Vişnap

Sahine

0
Merhabalar..
Bugünkü tarif çok eskilerden bir tarif "SAHİNE" bir kaç sene öncesi internet ortamında görüp okumuştum.

Hz. Muhammed (s.a.s) dönemi İslam mutfağında yer alan ve bugün dahi ismi çok az bilinen sahine tatlısını yüce peygamberimiz çok çok severmiş.

Kolaylığı bana hemen o an yapma isteği verse de olmadı yapmadım kısmet değilmiş o zamanlar.!

Dün yine tekrardan net ortamında önüme gelince tarif hemen o an gittim mutfağa ve yaptım.
Sonucu lezzeti hakkında bir fikir sahibi olmak için iftar saatini beklemek durumundaydım.Ve suyumu içtikten sonra sofrada ilk tadına baktığım sahine oldu.

Sevdim mi evet sevdim zaten ben tahini genelde sevdiğim için bana güzel geldi.Arada çoğu evde tahin pekmezle karıştırılıp yapılır.Bense pekmezle değil şekerli su ile şerbet yapıp tahini karıştırıp yemesini çok sevdiğimden burada da şeker yerine bal konması bana benim damak tadıma yatkın geldi ve sonuç güzel oldu.
İftar ve sahur sofraları için güzel bir seçenek diye düşünüyorum.
Malzemeleri:
3 Yemek kaşığı tereyağ "oda ısısında"
3 Yemek kaşığı tahin
3 Yemek kaşığı bal
2 Yemek kaşığı kavrulmuş susam
2 Yemek kaşığı ceviz içi
Tarifi:
Derince bir kase veya cam kavanoza oda ısısında ki 3 yemek kaşığı tereyağını alıp hafif çırpalım.Tahinin yağı üzerine çıkmışsa öncesi çatalla o yağı karıştırarak tahinle bütünleştirip akıcı kıvam almasını temin edelim tahinin.

Yok şayet tahin zaten sulu kıvamdaysa gerek yok direk içinden 3 yemek kaşığı tahini tereyağın üzerine ilave edİp beraberce karıştıralım.

3 yemek kaşığı balıda katıp çatalla macun kıvamına gelip özleşene kadar çırpalım.İçine daha öncesi yağsız teflon tavada kavurup soğuttuğumuz 2 yemek kaşığı susamı da katıp karıştıralım.

İftar ve sahur sofralarında sıcak pide eşliğinde üzerlerine ceviz içi serperek servise sunalım.
Bence yapın ve bu değişik lezzeti sizlerde tadın isterim.Yok şayet tadı size hitap etmezse bu aşamada malzemenin ziyan olması diye bir durum söz konusu değil.

Olmadı yapacağınız keklere veya kurabiye hamurlarına sahineden bir kaç kaşık katarsınız ve böylece değerlenmiş olur.Ben bu düşünce ile yola çıkıp yaptım iyi ki yapmışım hoş güzel değişik bir lezzet oldu.
SEVGİLERİMLE..

Kaynak için değerli şefimiz Yunus Emre Akkor ve Ömür Akkor'a çok teşekkürler ederim ve meşakketli çalışmaların da Rabb'im yollarını açık etsin.











0 yorum:

Yorum Gönder