Vişnap

Kavrulmuş Susamlı Kurabiye

0
Dün arkadaşıma taziye ziyaretine gittim.Ben Görele'de iken çok sevdiği eşini sonsuzluğa uğurladı.Malum asrın zalim hastalığı esti evlerinde ve önüne katıp acımasızca aldı götürdü ayırdı sevenlerinden arkadaşımın eşini:(
Rabb'im mekanını cennet eylesin onun ve diğer kaybettiğimiz bütün sevdiklerimizin.

Aşağıda ki nefis ötesi kavrulmuş susamlı kurabiyeler bize ikramıydı ben ve diğer arkadaşlarımız çok beğendik,tarifini aldım bugün de yaptım.Ve sizlerle de paylaşmak istedim diğer lezzet dolu tariflerim gibi.
Malzemeleri:
100 Gr yumuşak margarin
1 Çay bardağı fındık yağı
3 Yemek kaşığı nişasta
1 Adet yumurta
 4 Yemek kaşığı pudra şekeri
1 Paket beyaz susam
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tarifi:
Kavrulmamış beyaz bir paket susamı teflon tavaya alıp çok ağır ateşte arada karıştırarak kavuralım.Kenara alalım ılınsın.

Diğer tarafta karıştırma kabına bir adet yumurtayı kıralım.Yumuşak margarini,fındık yağını,nişasta pudra şekeri ve ılınan susamı alalım.

Üzerine elenmiş kabartma tozu ve kontrollü olarak unu eleyerek katıp bir yandan elimizle karıştırıp yoğuralım.Kurabiye hamurunun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak.Üzerini örterek yarım saat kadar dinlendirelim hamuru.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim ve hamurdan kabuklu fındık büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içimizle yuvarlayarak tepsiye dizelim.

Fırın ısısını 180 dereceye getirip ön ısıtma yapalım.Kurabiyeleri fırına atıp üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirelim.Tepsisinde soğutup servis tabağına alıp ikram edelim sevdiklerimize.
Böylesi ufak boyutlu kurabiyelerin olanca lezzeti sanırım çok minik olmalarında.Evet lezzet kıyırlık süper oluyor olmasına da ah o tek tek yapmak biraz sıkıntılı bir durum.Ama ona da çare var alın hamur kabını geçin tv karşısına sevdiğiniz bir kanalı açıp bir yandan seyredin bir yandan yuvarlayıp yuvarlayıp tepsiye dizin hoop atın fırına.İnanın hiç anlamıyor hiç bunalmıyorsunuz.😊

Şimdi bana bir cesaret geldi çok yakında buna benzer nette ne zamandır pek bir revaçta olan benim de pişirmek için aklıma koyup hani sıkılırsam diye yapmadığım meşhur çörekotlu bit kurabiyelerden de yapacağım aynı yöntemle tv karşısına geçip yayılarak.

Bu arada ben ismini asla bit kurabiye diye yazmayacağım.Her kim koyduysa bu ismi bana göre çok itici hiç sevmediğim adından dolayı yemek istemeyeceğim oluşumu yaratıyor bende:)

Var böyle internet ortamında antirifiston acaip isimli tarifler aklıma gelen bunlardan bir diğeri de "sakallı poğaça" hay kim dediyse sizin isim verişlerinizi eşek arısı soksun deyip burada sizlere veda ediyorum hoşçakalın sevgilerimle.






0 yorum:

Yorum Gönder