 Yemek kaşığı toz şeker
3 Adet karanfil
Yarım limon suyu
Tarifi:
Elmaları yıkayıp kabuklarını soyalım.İster küp ister dilim dilim keselim.Bir tencereye 5 bardak suyumuzu,elmalarımızı ,karanfilimizi koyalım 6/7 dakika kaynatalım.Elmalarımızın yumuşamasına yakın toz şekerini ve limon suyumuzu da ilave edip bir taşım kaynatalım.Tenceresinde soğumaya bırakalım.Servis zamanı sürahiye alalım.İçindeki karanfillerimizi de çıkartmayı unutmayalım.
Afiyetler olsun,sevgilerimle.




2 yorum: Leave Your Comments

  1. Bugün yapmalıyım, oh mis gibi fresh fresh, ufaklık elmayı cok sever zaten.Eline saglık, birde şu patlıcanı yapacam bu hafta :=)

    YanıtlaSil
  2. Yap canım Gulseva arkadaşım yap vallahi en sağlıklı içeceklerimiz kompostolarımız da nedense kıymetini bilmiyoruz.Hele patlıcanı hiç ihmal etme derim nefis bir yaz yemeği iştah acıcı bir de .Sevgilerimle

    YanıtlaSil