Vişnap

Fırında Kefal Pilaki...

4
 Biz hiç bilmem ki kefal balığı satın alalım.Hatta balıkçılarda varmıdır satılırmı onun da farkında değilim hiç hem de:) Bir gün oturuyoruz eşim elinde balıklarla geldi .Bu ne balığı dedim ? 

Aslında balıkları tanırım hatta bayatını tazesini de çok güzel ayırt ederim eğer satıcı büyük hilelere baş vurmadıysa:)) Kefal deyince aaa hadi ya ee ne olacak bu?Pişireceksin biz de yiyeceğiz.Ciddimisin sen dedim. 

 Evet canım dedi .Hadi ya bu kokar bu kefali benim bildiğim kediler yer dedikçe sen  pişir ben kedi olmaya razıyım deyince eşim geçtim mutfakta tezgahın başına.Öylesine gönülsüzüm ki hiç yani boşuna uğraş dur .

Sanki güzel bir şey olsa da gönlüm gam dolmasa diye hani o meşhur  bır bırlamalarıma başladım bile.Koca bıçak elimde kesim tahtası tezgahta ve kefaller de üzerinde sırıtarak bana bakıyorlar gibi sanki bana  öyle geliyordu:) 

O isteksizlikle hunharca böldüm bölüştürdüm kefalleri sanki kedi  paralamış gibiydi halleri:)) Piştiğinde  bir lezzetli oldular,beni bir utandırdılar  bir utandım bir daha asla bilmediklerim hakkında ileri geri konuşmayacağım,bu balıkta olsa :)Neyse geçelim yapılışına :)
Malzemeleri:
İki Kefal balığı
Bir büyük patates
Bir büyük domates
Bir büyük soğan
İki veya üç tane biber
Bir limon
İki küçük havuç
Yarım demet maydanoz
İki diş sarımsak 
Defne yaprağı(2-3 tane)
Bir çorba kaşığı tereyağı
Birer tutam karabiber,kırmızı pul biber ve tuz
Tarifi:
 Kefal balığımızın  önce kafasını ve kuyruğunu kesip biçtikten sonra üç parmak eninde keselim.Sonra sirkeli su da bir iki saat bekletelim ki kokusu çıksın ve olan kanıda gitsin.

Borcama halka doğradığımız soğanları ve halka patateslerimizi ,havucumuzu sıralayalım. Üzerine balıklarımızı koyalım .Ve kalan soğanlarımızı, patateslerimizi, bütün sarımsaklarımızı, defne yapraklarımızı ve yuvarlak doğranmış domateslerimizi, sivri biberlerimizi ve doğranmış maydanozlarımızı da ilave ettikten sonra en üstüne de bir limonun kabuklarını soyup onu da halka halka en üstüne koyalım.

Tuzunu karabiberini,kırmızı pul biberini de koyalım ki bu kefal ancak böyle yola gelir düşüncesindeydim .Ve hiçte  ümidim yoktu lezzetinden yana.!!tatlandırmaktı derdim günüm :)

 Borcamın ağzını yağlı kağıt ile kapatalım ve önceden ısıtılmış  180 derecelik fırında yaklaşık  40-50 dakika pişirelim. Not : lezzeti konusunda söyleyeceğim yanında levrek dahi halt etmiş diyebilirim on numaraydı on numara :)Utandım:))Nerede bir kefal görürseniz hemen alıp pişirip yemenizi tavsiye ederim...
Afiyet olsun..


4 yorum: Leave Your Comments

  1. nasıl açım inanki,şu saatte olsan yer bitiririm,ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  2. Canım bilmem mi hiç geç saat acıkmalarını .Benim sık sık acıkıpta neler neler yediğim,yedikten sonra da tüh keşke yemeseydim dediğim saatler.Sevgilerimle,hoşçakal..

    YanıtlaSil
  3. Köyceğiz Dalyan' dan her dönüşümüzde mutlaka arabanın arkasında en fazla yeri oraya özel olan kefal ve levreklere ve bir de sıska dedikleri havyara ayırırım. Bu akşam balık, karides, kalamar var menüde neyse ki:)

    YanıtlaSil
  4. Oraların Kefallerini kirletecek insan kalabalığı olmadığı için şanslı onlar .Ve o şanslı kefallerin methini duymuştum sevgili Sokak .Afiyetle kalın

    YanıtlaSil