Vişnap

Coco Popslu Kurabiye..

0
Merhabalar..
Bugün çok güzel nefis ağızda helva gibi dağılan coco copslu kurabiyeler yaptım.
Yetmedi bir de kuş üzümlü zencefilli kurabiye yaptım ki onun da tadı aynı nefis ötesi oldu.
Bir de oldu olacak muzlu kek yapayım diye aklımdan geçirdim ama ikilemde kaldım yapayım mı yapmayayım mı diye yapmadım.Belki yarın yaparım.

Malum havalar eni konu iyice soğumaya başladı.
Artık balkon bahçe teras keyifleri hayalllerimizin en güzel kısmına kaldırıldı bir daha ki sıcak günlere değin orada dursun hayaller..!
Umarım yaz günlerinin sıcaklığını "her ne kadar ben sıcakları sevmesem de" tekrar görüp yaşamayı yüce Rabb'im nasip eder.

Geceler uzun olunca içeride oturmalar ile vakitler geçmez oluyor ilk başlarda.
"Dün gece saat 10/ 10.30 olmuştur deyip baktım saate ne göreyim saat daha 7.30 mini bir şaşkınlık çığlığı atmamla bu vakit nasıl geçer ki diye duraksadım o an"

Tabii bu durumlara daha sonra bu uzun gecelere de intibak edip alışıyoruz.

Bir de  şu televizyonlarda ki bu kadar çok dizi furyasından alabildiğince çok çok rahatsızım.
Tv de izleyecek güzel bir kanal bulmakta zorluk çekiliyor biz dizi sevmeyenler için.
TLC ve BELGESELLER en çok izlediğim kanallar olsa da vallahi arada bir de şöyle sinir stress attıracak programlar olsa fena mı olur.!
Hep dizi hep dizi tv lerde biri bitiyor akabinde diğeri başlıyor.
Tabii dizi demek bol reklam kuşağı demek.
Dediğim gibi çok şükür hiç bir diziyi izlemiyorum dolayısı ile reklam işkencelerine de maruz kalmıyorum..

Konuyu aldım nerelere getirdim hemen toparlıyorum.
İşte bu uzun soğuk geceler de yemek sonrası biraz ilerleyen saatler de karınlar açıkır gibi olunca bir iki kurabiye atıştırmak hiç fena olmaz diye düşünüp bugün bir iki çeşit kurabiye yaptım.
Kapaklı kavanozda miss gibi ilk gün tazeliğinde muhafaza edildiğinde ister çayın kahvenin veya ılık sütün yanında atıştırmalık el altında kavanozda bulunsun istiyorum.
Mutfaklar da her zaman her daim kavanoz kavanoz kurabiyeler olsun sevdiklerimizin yüzü aydınlansın.

Ve "COCO POPSLU KURABİYE" tarifini mutlaka yapmanızı tavsiye ederim dediğim gibi ağızda dağılan nefis kıyır kıyır oluyor her bir kurabiye yedikçe yiyesi geliyor insanın.
Hele o coco cops kısmına gelirken o kısmı sona bırakasın geliyor damağında onun lezzeti kalsın istiyorsun.

Bu beni  bir başka "COCO POPS"lu kurabiye daha yapmam için tetikledi vallahi.
Ohhh o muhteşem coco popsları irice rondolayıp kurabiye hamuruna katacağım bir de muz püresi.........!
Kimbilir nasıl güzel leziz olacak onlar da:))

Ve tarif aşağıda...
Malzemeler:
75 Gr tereyağ veya yumuşak margarin
3/4 Çay bardağı fındık yağı
1 Adet orta boy yumurta
1 Su bardağı pudra şekeri
1 Yemek kaşığı bal
1 +1/2 Su bardağı nişasta
1 Yemek kaşığı yoğurt
Yarım su bardağı ince kıyılmış ceviz içi
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un " 2 veya 2,5 su bardağı civarı"
Kurabiye sayısınca coco pops
Tarif:
Hamur karıştırma kabına oda ısısında ki nişastayı,pudra şekerini,kabartma tozunu,tereyağı,fındık yağını,yumurtayı,balı ve yoğurdu alalım.
Bir yandan ununu eleyerek ilave edip elimizle yoğuralım.Kurabiye hamurunun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olana dek unu eleyerek katalım.İstediğimiz kıvama gelince un katmayı bırakalım.

İçine bu aşamada ince kıydığımız ceviz içlerini katıp yoğurarak eşit olarak hamurun her yanına yedirelim.Üzerini örtüp yarım saat dinlendirelim.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serip hazır edelim.
Dinlenen kurabiye hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım.Her bir kurabiyenin ortasına birer coco pops yerleştirip içe doğru bastıralım.
Fırını 180 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yapalım.
Isınan sıcak fırına kurabiyeleri atıp 15 dakika civarı üzerleri çatlayıp pembeleşene kadar pişirelim.
"Ben biraz daha kızarmış sevdiğimden fırında 20 dakika tuttum"

Tepsisinde soğutup servise sunalım.Kalanları ki pek kalmıyor gelip gidip dibine darı ekilir derler ya hah işte öyle yedikçe yediriyor kendini bu tür kurabiyeler.
Hani olur da kalırsa kalanı hava almayacak bir kavanozda muhafaza edelim.

Yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun..
Mutfaklarınızda her zaman her daim  miss gibi kurabiye kokuları olması dileğimle SEVGİLER SEVGİLER...








0 yorum:

Yorum Gönder