Vişnap

Zeytinyağlı Kuru İç Bakla.

3
Selamlar.
Bugün giriş yazıma merhabalar yerine selamlar yazarak başladım.
Akabinde neden böyle bir şey yaptım diye kısa bir düşünce geçti aklımdan.
Sanırım sıkıldım bazı oluşumlardan değişiklik ufakta olsa bir yerlerden başlamak istedim.
Evet evet bahar geldi ardından sıcak yaz günleri ve iyidir mevsim değişiklerine bizlerin de uyum sağlaması.

Dün geceden kuru bakla ıslattım fava yapmaktı niyetim,son an vazgeçtim onları ezmeden blendırdan geçirmeden az pişirerek taneli yaptım.
Bak bu da değişik oldu ve güzel de oldu.

Dünyanın en kolay yemeği biri fava diğeri de zeytinyağlı pırasa.
Her ikisini de çok severim bol limonlu sızma zeytinyağlı buz gibi nasıl lezzetli oluyorlar.
Hele pişirenin eli de lezzetliyse.O kendini biliyor..!
Malzemeler:
300 Gr kuru iç bakla
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Çay bardağı sızma zeytinyağ
1 Tatlı kaşığı un
1 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Kahve kaşığı tuz
Su
Dereotu,Taze Limon Suyu"üzeri için"

Tarif:
Kuru iç baklaları geceden bol soğuk su ile ıslatalım.
Ertesi günü yıkayıp süzgece alalım.
Kuşaneye ince yemeklik doğradığımız kuru soğanları,süzgeçte ki kuru iç baklaları alalım.
Pişerken aromasını vermesi için bir iki tutam da dereotu katalım.
Üzerine toz şeker ve tuz ilave edelim.
Bir çay bardağı sızma zeytinyağını katalım.
Karıştıralım ve üzerlerini bir iki parmak geçecek kadar soğuk su ilave edelim.
Orta ısılı ateşe alalım bir iki taşım kaynatalım.
Ateşin altını kısığa getirip kuru iç baklalar dağılmadan pişmeye yakın hafif diri kalacak kıvama kadar pişirelim.

Kendi tenceresinde bir gün süre ile iyice dinlendirelim.

Sonrası servis tabağına al buz gibi üzerine incecik kıydığın dereotu,az sızma zeytinyağ ve sevdiğin miktar taze limon suyu ve çatalı eline al artık:) Afiyetle..








3 yorum: Leave Your Comments

  1. Macide'ciğim en sevdiğim yemekler hep zeytinyağlı yemekler.
    Pırasa, enginar, bakla, biber dolması bayılırım. Eline sağlık. Enginar bir de ucuz olsa ah...maalesef çok pahalı...:(
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, harika görünüyor. Kuru baklayla hep Fava pişirdim. Taze bakla içiyle de bu şekilde pişiririm ve de çok severim. Ayıklaması da kolay olsaydı...

    YanıtlaSil
  3. Çok severim ve bakla çıkınca sıklıkla da yaparım :)

    YanıtlaSil