Vişnap

Tavuklu Beşamel Soslu Bostan Patlıcanı Fırında

1
Merhabalar.
Öncelikle yazıma başlamadan önce bloğumun ana sayfasında ki hatalı arızalı görünümü için benim ve bloğumun kusuruna bakmayın lütfen.Arada krizleri tutup kendi başına bir görünümlere bürünüyor ve bu durum benim çok canımı sıkıyor:(
&&&
Geçenler de markete alışverişe gitmiştim harika bostan patlıcanlarını görünce dayanamayıp aldım.Hatta arkadaşıma söyledim o da aldı.

Uzmanlar her ne kadar mevsimi dışında sebze meyve tüketmeyin deseler de işte aksilik ben de inadına bu mevsim de patlıcanı seviyorum.Çekirdeksiz ve beyaz oluyor pamuk gibi.Arada bir kış boyunca ya bir ya iki defayı geçmiyor bu alıp pişirmelerim.

İç malzemenin birazı arttı,ne yapabilirim.? Börek olabilir ama ona da pek yeterli değil.Mutfakta çareler tükenmez.Bir kaç dilim pastırma biraz kaşar peynir rendesi ile harika bir börek olur olmalı olacak..
Sanırım bu tarifimden sonra yarın onu yapıp yayına veririm.
Malzemeleri:
3 Adet bostan patlıcanı
500 gr kuşbaşı tavuk eti "göğüs veya but"
2 Yemek kaşığı tereyağ +1 yemek kaşığı fındık yağ
1 Adet orta boy kuru soğan
2 Adet yeşil biber
1 Adet ufak kırmızı kapya biber
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı garam masala
1 Kahve kaşığı cajun
1 Adet orta boy domates
Bir kaç adet çeri domates,bir kaç biber halkası,bir kaç sap maydanoz yarım su bardağı kaşar peynir rendesi "üzerleri için"

1 Yemek kaşığı acı biber salçası
1,5 bardak sıcak su

Beşamel Sos Malzemeleri:
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı un "dolu dolu"
1 Su bardağı soğuk süt
Yarım su bardağı kaşar peynir rendesi
Bir tutam muskat rendesi
Bir fiske tuz
Tarifi:
Bostan patlıcanların kabuklarını yol yol soyup enlemesine ortadan ikiye keselim.Her tarafını tuzlayıp kenara alıp bekletelim.

Tavuk etini irice kuş başı doğrayalım.Teflon tencereye 1 yemek kaşığı tereyağını koyup eritelim.Tavuk etlerini ilave edip kapağını kapatarak kendi saldığı suyu çekip yağına kalana kadar arada karıştırarak pişirelim.

Kuru soğanı ince yemeklik doğrayalım,biberleri kabaca domatesi minik doğrayalım.Bir diğer tencereye 1 yemek kaşığı tereyağ + 1 yemek kaşığı fındık yağını alıp içine önce kuru soğanları atıp karamelize olana kadar soteleyelim.Tuzunu ve baharatlarını ilave edelim.Ardından biberleri ilave edip sotelemeye devam edelim.Domatesleri katalım saldığı suyu çekene kadar pişirelim.Ateşin altını kapatalım.Soğanlı harca pişen tavukları katıp harmanlayalım.

Tuzladığımız bostan patlıcanlarını bol suyla yıkayıp kurulayalım.Derin tavaya bol yağ koyup kızdıralım.İçine patlıcanları atıp her tarafını çevire çevire hafif pembeleşene kadar kızartalım.Kızaranları kağıt havlu serdiğimiz tepsiye tek sıra olarak alıp fazla yağlarından arındıralım.

Bir başka tencerede 1 yemek kaşığı tereyağını eritelim 1 kaşık dolu dolu un katıp unun kokusu çıkana kadar kavuralım.Üzerine soğuk sütü ilave edip çırpıcı ile pişene kadar karıştırarak pişirelim.1 Su bardağı kaşar peynir rendesinin yarısını beşamel sosa ilave edelim.Birer fiske muskat rendesi ve tuz ilave edip harmanlayalım.

Kalan diğer kaşar peynir rendesini üzerlerine koyacağız."ben unuttum"

Tavuk sotemizi beşamel sosla karıştırıp harmanlayalım.
Kızarttığımız bostan patlıcanların içlerini fazla inceltmeden bir kaşık yardımı ile alalım.

"Ben bu içlerin bir kısmını ince doğrayarak beşamel soslu tavuk sotenin içine kattım. Diğer kısmını da yapacağım börek iç malzemesi için kullanmak üzere kenara aldım."

Her bir yarım bostan patlıcan içine beşamel soslu tavuk sotesinden yeteri kadar koyalım.Üzerlerine birer ince dilim çeri domates,bir kaç biber halkası ve bir kaç sap maydanoz koyalım.

1 Yemek kaşığı acı biber salçasını 1,5 su bardağı sıcak su ile açıp tepsinin kenarından dökelim.
190 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp pişirelim.Sıcak olarak yanında pilav veya patates kızartması ile servise sunalım.
Ben tavuğun göğüs eti ile yaptım sipariş verirken unuttum göğüs bonfile istedim.O an elimde olan buydu çarşıya gitmeye de zamanım yoktu.
Tavuk but eti ile daha daha çok lezzetli oluyor.
Bir de dediğim gibi bostan patlıcanları fırına verirken üzerlerine kaşar peynir rendesini koymayı unuttum.Sizler unutmayıp lezzetine lezzet katın.
SEVGİLERİMLE.







1 yorum: Leave Your Comments

  1. Tesekkurler coktan beri yoktunuz bu paylsimiz iti grldi yaptıracağım topan patlıcanda var ben kuzu eti koydururum😀

    YanıtlaSil