Vişnap

Patlıcanlı Pirinç Pilavı...

16
Geçen yaptım patlıcanlı pirinç pilavını.Hem de  o kadar methini duyup  dururken ilk defa geçen güne nasipmiş yapmak.Çok sevdiğim arkadaşımda yemiştim .Çok beğenmiştim.

Bir tek zeytinyağlı olmasının dışında bana ağır gelmişti.Oysa çok sever çokta tüketiriz zeytinyağını.Ama patlıcanlı pirinç  pilavında ağır geldiğinden  ben fındık yağı kullanmayı tercih ettim.

Çokta iyi yaptığıma yerken karar verdim.Yine de tercih sizlerin .Nasıl isterseniz o yağla pişirin diyorum ve tarifime geçiyorum.
Malzemeleri:
Bir su bardağı pirinç ( 300 gram )
Bire bir buçuk ölçü su
İki adet kemer patlıcanı
Bir orta boy kuru soğan
Fındık yağı
Yeni bahar
Karabiber
Tarçın
Tuz
Toz şeker
Tarifi:
Patlıcanlarımızın kabuklarını  pijama deseni gibi yol yol soyalım ve  minik küpler halinde doğrayalım.Tuzlu suda yarım saat kadar bekletelim ki kızartırken fazla yağ çekmesinler.Pirinçlerimizi de tuzlu sıcak suda bekletelim dinlensinler.

Kızartma tavasına bol fındık yağını koyalım iyice kızınca yıkayıp kuruladığımız patlıcanlarımızı kızartalım.Kağıt havlu üzerine alalım kızarttıklarımızı.

Bizler de bu arada kuru soğanlarımızı soyup yemeklik  doğrayalım.Ve iyice karamelize olana kadar kavuralım.Hazır  dursunlar bir kenarda beklesinler pirinçlere ve patlıcanlara kavuşacakları anı:)Dinlenen pirinçlerimizi duru suyu çıkana kadar yıkayalım ve süzelim.

Kavrulmuş soğanlarımıza ilave edip berabere kavuralım şeffaflaşana kadar pirinçleri.Tuzunu,toz şekerini ve baharatlarını da ilave edelim ve sıcak suyunu  koyalım.İlk başında harlı ateşte sonrasında en kısık ateşte pişmeye bırakalım.

Pirinçler suyunu çekip üzeri göz göz olunca kızarttığımız patlıcanlarımızı da üzerlerine dökelim.Pirinçler ile patlıcanlarımızı nazikçe alt üst edip harmanlayalım birbirleri ile.

Tenceremizin üzerini kağıt havlu ile örtelim demini alana kadar.Soğuk yenmesi gerektiği için soğuduktan sonra servise sunalım patlıcanlı pirinç pilavımızı.

Afiyet olsun.MUHABBETLERİN EN GÜZELİ SİZLERİN OLSUN...







16 yorum: Leave Your Comments

  1. Oh miss kokusu geldi burnuma :) eline sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canımm:) belki bu tarifle patlıcanı sevebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim patlıcanı sevmen dileğim ile canımmm sev ye bak yedikçe seversin eminim...

      Sil
  3. En sevdiğim patlıcanlı pilav budur işte vişnabım:)bugünlerde
    benimde aklımdaydı bu tarif benden önce davrandın canım:)
    ellerine sağlık.öperim seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'm canım seninkini de bekliyorum kimbilir ne güzel yaparsın.Ahh o güzelim lahmacun tarifini bizlere kazandırdın ya her yapışımda adını sevgiyle anıyorum canım yakında paylaşacağım çok yakında canım öpüyorum seni..

      Sil
  4. CANIM HAYIRLI GECELER
    YİNE SENİN YAKINLARINA KADAR GELİP GERİ DÖNDÜM SALACAK TA KARAR KILDIM.
    BİRAZ ÖNCE GELDİM KAFAM BOZUKTU ŞİMDİ BAKTIM NEFİS BİR PİLAV ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sengül'üm hayırlı sabahlar canım saat sabaha karşı uyku tutmayınca geçtim bloğumun başına.Artık bayramdan sonra görüşelim diyorum içimizi dökelim konuşalım gri bulutları atalım üzerimizden canımmm

      Sil
  5. Hayırlı sabahlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok iştah kabartıcı bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuat bey çok teşekkür ederim .Beğenmeniz beni mutlu etti..

      Sil
  6. Canım benim eline sağlık pilav harika görünüyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım çok teşekkür ederim canım...

      Sil
  7. Nefis görünüyor pilav. Zaten çok da severim.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilaycığım canım sevgiler çok teşekkür ettim..

      Sil
  8. en sevdiğim pilav çeşitidir,ne de olsa içinde patlıcan var:)eline sağlık vişnapımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancığım patlıcanı sevenin ne yiyeceğim derdi olmaz vallahi.Bu kadar çeşidi bol pişirilen bir sebze yoktur herhalde:) Canım sevgilerimle...

      Sil