Vişnap

Ev Usulü Oğlak Tandır

0
Merhabalar..
Ev usulü tandır ev şartların da ne kadar olursa o kadar yapıyor yiyoruz.
Günümüz şartların da evler de hele apartman yaşantıların da imkansız bir durum. Tandır için kuyu kazacaksın eti içine atıp kapatıp saatlerce kapalı bir şekil de pişireceksin.Oooo geç bunları anam babam derler insana ve bizler de geçiyor kendi usulümüzce tencere de yapıyoruz.Hakiki tandıra yakın lezzeti biraz da olsa yakalıyoruz diye düşünüyorum.

Geçenler de burada ki Trakyalı kasap oğlak eti getirmiş memleketinden.

Daha öncesi çok çok önceden Fethiye'de pişirmişler yemiştim.
Aradan öyle uzun yıllar geçti ki tadını lezzetini hep unuttum.
Hatırladığım sadece o oğlak eti fırında pişerken hani acaba pişti mi diye fırın kapağını açıp kafamı uzatmam ile buharın yüzümü yakışını asla unutmuyorum o acıyı.
Zaten ben de ten beyaz denizde yüzmüş güneşte ıstakozlar gibi kızarıp yanmışım bir de fırın sıcağının buharı ile yüzüm alev aldı sandıydım bir an.O acı sanırım 2/3 gün sürmüştü geçmiş zaman da.
Bugün oğlak dediklerin de benim aklıma ilk gelen bu oluyor:)

Ve baharın müjdeleyicisi oğlak tandır tarifi aşağıda sular seller gibi çok çok kolay:)
Malzemeleri:
Oğlak kemikli but eti "1,5-2 kg"
Bir kaç sap taze soğan
1 Yemek kaşığı tereyağ
Tuz,Karabiber
Tarifi:
Oğlak etini yıkayalım.Döküm tencere ya da kalın tabanlı çelik tencereye 1 yemek kaşığı tereyağını ilave edip eritelim.Tereyağ eriyince oğlak etini atalım içine ve yüksek ateşte bir kaç dakika mühürleyip tencereyi kahve gözüne alıp ateşi en kısığa getirelim.
Ağır ateşte uzun zaman diliminde yaklaşık "1-1,5 saat" tencerenin kapağını hiç açmadan kendi buharı ile pişmeye bırakalım.

Oğlak eti kendi saldığı suyu tekrar kendi bünyesine çekip etler yumuşayıp kemiklerinden ayrılmaya başladığında irice kestiğimiz taze soğanları ve tuzunu ilave edelim.

Etler kızarıp kendi yağına kalana kadar pişirelim.Soğutmadan sıcak olarak servise sunalım.İsteyenler üzerine isteğe göre karabiber kekik serpsinler.
Daha öncesi oğlak eti tatmadıysanız ve civarınızda rast gelirseniz mutlaka alıp pişirip tatmanızı tavsiye ederim.Ben çok beğendim çok sevdim.
Ben her bahar aşık olurum demiş şair.!
Ben de diyorum ki ben her bahar bizler için kesilen baharın müjdecisi kuzulara oğlaklara çok üzülürüm:(
Sonra kendime teselli babında büyüyünce de kesilecekler ama keşke baharda kuzu oğlak yemesek onlar biraz daha mı yaşasalar diye de düşünmüyor değilim.
İşte biz insanlar her zaman tezatlar içindeyiz.
                                                                      SEVGİLERİMLE..







0 yorum:

Yorum Gönder