Vişnap

Ayva Tatlısı...

11
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.


Dün sevgili  Tijen ile lezzetibol Twitter üzerinden canlı canlı beraber  pişirdik Ayva Tatlılarımızı.Kendisine buradan çok teşekkür ediyorum .
Malzemeleri:
Bir kilo ayva
Dört su bardağı toz şeker
İki su bardağı su 
Bir iki tane karanfil (isterseniz)
Üzeri için ceviz  ve kaymak
Yapı            lışı:
Tarifi:
Pazardan aldığımız orta boy ayvalarımızı güzelce  yıkayıp ortadan  ikiye keselim.Çekirdek yataklarını oyup temizleyelim.Çekirdeklerini atmıyoruz ayvamıza jölemsi kıvamı verecek onlar.

Teflon bir tepsiye dizelim göbekleri yukarı baksın not: ayvaların kabuklarını soymadım hem  tembelliğimden hem de deneme bakımından  iyi de  oldu. Zaten de  inceciktiler  narindiler.
İki bardak suyunu  ilave ederekten 10 dakika orta ateşte  hafifce pişsinler.Üzerlerine  toz şekerlerini ilave edip kapağını da kapatalım.Ocağın en kısığında yaklaşık 2 saat filan  pişe dursunlar. 

Biz bu arada sevgili Tijen ile Twitter üzerinden hem sohbetimizi ettik hem de ayvaların gidişatını kontrol ettik. Ben bir ara ayvaların huysuz olduğundan bile  şüpheye  düştüydüm .

Arada ayvalarımızı ters yüz edelim iki taraflı eşit pişip kırmızı olsunlar diye dualar ettim.Veee tam istediğim lezzette kırmızılıkta oldular.Asla gıda boyası kullanmayı sevmediğimden doğal olsun istiyorum rengini ve istediğim gibi de oldular.Bir de bazı ayvalarda kumlumsu bir lezzet vardır  bu ayvalar  gerçekten  hem çok sevimliydiler hem de beni hiç üzmediler.

Bu hafta da alıp reçelini yapmayı düşünüyorum :) Hadi servis tabağına alalım ayva tatlılarımızı, üzerlerine de  isteyene  kaymak isteyene ceviz benimkine de hem ceviz hem kaymak ilave edelim..
Afiyet Olsun.
                                                                                                               visnap.blogspot.com

11 yorum: Leave Your Comments

  1. Çok ama çok güzel olmuşlar:))
    Renk mükemmel
    Jölenin kıvamı da mükemmel
    Tamamen senin yeteneğin canım:)
    Ellerine kollarına sağlık
    Katkım olduysa ne mutlu bana...

    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canımsın,Tijen'imsin sağ ol katkılarından dolayı dediğim gibi tadı damağımda kaldı bir başka gün bir başka yemek pişirelim yine beraber canlı canlı ne güzeldi.Bayılıyorum teknolojiye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm harika yapmışsın.Annemde bayıldıı:))eline sağlık diyor annemde.Tijen hanıma da teşekkürler:)

      Sil
  3. Sanem'im annene sevgilerimi ve selamlarımı yolluyorum ve çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  4. As canımmm annem de seni çoook seviyor ki benim gibi:)) en yakın zamanda gelsin dedi:)

    YanıtlaSil
  5. bayıldım doğrusu canım bu ara fazlasıyla ayva çekiyor bahara tam girmeden almalı. ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Ben de aynısını düşünüyorum acaba ayva mevsimi geçmeden bir kere daha mı yapsam tatlısını diye.Bizlerin de çok sevdiği bir lezzettir .Teşekkür ederim sevgili Tarih84..

    YanıtlaSil
  7. Beyinden sonra bu iyi geldi bak ihohihii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslısınım inan dün Üsküdardan beyin alacaktım da almadım işte keşke alaydım:))Canımm çok öptümmm:))

      Sil
  8. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş doyamadım tadına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İsmet beğenmene çok sevindim çok teşekkürler :)))

      Sil