Vişnap

Patatesli Peynirli Biberli Muska Börek..

0
Merhabalar..
Bugün günümün çoğunu mutfağa ayırmaya karar verdim.
Diğer işler varsın beklesin.

Mutfağa derken tabii ki her halükarda elbet mutfakta oluyorum ama o anlar rutin her zaman ki yemek işleri.

Bugün ise gün börek poğaça ve kek günü.Bunca iş yoğunluğum arasında zamanımı lüks lüks bir güzel harcadım:)

Bir yandan komple evin perdeleri dünden beri yıkanıyor asılıyor ütüleniyor.
Makineyi bilmem de ben yakında grev ilan etmezsem iyidir,zira işlerden çok bunaldım bugünler de..!
Ütü ise en nefret ettiğim iş sevmediğimden mi nedir ütü işlerim de inadına hep yoğun oluyor.

Börek yapmaya ise durup duran yenmeyen peynirler yüzünden karar verdim.
Baktım peynir yetersiz gelecek patates ilave ettim.
Biber kurutulmuş sebze vs derken börek peynirli börek olmaktan çıktı karışık içli bir börek oldu ve çoook güzel oldu.

İç malzemem bir sürü olup artınca bu defa poğaça devreye girdi.
Eee bu tuzluların yanına bir de cevizli havuçlu kek çırpayım derken durumlar böyle bende:)
Malzemeler:
 6 Yaprak yufka
3 Adet orta boy patates
200-250 Gr beyaz peynir
2 Adet yumurta
3 Adet sivri biber
2 Adet kırmızı kapya biber
2 Yemek kaşığı sebze kurusu "arifoğlu"
Çeyrek demet dereotu
Çeyrek demet maydanoz
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı karabiber
1 Kahve kaşığı tuz
1 Yemek kaşığı kurutulmuş kereviz yaprağı "opsiyonel"

Ara Sos Malzemeleri:
1 Su bardağı fındık yağ
1 Şişe maden suyu
2 Yemek kaşığı yoğurt
2 Yemek kaşığı un

Üzeri İçin:
Yumurta sarısı
1 Yemek kaşığı sıvı yağ
Çörek otu,susam
Tarif:
Patatesleri haşlayıp çatal yardımı ile ezelim.Soğuyunca içine peyniri rendeleyip ilave edelim.
Biberlerin saplarını tohumlarını temizleyip rondodan geçirelim.Bir yemek kaşığı sıvıyağ ile hafif soteleyelim.Ilınınca harça ilave edelim.

Dereotu ve maydanozu yıkayıp kurulayıp incecik kıyıp ilave edelim.
Yumurtaları ve sebze kurusunu,baharatları,tuzu,kurutulmuş kereviz yaprağını da ilave edip hepsini alt üst ederek harmanlayalım.

Ayrı bir kasede ara sos malzemelerini "fındık yağı,yoğurt,maden suyu,unu" iyice çırpalım.

Tezgaha bir bütün yufkayı alıp tam daire şeklinde açalım her tarafını fırça yardımı ile ara sos malzemesi sürüp soslayalım.
İkiye katlayalım yarım daire şekli olsun.
İkinci yufkayı tam ortadan kesip yarım daire haline getirip sosladığımız yufkanın üzerine serip her tarafını soslayalım.

"3 adet yarımşar yufkadan bir buçuk yufka olacak kalınlığı tam güzel oluyor"

Geniş kenara boydan boya patatesli peynirli iç malzemeden yeteri kadar koyalım.Kenarlardan birer parmak içe doğru kapatıp hafif gevşekçe rulo yaparak saralım.
Sararken de her kata yine ara sos malzemesinden fırça yardımı ile sürelim.

Rulo haline gelen böreğimizi istediğimiz şekil kesip
"ben tırtıklı sebze kesici ile verev olarak muska şekli vererek kestim"

Bütün diğer yufkalar bitene kadar bu işleme devam edelim.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim muska böreklerimizi.

Üzerlerine bir yemek kaşığı sıvı yağ ile açtığımız yumurta sarısı sürüp isteğe göre susam veya çörek otu serpelim.
Börekleri ısısını 200 dereceye ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.

İlk sıcağı çıktıktan sonra servise sunalım.AFİYETLE...
SEVGİLERİMLE...




0 yorum:

Yorum Gönder