Vişnap

Tortellini Lahmacun...

32
Çok sevgili çok sevdiğim arkadaşım İnci'm    inciyemek geçenler de lahmacun tarifini yayınlayınca notumu almıştım.En kısa zaman da yapmak için.Kısmet bugüneymiş.Öyle çok severim ki lahmacunu,yatıya dahi giderim.O derece büyüktür sevgim.

Gel gelelim her yerde de yiyemem.Gerek kalitesinden gerekse temizliği vs her bir şey aklıma gelir vaz geçerdim yemekten.Böyle de huysuzum yeme içme konusunda.İnci'imin bu tarifi bana ilaç gibi geldi .Artık bundan böyle canım istedikçe  yaparım.Canım arkadaşım buradan sana çok çok teşekkürler ediyorum.Ellerine,emeklerine sağlık .Güzel paylaşımın için çok teşekkürler canım..
Off offff daha dumanı üstündeyken  çektim aldım sıcacık lahmacunu yemeğe hazırlananların önünden fotoğrafını çekeyim diye de .Fena bakışların hedefi oldum bile:)

Yaptıklarımızı yedik bitti.Vallahi kırıntısı kalmamacasına.Mutlaka yapın büyük büyük tavsiye ederim.Asla pişman olmazsınız.Şimdi sıra malzemeleri ve tarifini yazmada.
Malzemeleri:
Bir paket tortellini lavaş
Yarım kilo kıyma
İki orta boy  kuru soğan
Dört orta boy rendelenmiş domates 
Bir demete yakın maydanoz
Kara biber
Kırmızı pul biber
Tuz
Tarifi:
Önce kuru soğanlarımızı rendeleyelim.Ardından da domateslerimizi rendeliyoruz.Bir  büyükçe kaba  bunları ve de  kıymayı ( kıymamız çiğden konuyor ) baharatlarımızı, tuzumuzu da koyalım.Yıkanmış maydanozlarımızı da incecik kıyalım.İlave edelim.İç harcımızı sulandırmak için az da su ilave edelim.Suyunu dikkatli koyalım (Yarım minik çay bardağı kadar )zaten domateste suyunu bırakıyor.

Teflon tavamıza tortellini lavaşımızın tekini koyalım .Ve  üzerine kıymalı harcımızı bolca yayalım her tarafına eşit bir şekilde.Diğer tortellini lavaşımızı da  onun üzerine kapatalım hiç yağ ilave etmiyoruz.Ve de tavamızı ocakta kısık ateşte tortellini lahmacunlarımızın her iki yanı da hafifce kızaracak şekil de alt üst ederekten pişiriyoruz.Fazla tutmayalım ki kurumasınlar .

 Mutlaka yapıp denemenizi tavsiye ediyorum şahane şahane oluyor.Bir daha yapışımda içine bol kıvırcıklı soğanlı malzeme de hazırlayıp sarıp yemeyi düşünüyorum.Tadından yenmez vallahi.Afiyet  olsun hepinize.Sevgilerimle...
Arkadaşlar orjinal tarifini görmek isterseniz  yukarıda İnci'min bloğunun linkine tıklayın .Hem  misss lahmacun hem de öyle güzel lezzetler,tatlar var ki.Benden sizlere  bir tavsiye  sakın karnınız aç iken bakmayın derim:))Hepsi muhteşem tarifler.