Vişnap

Pancar- Kara Lahana Çorbası.

0
Merhabalar..
Bugünler de yeme içme konularında bayağı bir huyum değişti.
Sevmem dediklerimi sever,seviyorum dediklerimi ise sevmez ve aramaz oldum.
Neden niçin bunu da bilmiş değilim.
Bildiğim bu  durumdan hayli memnunum.

Olayım şu yeni geldim Giresun Görele'den ve ben oralarda yeterince yöresel yemekler yedim yemesine ama..!
Geldiğimin ertesi günü canım fena halde kara lahana çorbası istiyor.

Semt pazarının kurulmasına ise daha 2 gün vardı o 2 gün bana geçmek bilmedi ve cumartesi geldi ben soluğu pazarda aldım.
Direk köy pazarı kısmına gittim taze kara lahanaları alıp başka da oyalanmadan doğru eve geldim.
Bu nasıl bir can istemesi ise.!

Hemen vakit kaybetmeden mutfağa geçtim pişirdim ve gerçekten istediğime değdi iki tabak çorbayı severek içtim ertesi günü öğlen içtim akşam içtim doyasıya içtim içtim:)

Annem çıksa gelse bana şaşar kalırdı zira eskiden kara lahana pişirdiklerinde evden kaçasım gelir hiç sevmezdim.
Malzemeler:
2 Bağ pancar "kara lahana"
2 Yemek kaşığı tereyağ "dolu dolu"
1 Yemek kaşığı fındık yağı
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Ufak su bardağı fırın mısır unu
4 Su bardağı et suyu
İç yağ "ceviz büyüklüğünde"
1 Su bardağı  kuru fasulye
1 Kutu konserve mısır 
1-2 Tane kurutulmuş acı arnavut biberi
Tuz
Tarif:
Kuru fasulyeleri yıkayıp geceden soğuk su ile ıslatalım.
Ertesi günü kara lahana saplarını ayırıp ufak olarak doğrayıp bol su ile yıkayalım.
Sirkeli su dolu ayrı bir kaba alalım.

Yapraklarını da bütün olarak önlü arkalı tek tek dikkatli bakarak tek tek yıkayalım.
Yaprakların hepsini çorbalık olacak şekil de ufak olarak keselim.
Bol su ile bir kaç defa suyu temiz çıkana kadar yıkayalım.
Son suyuna sirke katıp doğranmış kara lahana yapraklarını beş on dakika bekletelim.

Evet sebzeleri ıspanak pazı kara lahana vs bunları yıkamasını bayağı abartıyorum farkındayım.
Bu huysuzluğumdan dolayı da dışarıda asla bu sebzeleri mecbur kalmadıkça yemem.
Çok şükür olsun hiç mecbur kalmadım kalmayım da.

Büyük tencereye tereyağı ve fındık yağını alıp eritelim.
Üzerine yemeklik doğradığımız kuru soğanları atıp hafif yumuşayana kadar kavuralım.
Mısır ununun yarısını ilave edip kokusu çıkana kadar kavurmaya devam edelim.
Üzerine geceden ıslattığımız kuru fasulyeleri süzüp ilave edelim.
Beş altı dakika beraber sotelemeye devam edelim.

Üzerine sıcak olarak et suyunu ilave edip yıkayıp süzdüğümüz kara lahana saplarını da ilave edelim.
Üzerlerini kapatacak seviyeye kadar sıcak su takviyesi yapalım.
Suyu azaldıkça yeterli sıcak su takviyesi yapalım.
İç yağını bütün olarak katalım.
Kurutulmuş arnavut biberlerini de ister bütün olarak ister açarak "çok acı olacağını göz ardı etmeyelim"çorbaya katalım.

Kara lahana sapları hafif yumuşadığında üzerine doğranmış yapraklarını ilave edelim.
Tuzunu da katıp karıştıralım.
Kapağı yarı aralık olarak orta kısık ateşte pişirmeye devam edelim.

Suyunun kıvamı duru ise azar azar bir yandan da devamlı karıştırarak kalan mısır ununu katalım.

Bu kısmı biraz önemli zira mısır unu fazla ya da az olmamalı ki lezzetini etkilemesin.
Kara lahana çorbası piştiğinde sıcak olarak üzerine acı biber yanında varsa mısır ekmeği ile servise sunalım.AFİYETLE..
Sevgilerimle..








0 yorum:

Yorum Gönder