Vişnap

Dönerli Milföy.

0
Merhabalar bugün can sıkıntımdan ne yapsam diye evin için de dönüp dolaşıp dururken börek yapmak geldi aklıma.Buralarda açık yufkacı yok.Ancak marketlerden vakumlu ambalajlı yufkalardan alma şansımız var.Onları da ben sevmediğimden milföyü tercih ettim.

Bir de ev de dün marketten aldığım nefis dönerlerim vardı,Hani şu hazır satılan dana dönerlerinden.Off bir macera yaşadım börekler piştikten sonra tepsiyi fırından çıkartıp ocağın üzerine koydum.İçinden de 2/3 tanesini tabağa alıp blog  için fotoğraflayım diye ben onlarla meşgul iken hah güneş sağdan gelirse mi sol tarafa mı dönsem diye seksen sekiz turlar atıp duruyorum.

Sonunda sıkıldım.Aman olduğu kadar çıktığı kadar diye denklanşöre bastım bir kaç kere arka arkaya.Yeterlidir deyip mutfağa gittim ki mutfaktan yanık kokuları geliyor.

Acaba alt komşu ekmeklerini filan mı yaktı diye sağa sola bakındım.Mutfak balkonuna çıktım yanık kokusu nereden geliyor diye güya keşiflerdeyim.Aman Allah'ım yanık kokuları benden ocak üzerinden geliyor,tutuşmak üzereyken son an da yakaladım yaramazları:))Ben çayı demleyip ocağı kapatmadan yanan ateşin üzerine pişen börekleri koy gel içerilerde oyalan.Güneşten öyle aydınlık oluyor ki mutfak ocağın ateşini farkedemiyorsunuz.Tepsi de ki yağlı kağıt yanmış küle dönmüş böreklerin altı kömür olmuş:))Zayiat 3 börek diğerleri bana  kaldı kalan böreklere bereketler olsun deyip çayımı da aldım geçtim balkona çay keyfi yapmaya:)
Malzemeleri:
Yarım paket (10) adet milföy
Yarım paket dana döner
Yumurta sarısı
Çörek otu
Tarifi:
Milföyleri dışarıda bekletelim çözülünce içlerine ince kestiğimiz dönerlerimizi eşit olarak koyalım.İstediğimiz şekilde ister üçgen,dikdörtgen veya bohça şeklinde kapatalım.Ben bohça şeklinden memnun kalmadım .Çok kabarınca kapattığım dört kenarın uçuda açıldı bütün dönerler açıkta kalınca kurudular biraz.En güzel şekli bence üçgen,dikdörtgen oluyor:)
Bir Görele gününden  bir günü daha eksilttim.Artık İstanbul'u ve de İstanbul'da bıraktığım sevdiklerimi çok özlemelere başladığımdan günleri sayar oldum.Sevgi ile kalın sevdiklerinizle beraber mutlu geçsin ömrünüz.

Haa bu arada dönerli milföy hem çok pratik hem de tadı inanılmaz güzel oluyor.Denemediyseniz mutlaka denemenizi tavsiye ederim..

0 yorum:

Yorum Gönder