Vişnap

Portakal Kabuğu Reçeli...

5
Merhabalar.
Tarifini yarın yazarım .Hani seni tarif ederim dediydim ya ben,yalancı çıktım sana karşı.Yarın oldu öte gün oldu ıhhh  ıhhhh hala ben de yazmalar için keyif, istek yok.
Ne olacak benim bu hallerim?Elbet yazılacak boynun bükülü kalmayacak reçelim:)

Haydi gel bakalım seni bir güzel tarif edelim ancak sıra geldi:)
Malzemeleri:
6/7 adet portakal
4 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 portakal kabuğunun rendesi ve suyu
Yarım da limon suyu.
Tarifi:
Portakalları uzun uzun soyup kıvırarak ipe dizelim yorgan iğnesi ve ipi yeter bize şekli aynı güle benzediği için ben çok seviyorum yok uğraşmam derseniz küp küp doğrayabilirsiniz.
Ben iki kere kaynayan suya daldırıp bir kaç dakika tutuyorum acılığı gitsin diye.

Son kaynatıp güzelce süzdürelim ve soğuduktan sonra bir tencerede şekeri ve suyu ve de portakal suyunu  karıştırarak kaynatalım.Rendelenmiş kabukları ve kıvırıp şekillendirdiğimiz portakal kabuklarını içine ilave edip güzelce kıvamını kaçırmadan sık sık kontrol ederek orta ateşte kaynatalım.
Şurubumuz koyulaşınca içine yarım limonun suyunu da ilave edip bir kaç dakika daha kaynatalım.

Tamamdır olmuştur reçelimiz kontrol etmek isterseniz cam bir tabağa bir miktar koyun eğer reçeliniz kolayca akmıyorsa olmuştur .Unutmayın soğuyunca da kıvamı koyulaşıyor.

Ben her zaman aceleceliğimden sıcakken kavanozlara boşaltıyorum reçellerimi yok eğer siz soğusun diyorsanız iyice soğumasını bekleyin .
Afiyet olsun.




5 yorum: Leave Your Comments

  1. Teşekkürler Ramazan tadı da harika oldu:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Vişnap
    Geçen hafta sonu Ankara'ya Anneme gittik.Torunları ve gelinini özlemiş.Neyse orda turunç reçeli çıkardı.Bir komşu getirmiş anneme.
    Oda harikaydı.
    Varmıdır bir Turunç Reçeli tarifi.Made İn Vişnap patentli.
    Selam ve Sevgi ile...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Vişnap
    Geçen hafta Ankara'ya Anneme gittik.Orda kahvaltıda turunç reçeli çıkardı.Bir komşumuz vermiş.Gerçekten oda çok güzeldi.
    Varmıdır acep Made İn VİŞNAP patentli bir turunç reçeli tarifi.
    Selam ve Sevgi ile

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Sevgili ERKOÇ..Valla ben turunç reçelini pişirmeye varımda turunç bana gelir mi acaba?:)Ve adını çok duyduğum tadını hiç bilmediğim turunçun kendisi ve reçeli ile bir gün inşallah tanışma şerefine nail olurum Sevgilerimle eşinize selamlar...

    YanıtlaSil