Vişnap

Balık İSKORPİT Çorbası.

0
Merhabalar.
Geçenler de Üsküdar'a gittik arkadaşımla ve gittiğim de ilk uğradığımız yer her zaman balık pazarı oluyor.
Sonrası da Üsküdar'ın altı üstüne getiriliyor tarafımızdan.

Bu sefer fazla mı gezdik ki sanmıyorum neden bilmem dönüşte hasta oldum.
Anide ben de bir kulak uğultusu çınlaması konuştuğumda kendi sesim kendi kulağımda eko yaparak yankılanıyor delirecek gibi oluyor insan.
Cafeye vardım direk oradan hastaneye gidelim dedim gittik nöbetçi kulak burun doktoru yoktu.
Civarda diğer özel hastaneleri de araştırdık nöbetçi kulak burun doktoru hiç birinde yoktu.
Pratisyen doktor muayene etti ve büyük ihtimal yorgunluktan deyip eve gidip yatıp dinlenmemi tavsiye etti.
Bana göre bir ihtimal kulaklıkla çok yüksek sesle müzik dinliyorum ve bunu her zaman yapıyorum acaba kulağıma zarar mı verdim de böyle oldu diye düşünceler de geçti aklımdan.

Ertesi günü çağırdı doktor kapsamlı muayene için ama sabah uyandığımda hiç bir şeyim yoktu geçmiş gitmiş bitmişti o beni çıldırtmaya ramak kalan uğultular.
O yüzden daha da gitmedim doktora zaten oldum olası hiç sevmem doktordu hastaneydi ve dolayısı ile de çok ihmal ederim sağlığımı:)
Şayet tekrar ederse uğultu o zaman mutlaka giderim doktora.

O gün balık pazarından aldığım iskorpitleri bugün çorbasını yapmak üzere geçtim mutfağa.

Allah'tan ayıklama işini balıkçı yapmıştı kafasını,kuyruğunu üzerinde bırakmasını çorba yapacağımı belirtince usulüne uygun temizleyip hazırladılar.
Çünkü iskorpit balığını ayıklamak zordur tecrübe ister dikenleri vardır zehirlidir değdiği yeri yakar acıtır vs.
Malzemeler:
1 Kg iskorpit balığı
1 Adet orta boy havuç
1 Adet küçük patates
 2 Adet orta boy kuru soğan
2 Sap taze soğan
1 Ufak yeşil biber
1 Ufak kırmızı kapya biber
Çeyrek demet maydanoz
Çeyrek demet dereotu
5-6 Adet defne yaprağı
1 Tatlı kaşığı tane karabiber
1 Kahve kaşığı tane kişniş
1 Tatlı kaşığı tuz
3 Yemek kaşığı tereyağ

Terbiyesi İçin Malzemeler:

1 Adet yumurta sarısı
2 Yemek kaşığı un
1 Adet limonun suyu
&
Tarif:
Balıkçıya çorba yapacağımızı belirterek iskorpit balıklarının kafaları ve kuyrukları bütün olarak  kalacak şekilde temizlemelerini rica edelim.

Temizlenen balıkları bol su ile yıkayıp derin tencereye alalım.
Üzerine iri iri doğradığımız sebzeleri ve sapları ile beraber maydanozları ve dereotlarını ilave edelim.

Tane karabiberleri ve kişniş tohumlarını tuzunu katalım.
Defne yapraklarını da ilave edelim.
Üzerlerini dört beş parmak geçecek seviyeye kadar soğuk su ilave edelim.

Orta ateşte bir iki taşım kaynadıktan sonra kısık ateşte balıkların gözleri beyazlaşana kadar pişirmeye devam edelim.
Üzerinde oluşan kefleri bir kaşık yardımı ile alıp atalım.

Pişen balıkların altını kapatıp delikli kepçe ile içinden balıkları alıp ılıyınca etlerini kılçıklarından çok dikkatli ayıklayıp en son aşama da çorbaya katmak üzere bekletelim.

Balık suyunu bir başka tencereye ince süzgeç yardımı ile süzelim.
İri halde olan patates ve havuçları da tencereye alalım hepsini birden blenderlayalım.

Bir başka tencerede tereyağını eritelim içine unu ilave edip kokusu çıkana kadar kavuralım.
Üzerine süzdüğümüz balık suyunu ilave edip ateşin altını açalım.

Diğer tarafta derin bir kase içinde bir adet yumurta sarısı ile bir adet taze sıktığımız limon suyunu çırpıçı ile iyice çırpalım.
Çorbanın suyundan azar azar ilave ederek sosumuzun çorba sıcaklığına gelmesini temin edelim.
Ve usul usul bir yandan karıştırarak çorbamıza ilave edelim.

Bir iki karıştırıp içine ayıkladığımız balık etlerinin tamamını katalım
.
Beş on dakika daha beraber kaynattıktan sonra sıcak olarak bol limon suyu maydanoz karabiber veya sirke sarımsaklı sos eşliğinde servise sunalım.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..





0 yorum:

Yorum Gönder